استانبول یا تفلیس؟ (سفر + زندگی و سرمایه گذاری)



چکیده : انتخاب بین استانبول یا تفلیس برای هر فردی بسته به انتظارات و شرایطی که دارد متفاوت است اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم هرکدام مزیت های خاصی نسبت به دیگری دارد که در این مطلب بررسی می کنیم

 

استانبول یا تفلیس

 

استانبول یا تفلیس؟ کدام یک می‌تواند مقصدی ایده‌ال برای شما باشد؟ قبل از پاسخ به این سوال بهتر است سوال‌های دیگری از خود بپرسید. به عنوان مثال هدف شما از انتخاب یکی از این دو مقاصد چیست؟ آیا قصد کار و سرمایه‌گذاری در این مقاصد را دارید یا تنها هدف شما سفر و گشت و گذاری چند روزه در آن‌ها است؟ ما در این نوشته سعی کرده‌ایم تک تک این موضوعات را در ارتباط با هر دو مقصد استانبول و تفلیس مورد بررسی قرار داده و در نهایت بهترین گزینه را برای شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر شما نیز دوست دارید در مورد این دو کلان شهر در کشورهای ترکیه و گرجستان بیشتر بدانید، تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

 

آشنایی با شهر استانبول

اغلب ایرانی‌ها کم و بیش با شهر استانبول آشنایی دارند. چرا که تور استانبول یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های گردشگری در آژانس‌های مسافرتی به شمار می‌آید. هر چند امروزه تور گرجستان نیز به اندازه استانبول توانسته محبوبیت پیدا کند اما همچنان مقاصد گردشگری کشور ترکیه در صدر جدول مسافران ایرانی قرار دارند. با این حال برای یک تصمیم‌گیری دقیق‌تر و بهتر بین استانبول یا تفلیس در ادامه به بررسی جزئیات شرایط سفر، زندگی و سرمایه گذاری در هر کدام از این دو مقصد می‌پردازیم:

 

سفر به استانبول

اولین موردی که قصد داریم در مقایسه بین استانبول یا تفلیس مورد بررسی قرار دهیم، سفر است که بررسی خود را با شهر استانبول آغاز می‌کنیم. استانبول که در سال‌های اخیر عنوان پایتخت گردشگری ترکیه را از آن خود کرده نه تنها بین ایرانیان بلکه در بین توریست‌های سرتاسر دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این کلان شهر ترکیه بیش از هر چیزی از امتیاز قرارگیری در منطقه اوراسیا برخوردار بوده و توسط تنگه بسفر به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. بنابراین توریست‌ها این امکان را دارند تا در کنار فرهنگ آسیایی و مکان‌های تاریخی عثمانی از یکسری امکانات و ویژگی‌های اروپایی نیز برخوردار شوند. علاوه بر آن استانبول در کشور همسایه ترکیه قرار داشته و همین باعث می‌شود تا گردشگران ایرانی بتوانند با کمترین هزینه دسترسی آسانی به آن پیدا کنند. سفر به استانبول نیازی به اخذ ویزا نداشته و همه افراد می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه معتبر و تنها با رزرو تور مناسب خود برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفتن به آن را ترتیب دهند.

 

زندگی در استانبول

 

زندگی در استانبول

 

زندگی کردن در استانبول مثل هر جای دیگری مزایا و معایب خاص خود را برای مهاجران ایرانی دارد. البته به دلیل فرهنگ نزدیک مزایای زندگی در استانبول برای ایرانی‌ها می‌تواند به مراتب بیشتر باشد. وقتی صحبت از زندگی در یک کشور بیگانه می‌شود دیگر جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی در الویت نبوده و بیشتر رفاه، امنیت، ذائقه غذایی و خصوصیات اخلاقی مردم آن منطقه اهمیت پیدا می‌کنند. در مورد همه این مواردی که شمردیم ترکیه شباهت بسیار زیادی به ایران داشته و هزینه‌های زندگی نیز تقریبا با تهران برابری می‌کنند. از همین رو اگر به زبان ترکی استانبولی آشنایی داشته باشید، زندگی در استانبول دشواری چندانی برای شما نخواهد داشت. البته برای تصمیم‌گیری بهتر بین استانبول یا تفلیس جداگانه به بررسی تفلیس نیز خواهیم پرداخت.

 

سرمایه‌گذاری در استانبول

همان طور که گفته شد استانبول از مهم‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌آید. از همین رو اگر قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید، استانبول می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همچنین واحد پول ترکیه، لیر، از ارزش تقریبا برابری با ریال ایران برخوردار بوده و این نیز مزیت بزرگی برای سرمایه‌گذاران است؛ چرا که تقریبا با ارزش پول برابر با ایران می‌توان یک سرمایه‌گذاری خوبی را در آن راه‌اندازی کرد. البته ناگفته نماند که ترکیه نیز در سال‌های اخیر مثل اغلب کشورهای دنیا تحت تاثیر بحران‌های اقتصادی قرار گرفته و همین موضوع باعث ایجاد تورم‌های جدی در آن شده است. از همین رو توصیه می‌شود در تصمیم‌گیری بین استانبول یا تفلیس در خصوص سرمایه‌گذاری حتما این موضوع را جدی بگیرید.

 

آشنایی با شهر تفلیس

تا این بخش از مقاله برای داشتن یک انتخاب مناسب بین استانبول یا تفلیس، شهر استانبول را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادیم. اکنون نیز به بررسی تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان می‌پردازیم تا در نهایت بتوانیم بهترین گزینه را بین هر دو آن‌ها انتخاب کنیم:

 

سفر به تفلیس

تفلیس نیز این روزها به یکی از مقاصد اصلی سفر بین ایرانیان به خارج از کشور قرار گرفته و مسافران ایرانی می‌توانند هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی به آن سفر کنند. شهر زیبای تفلیس دارای آب و هوای نسبتا کوهستانی بوده و همانند استانبول در فاصله نه چندان دوری از ایران قرار دارد. هر چند ایران مرز مشترکی با کشور گرجستان ندارد اما از طریق کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان امکان سفر زمینی به مسافران ایرانی را می‌دهد. تفلیس به اندازه استانبول جاذبه‌های گردشگری متنوعی ندارد اما به نوبه خود یکی از زیباترین شهرهای دنیا برای سفر و گشت و گذار محسوب می‌شود. بزرگترین مزیت سفر با تور گرجستان به مقصد تفلیس بازدید از یک شهر اروپایی با حداقل هزینه است. اگر بخواهیم به سوال استانبول یا تفلیس در مورد سفر با قاطعیت پاسخ دهیم، استانبول انتخاب بهتری خواهد بود. البته که این اصلا به معنای عدم جذابیت تفلیس نبوده و اگر قبلا به استانبول سفر کرده باشید، مطمئنا تفلیس به عنوان مقصد بعدی می‌تواند انتخاب شده و خاطرات به یادماندنی را برای شما رقم بزند.

 

زندگی در تفلیس

در مورد زندگی بین استانبول یا تفلیس نیز استانبول برای اغلب ایرانی‌ها گزینه بهترین محسوب می‌شود. در این انتخاب ما فرهنگ نزدیک بین ملت‌ها، مسافت بین دو مقصد، دین رایج بین مردم و پارامترهای متعدد دیگری از این قبیل را در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال دین اکثریت مردم تفلیس مسیحیت بوده و این درحالیست که دین مردم استانبول اسلام است. این موضوع در فرهنگ و حتی عادات غذایی مردم منطقه تاثیر گذاشته و از همین رو استانبول را برنده این مقایسه می‌کند. البته این تنها بخشی از ماجرا بوده و برای کسانی که دوست دارند در یک مقصد اروپایی با قوانین اروپایی اما با هزینه‌های پایین‌تر به نسبت دیگر کشورهای این منطقه زندگی کنند، طبیعتا تفلیس گزینه بهتری خواهد بود.

 

سرمایه‌گذاری در تفلیس

 

سرمایه‌گذاری در تفلیس

 

در حالت کلی نمی‌توان گرجستان را کشوری با اقتصاد قوی نامید. از همین رو در شرایط کلی تفلیس نیز گزینه چندان مناسبی برای سرمایه‌گذاری مگر در برخی حوزه‌های خاص نیست. البته ارزش پول گرجستان در مقایسه با ایران بسیار بالاتر بوده و اگر قصد درآمدزایی در تفلیس و زندگی در ایران را داشته باشید این می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد.

 

استانبول یا تفلیس، نتیجه‌گیری

ما برای سفر به هر کدام از مقاصد توریستی استانبول و تفلیس پکیج‌های تور ارائه شده توسط آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان را پیشنهاد می‌کنیم. مقتدر سیر به عنوان یکی از شرکت‌های گردشگری با سابقه در این زمینه می‌تواند راهنمای شما عزیزان در این زمینه باشد. پس همین حالا به آدرس https://mstiran.com/   مراجعه کرده و اطلاعات لازم در مورد هر کدام از تورهای استانبول و گرجستان را به دست آورید. برای مطلع شدن از جزئیات بیشتر و همچنین رزرو تور دلخواه خود نیز می‌توانید با یکی از شماره‌های ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ و ۷۵۲۱۲-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024