کپسول بویینگ برای دومین آزمایش پرتاب آماده می شود



 کپسول بویینگ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
قرار است ۵ روز دیگر کپسول استارلاینر بویینگ برای دومین بار به طور آزمایشی به فضا پرتاب شود. اگر این عملیات موفقیت آمیز باشد کپسول بی سرنشین ۲۴ ساعت بعد به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد.

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، بویینگ و ناسا مشغول آماده سازی هستند تا کپسول استارلاینر را برای دومین بار آزمایش کنند. این کپسول قرار است فضانوردان را از آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.

 

درهمین راستا قرار است کپسول بی سرنشین CST-۱۰۰ استارلاینر همراه یک موشک اطلسV روز ۳۰ جولای (۵ روز دیگر) در ساعت ۱۸:۵۳ دقیقه گرینوویچ از مقر فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

 

این عملیات دومین پرواز آزمایشی بی سرنشین استارلاینر به حساب می‌آید. نخستین پرواز آزمایشی آن در دسامبر ۲۰۱۹ انجام شد اما موفقیت آمیز نبود. به طور دقیق‌تر در نخستین آزمایش، کپسول زودتر از موعد به زمین بازگشت زیرا نتوانست به ایستگاه فضایی بین المللی برسد.

 

ناسا بررسی کاملی از برنامه استارلاینر انجام داد و در کل ۸۰ اقدام اصلاحی را شناسایی کرد. بویینگ باید قبل از انجام آزمایش دوم این اصلاحات را تکمیل می‌کرد.

 

اگر در آزمایش دوم همه چیز طبق برنامه پیش برود، استارلاینر ۲۴ ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رسد و ۵ آگوست با استفاده از چتر نجات در صحرای مکزیک روی زمین فرود می‌آید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------