کشف اتفاقی یک اتاقک مخفی زیر کلیسا؛ چه چیزی در آن پنهان شده بود؟



اتاقک مخفی زیر کلیسا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
فعالیت نوسازی در زیرزمین یک کلیسای قدیمی در لهستان منجر به کشف یک اتاقک مخفی شده که تابوت 400 سالۀ یک ژنرال را در خود جای داده بود.

به گزارش فرادید، در جریان یک فعالیت ساختمانی در زیرزمین کلیسای جامع شهر سوییدنیکا در لهستان، به طور اتفاقی یک سردابۀ مخفی کشف شد که در درون آن یک تابوت قرن هفدهمی قرار داشت؛ تابوت زیبایی که با رنگ‌های مختلف نقاشی شده بود. بر اساس آنچه در منابع تاریخی آمده، بعید نیست که یافته‌های دیگری از این جنس نیز در این کلیسا به دست بیایند.

 

این کشف در جریان بازسازی اتاقکی در زیرزمین که قبلا محل سیستم گرمایشی بوده است اتفاق افتاد. بعد از برداشتن لایۀ گچی روی یکی از دیوارها معلوم شد که اتاق دیگری در آنسوی دیوار قرار دارد که قبلا شناخته شده نبود. در این اتاق مخفی بود که تابوت رنگین قرن هفدهمی کشف شد.

 

طبق گفتۀ سوبیسلاو نوبوتنی، تاریخ‌نگار محلی، نقاشی‌های روی تابوت تصاویری از تعدادی ساز و برگ جنگی مثل سپر و سلاح‌های مختلف را نشان می‌دهند.

 

اتاقک مخفی زیر کلیسا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

این تابوت آنطور که باستان‌شناسان تشخیص داده‌اند متعلق به «کنت گئورگ فون شلیک» است؛ یک فرماندۀ نظامی اتریشی که در «جنگ‌ سی ساله» حضور داشت. جنگ سی‌ساله یکی از بزرگترین جنگ‌های اروپا در قرن هفدهم بوده است که عمدتا با انگیزه‌های مذهبی همراه بود. گئورگ فون شلیک در سال 1640 در حالی که در محاصرۀ نیروهای دشمن قرار گرفته بود از دنیا رفته است

 

اسقف شهر سوییدنیکا می‌گوید: «با اینکه مورخان قبلا دربارۀ رازهای پنهان در این کلیسا مطالب زیادی نوشته بودند اما باز هم این کشف برای ما غافلگیرکننده است. احتمالا این پایان ماجرا نیست. ما تصور می‌کنیم که اکتشافات دیگری هم در این کلیسا که یک میراث منحصر به فرد است اتفاق خواهند افتاد».

 

اتاقک مخفی زیر کلیسا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------