سنجاق: ساخت کمد دیواری سفارشی، تصمیمی عاقلانه



 

ساخت کمد دیواری سفارشی,ساخت کمد دیواری سفارشی در سنجاق

راهنمای ساخت کمد دیواری

 

اجازه بدهید تا موقعیتی را برای شما تجسم کنیم. فرض کنید که در حال ساختن خانه جدید هستید. مسلماً شما تمامی جزئیات را با دقت برنامه ریزی کرده اید. برای انتخاب کابینت‌ها و همین طور پیشخوان آشپزخانه مدل‌های زیادی را از نظر گذرانده‌اید. همین طور برای چیدمان و طراحی اتاق نشیمن خود به سراغ مجله‌های طراحی رفته‌اید. شاید به فکر طراحی خاصی برای اتاق والدین و همین طور سرویس‌های بهداشتی نیز بوده‌اید. اما کند لباس چطور؟ آیا فکری برای کمد دیواری هم کرده‌اید؟ ما در این مقاله به ساخت کمد دیواری می‌پردازیم با ما همراه باشید.

 

در صورتی که فضاهای از پیش تعیین شده‌ای برای کمد دیواری طراحی نکرده باشید؛ مجبور می‌شود تا مکافات زیادی را تحمل کنید. انواع و اقسام قفسه و تخته‌های چوب که نمی‌توانید آن ها را به شکل مؤثری سرهم کنید. متأسفانه نمی‌توان برای نگهداری از لباس، کفش، لوازم جانبی و بسیاری دیگر از چیزهایی که در کمد می‌گذاریم؛ به این راحتی‌ها جایی در نظر بگیریم. تنها چاره همان کمد دیواری است.

 

بسیاری فکر می‌کنند که راحت‌تر است تا بعد از اسباب‌کشی به منزل جدید؛ کمد دیواری را در اتاق‌ها بسازند. البته بهتر است در زمان طراحی منزل و در همان مراحل اولیه تمامی جزئیات کمد دیواری خود را طراحی کنید. به این ترتیب با ساختن خانه کمد دیواری ایده‌آل شما نیز ساخته نمی‌شود و بلافاصله بعد از اسباب کشی می‌توانید از آن استفاده کنید.

در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام ساخت کمد دیواری سفارشی برای منزل خود به آن توجه کنید را برایتان آورده‌ایم.

 

1. فضای کمد دیواری را متناسب با میزان لباس‌ها و وسایلتان در نظر بگیرید.

2. کمد لباس باید نورپردازی مناسبی داشته باشد.

3. کمد دیواری را در جایی نصب کنید که به پنل‌های برق و دریچه‌های نور دسترسی داشته باشد.

4. فاصله و زاویه کمد دیواری را با پنجره‌ها در نظر بگیرید.

5. پریزهای برق را در نزدیکی یا داخل کمد لباسی قرار دهید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت ساخت کمد دیواری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال ساخت کمد دیواری در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کمد دیواری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

1.فضای ایده‌آل برای ساخت کمد دیواری

حتماً از قبل محاسبه کنید که چه میزان وسیله دارید که می‌خواهید آن ها در کمد دیواری بگذارید. از یک طراح بخواهید تا متناسب با لباس‌ها، کفش‌ها، اکسسوری و سایر وسایلتان کمد شما را طراحی کند. با این روش خیالتان راحت خواهد بود که قفسه‌ها متناسب با نیاز شما طراحی می‌شوند و فضای کافی در اختیارتان خواهد بود.

 

به عنوان مثال اگر متوجه شدید که به فضای بیشتری احتیاج دارید؛ می‌توانید کمی بیشتر از فضای اتاق خواب را به کمد دیواری سفارشی‌تان اختصاص دهید. این روش بر زیبایی کل اتاق خواب تأثیری نمی‌گذارد و در عین حال فضای بیشتری برای کمد دیواری در اختیارتان می‌گذارد.

 

2. نورپردازی در کمد دیواری

 

نکات مهم برای ساخت کمد دیواری سفارشی,مهم ترین نکات ساخت کمد دیواری سفارشی

نکاتی برای طراحی کمد واکینگ

 

اگر تمایل دارید تا یک کمد واکینگ طراحی کنید و قرار است که کل اتاق شما تبدیل به یک کمد بزرگ شود؛ باید نورپردازی مناسبی برای آن در نظر بگیرید. وسایل روشنایی ساده ممکن است نتواند برای روشن کردن داخل این اتاق مناسب باشد. هنگامی طراحی سفارشی کمد دیواری، طراح و برقکار شما می‌توانند نورپردازی مناسبی برای کمد شما طراحی کنند. اگر از قبل به فکر این مسئله مهم باشید؛ می‌توانید در هزینه‌های نهایی صرفه جویی کنید. در غیر این صورت برای سیم کشی مجدد داخل کمد باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

 

3. پنل‌های برق، دریچه های کولر و کلیدهای روشنایی را از یاد نبرید

در طراحی کمد دیواری، باید از یک طراح کمک بگیرید. بسیاری از جزئیات مانند چراغ‌ها، دریچه‌ها و همین طور پنل‌ها باید متناسب با  کمد دیواری طراحی شود. به عنوان مثال با قرار دادن سوئیچ چراغ در خارج کمد می‌توانید فضای بیشتری در کمد داشته باشید. می‌توان دریچه‌های تهویه را در جای مناسبی قرار دهید تا به شکلی متناسب اتاق را تهویه کرده و در طراحی کمد خللی ایجاد نکند. بهتر است پنل دسترسی را به شکلی قرار دهید تا در صورت نیاز به تعمیرات حیاتی آسیبی به زیرساخت‌های برق یا لوله کشی نشود.

 

4. پنجره‌ها را در نظر داشته باشید

 

فضای ایده‌آل برای ساخت کمد دیواری,نورپردازی در کمد دیواری

طراحی و ساخت کمد واک

 

ممکن است بخواهید تا در کمد واک این و یا در اتاقی که کمد دیواری را در آن طراحی کردید؛ مکان قرار دادن پنجره را تعیین کنید. شاید وجود پنجره نمای بیرونی منزل شما را متقارن و زیبا نشان دهد؛ اما پنجره می‌تواند فضای زیادی از دیوار را اشغال کند. حتی نوری که به داخل واک این کلازت شود منجر به خراب شدن لباس‌های شما می‌شود. اگر به هر دلیلی برای کمد واک لین خودتان به فکر یک پنجره هستید، باید جلوی دریچه پنجره یک محافظ یو وی قرار دهید تا اشعه مضر آفتاب را مسدود کند. البته همیشه می‌توانید با پرده و یا محافظ‌های گوناگون جلوی پنجره را بپوشانید. اگر هم به فکر استفاده حداکثری از فضا هستید؛ باید بیخیال پنجره شوید.

 

5. قرار دادن پریزهای برق در داخل کمد دیواری

ممکن است شما قصد تزئین کمد دیواری خود را با لامپ نداشته باشید، اما ممکن است یک کشوی سفارشی ایجاد کنید که شامل یک ایستگاه شارژ برای همه دستگاه‌های شما باشد. ممکن است بخواهید همچنین فضایی برای اتصال جاروبرقی شارژی نیز در نظر بگیرید. خوشبختانه طراحی سفارشی کمد دیواری و کمد لباس واک این به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از طراحی بهترین مکان را نصب و قرار دادن پریز قرار دهید. این پریز باید در جایی قرار بگیرد که مانع قفسه‌بندی یا نصب کشو و همین طور آویختن لباس نشود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024