کشف یک گورستان باستانی مدفون زیر آب در مصر



گورستان باستانی در مصر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان در یک شهر تاریخی غرق شده در مصر، بقایای گورستانی را کشف کردند که فرضیه اسکان بازرگانان یونانی را در این منطقه تایید می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مقامات مصر روز گذشته (دوشنبه،۲۸ تیر) از کشف بقایای نادر یک کشتی نظامی و گورستان بازرگانان یونانی در شهر باستانی هرقلیون خبر دادند که زمانی بزرگترین بندر مصر در دریای مدیترانه بود و در اواخر قرن دوم پیش از میلاد به زیر آب رفت.

 

شهر هرقلیون که در دوران باستان ایستگاه ورودی مصر به شاخه غربی رود نیل بود، تا قرن‌ها پیش از پایه‌گذاری شهر اسکندریه در سال ۳۳۱ پیش از میلاد به دست اسکندر کبیر، بر منطقه تسلط کامل داشت. بقایای این شهر که در اثر چند زمین‌لرزه و جزر و مد امواج همراه بخش عظیمی از دلتای رود نیل به زیر آب رفت، در سال ۲۰۰۱ در خلیج ابو قیر در نزدیکی اسکندریه کشف شد که در حال حاضر دومین شهر بزرگ مصر است.

 

کشتی نظامی به گل نشسته هرقلیون در یک ماموریت مشترک میان محققان فرانسه و مصر به سرپرستی موسسه باستان‌شناسی زیردریایی اروپا (IEASM) کشف شد. این کشتی در قرن دوم پیش از میلاد در حالی که کنار معبد معروف آمون لنگر انداخته بود، همزمان با فروریختن این معبد به زیر آب رفت.

 

به گزارش وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر و به استناد نتایج مطالعات مقدماتی، بدنه این کشتیِ ۲۵ متری به سبک کلاسیک ساخته شده و ویژگی‌های ساخت کشتی در دوره مصر باستان را داراست.

 

گورستان باستانی در مصر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

غواصان باستان‌شناس، در بخش دیگری از شهر غرق شده هرقلیون بقایای یک گورستان بزرگ یونانی را کشف کردند که قدمت آن به اولین سالهای قرن چهارم پیش از میلاد برمی‌گردد. بازرگانان یونانی در اواخر دوران حکمرانی فراعنه، اجازه سکونت در این منطقه را پیدا کردند.

 

به نقل از وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، کشف این گورستان وجود بازرگانان یونانی را که در این شهر زندگی می‌کردند، به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر می‌کشد. این بازرگانان اماکن مقدس خود را در نزدیکی معبد بزرگ آمون ساخته بودند که همزمان با تخریب این معبد فروریختند و بقایای آنها حالا در ترکیب با آنچه از معبد آمون به جا مانده پیدا شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------