کشف بقایای مخوف‌ترین «آزمایشگاه» جهان در بیابان‌های چین



کشف بقایای مخوف‌ترین آزمایشگاه جهان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
آثاری از یک ساختمان زیر زمینی به تازگی در دشت‌های شمال چین کشف شده که گمان می‌رود محل انجام آزمایش‌هایی هولناک در طول جنگ جهانی دوم بوده باشد.

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان به تازگی یک پناهگاه زیرزمینی را در شمال چین کشف کرده‌اند که بر طبق گزارش‌ها در طول جنگ جهانی دوم توسط دانشمندان ژاپنی‌ها برای انجام آزمایش‌های هولناک بر روی انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

گفته شده که این سایت واقع در منطقۀ آندا در چین توسط یکی از واحدهای بدنام ارتش امپراطوری ژاپن موسوم به واحد ۷۳۱ مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ این واحد مسئولیت آزمایش‌هایی را در رابطه با جنگ میکروبی در بین سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۵ به عهده داشت.

 

در این آزمایش‌ها، دانشمندان ژاپنی زندانی‌ها را در حالیکه هنوز زنده بودند کالبدشکافی می‌کردند تا تاثیر پاتوژن‌ها بر بدن آن‌ها را ملاحظه کنند. در نتیجۀ همین زمایش‌ها بود که ارتش امپراطوری توانست دست به شیوع عمدی بیماری‌هایی مثل تیفوس، وبا و طاعون در سراسر چین بزند.

 

(تصویری از نیروهای واحد ۷۳۱  که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد)

کشف بقایای مخوف‌ترین آزمایشگاه جهان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

بعضی از این آزمایش‌های انسانی در پناهگاه‌هایی زیرزمینی انجام می‌شدند تا از انتشار ناخواستۀ پاتوژن‌ها جلوگیری شود.

 

بعد از جنگ، آمریکا به بعضی از چهره‌های اصلی که در این آزمایشات دخیل بودند، از جمله تعدادی از دانشمندان ژاپنی، مصونیت از تعقیب و مجازات اعطا کرد، به شرطی که نتیجۀ تحقیقاتشان را در اختیار آمریکایی‌ها بگذارند.

 

حالا در تازه‌ترین تحقیقی که در رابطه با این موضوع انجام شده، باستان‌شناسان چینی با استفاده از روش‌های مختلف، موفق به کشف یک ساختمان زیرزمینی شده‌اند که دارای چندین تونل و اتاقک است.

 

یک ساختار U شکل نیز در این محوطۀ زیرزمینی کشف شده که حدود ۳۳ متر طول و ۲۰ متر عرض دارد و در هر طرفش یک اتاق واقع شده است. محققان مشکوک هستند که یکی از این اتاق‌های دایره‌ای شکل در این مجموعه احتمالا جایی بوده باشد که افرادی که در معرض پاتوژن قرار گرفته بودند برای بررسی به آنجا آورده می‌شدند.

 

این یافته، اطلاعات تازه‌ای دربارۀ تاریخ هولناک واحد ۷۳۱ در اختیار محققان می‌گذارد و می‌تواند یادآوری تازه‌ای دربارۀ تاثیرات وحشتناک سلاح‌های میکروبی و بیولوژیک باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------