اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در هنگام موتور سواری



کلاه کاسکت موتور سواری

 

استفاده از کلاه ایمنی در هنگام موتورسواری از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در تصادفات از ایجاد آسیب به سر‌و‌گردن و حتی صورت جلوگیری می‌شود. اگر در اخبار‌های روزانه شنیده و در آمار و ارقام بدست آمده دیده باشید در بیشتر تصادفاتی که با موتور اتفاق می‌افتد بیشتر مرگ‌ها بر اثر آسیب به سر و مغز می‌باشد. چه افرادی که در اثر این سوانح جان خود را از دست داده‌اند یا دچار مغز مرگی شده‌اند، خوشایند‌ترین آنها موتورسوارانی هستند که بر اثر این حادثه به کما رفته اند و امیدی به برگشتنشان نیست. همچنین آمار و ارقامی به گوشمان می‌رسد که طبق آن موتورسوارانی در این تصادفات به دلیل استفاده از کلاه موتور توانسته‌اند از مرگ حتمی نجات پیدا کنند.

 

چرا از کلاه ایمنی در حین موتورسواری استفاده می‌کنیم.

طبق آمار و ارقام افرادی هستند که استفاده از کلاه موتور را در حین موتوسواری جدی نمی‌گیرند و دچار آسیب‌های تصادفات موتوری شده‌اند، واقعیت این است که کلاه ایمنی حافظ جان این افراد است و از تلفات جانی جلوگیری می‌کند. این کلاه مزایای آشکاری داشته و از نظر جانی، مالی و قانونی استفاده از آن به سود موتورسواران می‌باشد. در زمان تصادف وقتی از این کلاه بر سر دارید و جان سالم به در بردید می‌فهمید که چه وسیله باارزشی را استفاده کرده‌اید، در صورتی که استفاده از آن را جدی نمی‌گرفتید.

 

یکی از کمترین مزایای استفاده از کلاه ایمنی موتور حین موتورسواری این است که جریمه نخواهید شد و بزرگترین مزایای آن این است که در تصادفات جان سالم به در خواهید برد. طبق آمار و ارقام صورت گرفته کلاه ایمنی در سال جان ۱۸۰۰ نفر را نجات خواهد داد‌. همچنین تا ۳۷ درصد خطر مرگ را و تا ۶۹ درصد نیز خطر آسیب را کم خواهد کرد. بنابراین عقل حکم می‌کند از این کلاه استفاده کنید.

 

نکات خرید کلاه

 

نکات مهم در مورد خرید کلاه ایمنی

به هنگام خرید کلاه ایمنی موتورسواری حتما باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

 

• اگر می‌خواهید کلاهی را خریداری کنید که صد درصد از شما محافظت کند باید توجه کنید سایز آن با سر شما تناسب داشته باشد. اگر کلاه بدون حرکت بر روی سر‌و‌گردن شما ثابت شود و محکم بچسبد ایمنی بالایی خواهید داشت.

 

• در زمان خرید، کلاه را ۱۵ دقیقه بر روی سر بگذارید اگر ببینید که نقطه‌ای از سر در معرض فشار و درد است بد‌انید که سایز آن برای سر شما کوچک می‌باشد.

 

• کلاه باید دارای تهویه باشد تا از جمع شدن رطوبت داخل سر شما جلوگیری شود.

 

• توجه کنید هر پنج سال یک‌بار باید این کلاه را تعویض نمود.

 

مزیت کلاه ایمنی

با استفاده از کلاه موتور طبق آمار و ارقام انجام شده شکستگی لفورت ll بیشتر بوده که این به دلیل بروز ضربه به جلوی کلاه است و این به سبب سقوط موتور سوار می‌باشد. کسانی که از این کلاه استفاده نمی‌کردند بیشتر در ناحیه لفورت l یا در قسمت بالای ریشه دندان در معرض شکستگی قرار گرفته‌اند. لذا این کلاه بیشتر در قسمت وسط صورت، گونه، استخوان نازل و ریم اربیت اثر حفاظتی داشته است.

 

وزن استاندارد کلاه ایمنی چقدر است؟

کلاه موتور باید به‌اندازه‌ای سبک باشد تا بتوان ساعات زیادی را در طول روز براحتی از آن استفاده کرد. چون در صورت سنگین بودن به گردن فشار وارد نموده و باعث آسیب به این ناحیه می‌شود. بر اساس نظر کارشناسان که طبق آمار و ارقام و مشاهدات عینی صورت گرفته، این کلاه باید وزنی بین یک ششم کیلوگرم تا یک سوم کیلوگرم داشته باشد.

 

زاویه دید با کلاه موتور

وقتی کلاه را بر روی سر می‌گذارید باید در دید شما مشکلی ایجاد نشود. طبق نظر کارشناسان زاویه دید جانبی موتورسوار در کلاه استاندارد باید بالا‌تر از ۱۰۵ درجه را بپوشاند. زاویه دید بالای کاربر نیز باید بالای ۷ درجه باشد.

 

سایز کلاه موتور

 

سایز کلاه ایمنی

کلاه موتور در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک به فروش می‌رسد که در زمان خرید توجه کنید که سایز کمی کوچک را انتخاب کنید تا سر داخل آن تکان نخورد و ثبات داشته باشد.

 

سخن پایانی

استفاده از کلاه موتور در حین موتورسواری در داخل یا خارج از شهر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا سر از نقاط حساس بدن بوده و ضربه ای حتی کوچک به آن می‌تواند فرد را به کما ببرد یا باعث مرگ مغزی یا مرگ او شود. لذا طبق آمار و ارقام یک کلاه ایمنی می‌تواند با محافظت از سر از بروز این آسیب‌ها و حتی مرگ در حد بالایی جلوگیری کند. بنابراین مزایای استفاده از کلاه موتور جلوگیری از ضرر‌های مالی، جانی و حتی مرگ می‌شود. سعی کنید در کنار کلاه کاسکت از لباس موتور سواری نیز استفاده کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024