تور فایبرگلاس چیست ؟



تور فایبرگلاس,تور فایبرگلاس چیست,کاربرد فایبرگلاس در صنعت ساختمان‌سازی

آشنایی با تورهای فایبرگلاس

 

تور فایبرگلاس چیست؟

تور فایبرگلاس یکی از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی است که به دلیل مواد آن ، یعنی فایبرگلاس ، متعلق به خانواده کامپوزیت است. بنابراین ، معرفی این ابزار و کاربردهای آن مستلزم آشنایی مختصر با کامپوزیت است.

 

رشد فزاینده تکنولوژی در سال‌های اخیر باعث شده است تا دیگر موادی که به طور طبیعی در دسترس قرار دارند، برای پاسخ به نیازهای روبه رشد بشرکافی نباشند و از این رو تلاش برای ساخت مواد جدید اجتناب ناپذیر شده است.به طور مثال، در بیشتر کاربردهای مهندسی به موادی نیاز است که ضمن داشتن استحکام بالا، سبک باشند، مقاومت سایشی خوبی داشته باشند.اما از آنجا که نمی‌توان در طبیعت ماده‌ای یافت که همه خواص مورد نظر را دارا باشد، باید به دنبال چاره‌ای دیگر بود؛ لذا ساخت و استفاده از کامپوزیت‌ها (مواد ترکیبی) راه‌حل مناسبی است که بشر به آن دست یافته است.باید توجه داشت که استفاده از این مواد ترکیبی ایده جدیدی نیست.در ایران، مصر و چین باستان برای اولین بارازکاه‌گل که نوع ابتدایی یک ماده‌ی ترکیبی است،برای ساخت بناهای مقاوم و سبک استفاده گردید؛ اما استفاده از مواد ترکیبی جدید، یعنی کامپوزیت‌های پیشرفته مهندسی و نه طبیعی، از حدود نیمه دوم قرن بیستم آغاز شد.

 

اگر مواد مهندسی را به چهار دسته اصلی فلز (Metal)، پلیمر (Polymer)، سرامیک (Ceramic) و کربن (Carbon) طبقه‌بندی کنیم، کامپوزیت دسته پنجمی است که در واقع ترکیبی از چهار دسته دیگر است؛ ماده‌ای چند جزئی که خواص آن در مجموع از هرکدام از اجزاء آن بهتر است؛ ضمن آنکه اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می‌بخشند.هر کامپوزیت شامل یک فاز زمینه (Matrix) و یک یا چند فاز تقویت‌کننده (Reinforcement) است.البته ، ترکیب کامپوزیت ها فیزیکی و ماکروسکوپی است. یعنی اجزای یک ترکیب شیمیایی ترکیب نمی شوند. بنابراین ، طبیعت شیمیایی و طبیعی آن حفظ شده و بین اجزاء مشترک است. اتصالات مهندسی شده را می توان بر اساس فاز پایه به چهار دسته تقسیم کرد: 1) کامپوزیت‌های با زمینه سرامیکی (CMC) 2) کامپوزیت‌های با زمینه پلیمری (PMC) 3) کامپوزیت‌های با زمینه فلزی (MMC) 4) کامپوزیت‌های با زمینه کربنی (CC).

 

کاربرد فایبرگلاس در صنعت ساختمان‌سازی

ساختمان سازی یک صنعت بسیار گسترده است که طیف وسیعی از مواد اولیه، ابزار و محصولات را شامل می شود و نمی توان مبالغه کرد که در بیشتر این موارد می توان از استفاده از فایبرگلاس نام برد. فایبر گلاس در درها و پنجره های ذکر شده، دیوارهای کشویی، سقف و سایبان، نما و تزئینات و موارد دیگر.

 

چرا باید از تور فایبرگلاس در ساخت ساختمان خود استفاده کنم ؟

به دلیل انعطاف پذیری بالا و استحکام کششی بالا، از شکنندگی جلوگیری می کند، بنابراین نگران ریزش ساختمان خود در زلزله نباشید.

 

کاربرد فایبرگلاس در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ، محصولات فایبر گلاس عمدتا در ساخت مخازن ، لوله ها و لوازم جانبی مربوط به حفاری ، معدن و انتقال استفاده می شود. از آنجا که فایبرگلاس مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و می تواند در برابر مواد اسیدی در مقایسه با فلز مقاومت بیشتری داشته باشد ، اکنون از فایبرگلاس در ساخت جعبه های مقاوم برای حمل و نقل مواد پتروشیمی استفاده می شود.

 

کاربرد فایبرگلاس در تولید مخازن، لوله و اتصالات

قبلاً ذکر شد که فایبر گلاس به دلیل مقاومت در برابر خوردگی ، ظرفیت بالایی برای ساخت مخازن آب و انواع میعانات دارد ، از طرف دیگر ، ساخت انواع لوله ها و لوازم جانبی از فایبرگلاس بسیار گسترده است. زیرا نه تنها سبک و بادوام است ، بلکه ارزان تر از مواد فلزی است. علاوه بر این ، این محصولات را می توان به راحتی در اندازه ها و ابعاد بسیار بزرگ تولید کرد و از کارایی آنها اطمینان حاصل کرد.

 

خرید تور فایبرگلاس,علت استفاده از تور فایبرگلاس,کاربرد فایبرگلاس در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

کاربرد تورهای فایبرگلاس

 

کاربرد فایبرگلاس در صنعت اتومبیل، کشتی‌سازی و هواپیماسازی

در همه این صنایع، تمرکز بر سرعت است و سرعت رابطه مستقیمی با وزن دارد. بنابراین، استفاده از مواد فایبرگلاس در ساخت قطعات خودرو منجر به بهینه سازی آنها از نظر قدرت موتور ، سرعت و شتاب می شود. همین امر در مورد ساخت کشتی های کوچک و بزرگ و همچنین بدنه هواپیما و قسمت هایی از آن صدق می کند. استفاده از فایبرگلاس در بدنه بوئینگ 777 نشان داده شده است.

 

کاربرد فایبرگلاس در عایق بندی و مقاوم سازی

شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی محصولات فایبرگلاس بعد از وزن کم این است که اکثر این محصولات بسیار محکم و عایق در برابر حرارت و رطوبت هستند. یک ویژگی ثانویه این است که از فایبرگلاس می توان در ساخت محصولاتی استفاده کرد که به طور خاص برای تقویت سطوح و عایق استفاده می شود، که از این نظر استفاده از فایبرگلاس در عایق کاری سطوح و دیوارهای ساختمان، سقف و کف ساختمان ها را برجسته می کند.

 

شاید مهمترین ویژگی محصولات فایبرگلاس بعد از وزن کم این باشد که اکثر این محصولات بسیار محکم و عایق حرارت و رطوبت هستند. ویژگی دوم این است که از فایبر گلاس می توان به طور خاص برای تقویت سطوح در تولید محصولات استفاده کرد. از عایق استفاده می شود که از این نظر استفاده از فایبر گلاس را در عایق کاری سطوح و دیوارهای ساختمان ، سقف و کف ساختمان ها برجسته می کند.

 

ابزاری برای مقاوم سازی و عایق بندی

فایبرگلاس یک ابزار پرکاربرد در صنعت ساختمان است. این محصول کامپوزیت دارای تمام ویژگی های منحصر به فرد مواد فایبرگلاس است. از جمله سبکی ، دوام و استحکام بالا ، خواص عایق کاری و ... به همین دلیل از همه این ویژگی ها در توسعه محصولاتی استفاده شده است که می توان از آنها در صنعت ساختمان استفاده کرد. با در نظر گرفتن این موضوع ، از پارچه های فایبر گلاس برای تقویت سطح دیوار ، عایق کف ، سقف و کناره های ساختمان و برای تثبیت سنگ های مختلف مورد استفاده در ساختمان استفاده می شود.

 

فایبرگلاس در بازار به اشکال مختلف ارائه می شود و بسته به نوع کاربرد مورد استفاده قرار می گیرد ، به این معنا شبکه های فیبر نوری به شکل متر ، لوله ، تشک ، سوزن و ... استفاده می شود.

 

بازرگانی سازش ارائه کننده ی انواع تور های فایبرگلاس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024