شهری در پاکستان که در آن کلیسا، مسجد و معبد در کنار هم قرار دارند



شهری در پاکستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

در شهر یعقوب آباد پاکستان که سالیان قبل توسط سرتیپ جان جاکوب، افسر شرکت British East India تأسیس شده است، عبادتگاه‌های متعلق به سه دین مختلف در کنار هم قرار دارند. در این شهر، یک معبد هندو، یک کلیسا متعلق به مسیحیان و یک مسجد متعلق به مسلمانان در مجاورت یکدیگر قرار دارند. این مجموعه مذهبی که در جاده شیکارپور این شهر قرار دارد، به نمایندگی از سه دین مختلف، توسط مردم محلی به عنوان مرکز هماهنگی و اتحاد بین ادیان در زمان افزایش افراط گرایی مذهبی در نظر گرفته می‌شود.

 

این عبادتگاه‌ها پشت سر هم ساخته شده اند. در یک طرف معبد گاوشالای هندو، در طرف دیگر یک مسجد و در میان، یک کلیسا متعلق به باپتیست‌ها (شاخه‌ای از دین مسیحیت) قرار دارد. هر روز عصر، عبادت در هر سه مکان مقدس انجام می‌شود. در معبد ناقوس‌ها به صدا درآمده و سرود‌ها با بلندگو خوانده می‌شود، در کلیسا صدای آهنگ‌های مذهبی شنیده می‌شود و صدای اذان مسلمانان نیز از مسجد طنین انداز می‌شود.

 

شهری در پاکستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

شارون یوسف، کشیش کلیسای باپتیست در یعقوب آباد در مصاحبه‌ای بیان داشت: «دیوار‌های این سه مکان مقدس که محل عبادت بسیاری از افراد از ادیان مختلف است، در کنار هم قرار دارند. با این حال، از زمان تأسیس کشور پاکستان هیچ حادثه ناخوشایندی در این اماکن رخ نداده است. معتقدان هر سه دین به عبادتگاه‌های یکدیگر احترام می‌گذارند و با یکدیگر محترمانه رفتار می‌کنند. شب‌ها مسیحیان در کلیسا مشغول عبادت و خواندن سرود‌های مذهبی هستند. در معبد هندو‌ها نیز سرود‌های عبادی از بلندگو‌ها پخش می‌شود. اما وقتی صدای اذان مسلمانان از مسجد طنین انداز می‌شود، به احترام مسجد مسلمانان، بلندگو‌های کلیسا و معبد هندو‌ها خاموش می‌شود.»

 

به گفته کشیش شارون جوزف، زمینی که کلیسا بر روی آن ساخته شده، در اصل متعلق به گاوشالای هندو بوده است. در دوران استعمار، مسیحیان که به همراه سرتیپ جان جاکوب به شهر آمده بودند برای عبادت به محلی نیاز داشتند. از این رو، هندو‌های محلی این زمین را به آن‌ها هدیه دادند تا بتوانند برای خود عبادتگاهی بسازند. زمانی که پاکستان تأسیس شد، مسیحیان زیادی در این شهر ساکن شدند و یک کلیسای مناسب ساختند.

 

این کشیش افزود: «این کلیسا حدود ۸۰ سال قدمت دارد. ایالت سند پاکستان، محلی مناسب برای اتحاد مذاهب است؛ به ویژه یعقوب آباد که هرگز درگیری مذهبی را ندیده است و همه ما در صلح و با عشق به یکدیگر زندگی می‌کنیم. در طول اعیاد مذهبی، از ادیان مختلف دعوت می‌کنیم تا به ما بپیوندند. این شهر نمونه کاملی از هماهنگی مذهبی است. اگر کسی با مشکلی مواجه شود، همه ما بدون در نظر گرفتن اینکه آن شخص از چه دین و مذهبی است، به او کمک می‌کنیم.»

 

شهری در پاکستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
شهری در پاکستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
شهری در پاکستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
شهری در پاکستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
شهری در پاکستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

تابناک باتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------