روش سنجاق برای نصب کاشی و سرامیک



نصب کاشی و سرامیک,روش نصب کاشی و سرامیک

روش نصب کاشی و سرامیک

 

کاشی‌ها یکی از فوق‌العاده‌ترین و رایج‌ترین کف‌پوش‌ها برای ایجاد فضایی زیبا و دلنشین هستند. کاشی‌ها به دلیل زیبایی و تنوع بالا و همین طور طول عمر طولانی یک انتخاب هوشمندانه برای دفاتر کار، اتاق‌های منازل، آشپزخانه، حمام و حتی شومینه خواهند بود.

 

خوشبختانه امروزه کاشی‌ها در انواع و اقسام طرح‌ها و مدل‌ها وجود دارند و می‌توانند به ظاهر فضای شما شکلی لوکس بدهند. شما می‌توانید از بین اقیانوسی بی‌انتها از طرح‌ها، الگوی موردنظر خودتان را انتخاب کنید. علاوه بر زیبایی ظاهری به دلیل شستشو و نگهداری آسان، بسیاری از افراد استفاده از کاشی را ترجیح می‌دهند. کف‌پوش‌های کاشی به نسبت بسیاری از کف‌پوش‌های دیگر بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و شما می‌توانید برای همیشه زیبایی را به منزل خود هدیه دهید.

 

البته لازم به ذکر است که نصب کاشی به نسبت سایر روش‌ها کمی دشوار است. حتی یک خطای ساده در هنگام کاشی‌کاری می‌تواند کل کار شما را زیر سؤال ببرد. اگر شما هم به فکر کاشی کردن منزل خود هستید و می‌خواهید این کار را بدون دردسر انجام دهید این مقاله برای شماست. با سنجاق همراه باشید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کاشی کار و سرامیک کار در تهران باشید یا می‌توانید سفارش نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

در اینجا نکاتی وجود دارد که برای نصب کاشی باید به آن ها توجه کنید:

ابزارهای مورد نیاز برای نصب کاشی و سرامیک :

تخته پشتی بتن

اتصالات تابلو پشتی، مته برقی

نوار اندازه‌گیری (متر) ، مداد یا ماژیک، گچ

اره گرد نوک کاربید

ماله 

ملات، کاشی، بندکشی

دوغاب، شناور دوغاب

سطل، آب، اسفنج، پارچه برای تمیزکاری

چسب 

بالشتک زانو، عینک ایمنی، دستکش

 

روش نصب کاشی و سرامیک:

مرحله 1:نصب کاشی و سرامیک

 

نصب کاشی و سرامیک,آموزش نصب کاشی و سرامیک

آموزش نصب کاشی و سرامیک

 

برای اینکه کار شما در پایان متقارن به نظر برسد باید از مرکز شروع کنید. ابتدا ابعاد اتاق را به‌دقت اندازه بگیرید. سپس مرکز اتاق را مشخص کنید. حتی اگر می‌خواهید فضاهای کوچک‌تر از اتاق را نیز کاشی‌کاری کنید؛ باز از همین روش استفاده کنید. با این کار نصب کاشی‌ها بر روی سطوح بی‌عیب‌ونقص خواهد بود.

سطح را به شکل یک مربع در نظر بگیرید. برای کاشی‌کاری سطح شما باید کاملاً مربع باشد. پیداکردن مرکز اتاق به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر این کار را انجام دهید.

 

در بسیاری از خانه‌های قدیمی می‌بینید که سطح شما به شکل یک مربع استاندارد نیست. این مسئله متأسفانه کمی کار شما را سخت می‌کند. تنها کافی است یک دیوار را به‌عنوان پایه و معیار در نظر بگیرید. تلاش کنید تا تمامی کاشی‌ها را به‌موازات دیوار مبدأ بچینید.

 

مرحله 2:نصب کاشی و سرامیک

حالا باید مربع موردنظر را به چهار قسمت تقسیم کنید. بعد از یافتن مرکز و یا خط اصلی (برای مثال دیوار مبدأ) به کمک گچ کف اتاق را به چهار مربع تقسیم کنید. برای این کار بهتر است از وسط اتاق به بیرون کار کنید.

 

روش بالا با کمی تغییر برای کاشی کردن دیوار نیز کاربردی است. در این مورد باید بیشتر تمرکز خودتان را روی سقف و بالای دیوار بگذارید و نه مرکز یا پایه. برای رسم خطوط بر روی دیوار می‌توانید از تراز استفاده کنید. البته بسیاری از دیوارها کاملاً صاف نیستند. به همین دلیل کشیدن یک خط صاف بالا می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

مرحله 3:

بعد از اینکه مرکز اتاق را پیدا کردید و آن را به چهار ربع مجزا تقسیم کردید باید پیش از چسباندن کاشی‌ها، آن‌ها را به صورت ردیفی مرتب برای هر ربع مرتب کنید. کاشی‌ها را باید به ترتیب و کاملاً ردیف دیوار قرار دهید. البته اگر دیدید که در مرکز به مشکل برمی‌خورید و کاشی جای دیگری قرار می‌گیرد نشانه این است که به مشکل برخوردید. برای دیوار نیز با همین روش کاشی‌ها را در فاصله‌های عمودی و افقی مرتب کنید.

 

ممکن است در گوشه‌ها مشاهده کنید که طول کاشی بیش‌تر از جای باقی مانده است. در این موارد باید کاشی را با دقت برش بزنید تا بتوانید به خوبی آن را در جای مناسب قرار دهید.

 

روش برش دادن کاشی و سرامیک

 

 

نصب کاشی و سرامیک,مراحل نصب کاشی و سرامیک

مراحل نصب کاشی و سرامیک

 

بروش کاشی به شکل و اندازه دلخواه کاری است که با کمی حوصله و تمرین می‌توانید از عهده آن بربیایید. ابتدا طول کاشی را اندازه بگیرید و سپس رأس نقاطی که می‌خواهید برش بدهید را روی کاشی علامت بگذارید. سپس با استفاده از اهرم کاشی را با کمترین فشار نگه داشته و سرجای خودش ثابت کنید. حالا باید به کمک کاتر امتداد ناحیه مشخص شده و لبه‌ها را با فشار مناسب برش دهید.

 

در مجموع این طور می‌توان گفت که شاید کاشی‌کاری خیلی کار سختی نباشد اما چندان ساده هم نیست. به همین دلیل است که اغلب توصیه می‌شود تا این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید. اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید از عهده چنین کاری بربیایید بهتر است به سراغ افراد متخصص بروید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024