کشف آثار باستانی مرموز در اعماق «دریاچۀ وان» ترکیه



کشف آثار باستانی مرموز در ترکیه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در سال 2017 باستان‌شناسان سازه‌هایی با قدمت سه هزار ساله را در زیر آب‌های دریاچۀ وان کشف کردند. حالا با کاهش سطح آب، بقایای باستانی دیگری نیز در زیر این دریاچه کشف شده‌اند.

به گزارش فرادید, دریاچۀ «وان» بزرگترین دریاچه در کشور ترکیه است که حدود 3712 کیلومتر مربع وسعت دارد. این دریاچه در شرق این کشور و در نزدیکی مرز ایران قرار دارد. به تازگی غواصان با جستجو در اعماق این دریاچه به بقایای یک گورستان و آثاری از یک روستای باستانی برخورد کرده‌اند.

 

اعلام شده که این بقایای غرق شده در واقع بخشی از یک شهر تاریخی هستند که نشانه‌های صلیب به تعداد قابل توجهی در آن مشاهده شده است. به گفتۀ باستان‌شناسان، با کاهش سطح آب دریاچه، بعضی گزارش‌ها دربارۀ مشاهدۀ سنگ قبر و ویرانه‌های دیگر در زیر آب دریاچه به نهادهای مربوطه رسیده بود.

 

کشف آثار باستانی مرموز در ترکیه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

غواصان با بررسی ناحیه‌ای که گزارش‌ها مربوط به آنجا بود، ساختارهایی سنگی را کشف کردند که شبیه بقایایی از یک روستا بود؛ به علاوه سنگ‌قبرهایی نیز مشاهده شد که علامت صلیب و همینطور نشان‌های مربوط به قبیلۀ «کایی» بر روی آن‌ها وجود داشت. این آثار در فاصلۀ دو منطقۀ آهلات و تاتوان کشف شده‌اند و قرار است بررسی‌های باستان‌شناسی بیشتری در مورد آن‌ها صورت بگیرد.

 

در سال‌های اخیر آب این دریاچه تا سه متر عقب‌نشینی کرده و همین امر باعث آشکار شدن برخی ویرانه‌های باستانی شده است. تیم غواصی دو زمین‌شناس انگلیسی را نیز به همراه خود داشته‌اند.

 

در سال 2017 نیز تیمی از باستان‌شناسان و غواصان از دانشگاه «یوزونجوییل» بقایایی سه هزار ساله را در اعماق این دریاچه کشف کرده بودند. در ترکیه برخی این اعتقاد را دارند که یافت شدن این آثار در زیر دریاچۀ وان نشان‌دهندۀ وقوع طوفان نوح در این محدوده است.

 

کشف آثار باستانی مرموز در ترکیه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------