توله شیر زیر بالشی عروس و داماد پاکستانی



توله شیر زیر بالشی عروس و داماد پاکستانی,اخبار گوناگون,خبرهای گوناگون

 انتشار تصویر یک توله شیر در مراسم عروسی شهر لاهور، که مانند بالش زیر دست عروس و داماد بود، اعتراض گسترده عمومی مردم و فعالان حیات وحش را به دنبال داشت.

 

بنا بر این گزارش عکس‌ها و ویدیو‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی و حساب اینستاگرامی، تقریباً ۱۲۰ هزار دنبال کننده داشته است و پست‌های آن با «هشتگ ملکه شیر» منتشر شد؛ اما پس از اعتراض گروه‌های حمایت از حیوانات، اعتراض‌ها گسترده و همه آن تصاویر از شبکه‌های اجتماعی پاک شد.

 

همچنین سازمان نجات حیات وحش در توییتر نوشت: این کاری بسیار بی رحمانه علیه حیوانات است. آن‌ها به اداره حفاظت حیات وحش جنگل‌های پنجاب نوشتند: آیا شما برای اجرای مراسم، شیر کرایه می‌دهید؟ به این توله شیر خوب نگاه کنید. او تحت تاثیر داروست! استودیو عکاسی در لاهور از این توله شیر جهت عکاسی سوء استفاده می‌کند. خواهش می‌کنیم او را نجات دهید.

 

اما مدیریت استودیو عکاسی مدعی است، شیر متعلق به یکی از دوستانش بوده و بسیار اتفاقی با ورود این عروس و داماد همزمان شده و این زوج درخواست کردند تا با این شیر عکس بیندازند.

 

این در حالی است که با وجود تماس‌های خبرگزاری ایندیپندنت با اداره حیات وحش پنجاب و نیز با استودیو مزبور، تاکنون هیچ یک پاسخ درستی نداده اند.

 

دبیرکل سازمان حمایت از حیات وحش پاکستان گفت: با اینکه این توله شیر گونه‌ای بسیار نادر است، تحت حمایت قوانین حیات وحش قرار ندارد. همچنین به جهت مجاز بودن خرید و فروش حیوانات نادر، شیر‌های زیادی مالکان خصوصی دارند و تجارت غیرقانونی حیات وحش در پاکستان و داشتن باغ وحش‌های شخصی به شدت رونق دارد؛ بنابراین، در شبکه‌های اجتماعی به خرید و فروش آن مبادرت می‌ورزند و به همین دلیل هیچ قانون و مقرراتی در این زمینه وجود ندارد.

 

خرید و فروش حیوانات نادر در پاکستان مجاز است

توله شیر زیر بالشی عروس و داماد پاکستانی,اخبار گوناگون,خبرهای گوناگون

متاسفانه در مراسم عروسی، از طاووس و پرندگان نادر تا شیر برای به رخ کشیدن ثروت و مکنت در جامعه پاکستان سوءاستفاده می‌شود و این امر تبدیل به مد شده است، به گونه ای که می‌توان تنها با پرداخت ۱۰۰ هزار روپیه، مجوز مالکیت شیر یا ببر را دریافت. برای همین، نهاد‌های حمایت از حیوانات، خواستار ممنوعیت مالکیت خصوصی بر حیات وحش هستند.

 

دبیرکل حمایت از حیات وحش در ادامه افزود، واقعا تاسف برانگیز است که ما برای نجات این توله هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم؛ مگر تغییرات اساسی در قانون و حقوق حیات وحش اعمال شود!

 

تابناک باتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------