وجود حیات در سیارات دیگر



 سیارات,اخبار علمی ,خبرهای علمی
دانشمندان احتمال می‌دهند که زندگی در سیاره زمین با ورود مواد آلی ممکن شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان - براساس گفته‌ی دانشمندان، حرکت چند ذره بیولوژی برای ایجاد حیات در مکان دیگر کافی است. در این راستا احتمال دارد، زمین توسط ذره‌های کوچکی تشکیل شده باشد.

 

به گزارش مشاهده ۲۴، دانشمندان احتمال می‌دهند، زمین به تولید حیات در چندین سیاره دیگر کمک کرده است. با توجه به این موضوع قبل از رسیدن فضانوردان به ستاره‌ها،  باکتری کوچکی توسط باد‌هایی با سرعت بالا به فضا انتقال پیدا کرده اند.

 

بر اساس وب سایت انگلیسی "Daily Star"، میکروارگانیسم‌ها در غبارهای فضایی سریعا به دام افتادند و سپس به مکان‌های دیگر منتقل شدند. در این راستا دانشمندان معتقدند، زندگی در سیاره زمین با ورود مواد آلی از جا‌های دیگر اتفاق افتاده است.

 

 سیارات,اخبار علمی ,خبرهای علمی

پروفسور آرجون پریرا تأیید کرد که پیش از این تصور می‌شد، زیست کره تا ارتفاع ۷۷ کیلومتری گسترش خواهد یافت. طبق مطالعات دانشمندان نمونه‌های گرد و غبار در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی یافت شد که نشان‌ می‌دهد، DNA آن شبیه به باکتری‌های کشف‌شده در اطراف دریای بارنتز روسیه است. بر این اساس این ماده بیولوژیکی به جای اینکه به فضا منتقل شود در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر شده است.

 

 سیارات,اخبار علمی ,خبرهای علمی

به گفته تیم پروفسور پریرا، ذرات کوچکی که باعث تغییر باکتری‌ها می‌شوند، توسط باد‌های موجود در فضا می‌توانند تا ۱۲۰ کیلومتر به هوا پرتاب شوند و به ارتفاعات بیشتری برسند. این درحالی است که گرد و غبار‌های فضایی برای فرار از سیاره‌ای در حدود ۱۵۰ کیلومتر به جو زمین هجوم می‌آوردند؛ بنابراین این مطالعه احتمال حرکت حیات به سیارات مجاور را افزایش می‌دهد.

 

پروفسور پریرا گفت: « تنها چند ذره بیولوژیکی برای ایجاد حیات در مکان‌های دیگر لازم است. همچنین اگر یک ذره بیولوژیکی از زمین فرار کند و روی چیزی که برای زندگی نیاز است فرود آید، زیست شناسی به راحتی رشد می‌کند. همچنین اگر به مقیاس‌های زمانی طولانی زمین‌شناسی فکر کنید، رویداد‌های زیادی برای انتقال حیات وجود دارد تا موجب رخ دادن این مکانیسم شود».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------