کشف ارابه باستانی گوسفند



کشف ارابه باستانی گوسفند،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان با کاوش در نزدیکی «ارتش سفالین» بقایای یک ارابه باستانی را که توسط گوسفندان حمل می‌شد، کشف کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان با کاوش در نزدیکی «ارتش سفالین» مشهور چین، بقایای یک شیء را کشف کرده‌اند که به نظر می‌رسد یک ارابه باستانی باشد که توسط گوسفندان حمل می‌شده است.

 

وب‌سایت «چاینا دیلی» گزارش داد بقایای این ارابه در مقبره غربی واقع در «آرامگاه چین شی هوانگ، ‌ نخستین امپراتور چین» و در چند کیلومتری شمال شرقی شهر «شی‌آن» کشف شده است.

 

به گفته باستان‌شناسان، بخش اعظمی از این ارابه پس از گذشت بیش از ۲۰۰۰ سال از زمان ساخته شدن آن، ‌ پوسیده شده است. (قدمت آرامگاه امپراتور چین به قرن سوم پیش از میلاد برمی‌گردد.)

 

با این حال کاوشگران اسکلت شش گوسفند را درحالی کشف کردند که تجهیزاتی برای کشیدن ارابه به آن‌ها متصل بود، از این رو باستان‌شناسان به این نتیجه رسیدند که این ارابه توسط گوسفندان حمل می‌شد.

 

استفاده از ارابه‌های اسب و گاو نر در چین باستان رایج بود، ‌ اما کشف ارابه گوسفند بسیار نادر است.

 

کشف ارابه باستانی گوسفند،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

البته در تاریخچه چین به این نوع ارابه‌ها اشاره شده است. گفته می‌شود که امپراتور «وو»، بنیانگذار دودمان چین غربی که در فاصله ۲۶۶ میلادی تا ۲۹۰ میلادی حکمرانی کرد، هر شب در محوطه کاخ خود سوار ارابه گوسفند می‌شد و هر جا که گوسفندان توقف می‌کردند می‌خوابید.

 

باستان‌شناسان علاوه‌بر ارابه گوسفند یک ارابه چوبی چهارچرخی را کشف کرده‌اند که گمان می‌رود توسط اسب‌ها کشیده می‌شد و به یک چتر مستطیلی پرنقش‌ونگار مجهز بود.

 

کاوشگران همچنین یک ارابه مسی، تجهیزات تاریخی مربوط به اسب به همراه اشیاء آهنین و سلاح‌های برنزی را کشف کردند که اطلاعات بیشتری درباره دورانی ارائه می‌کنند که ابزارهای آهنین برای نخستین‌بار ظاهر شدند.

 

آرامگاه امپراتور «چین شی هوانگ» که از ۲۲۱ تا ۲۱۰ پیش از میلاد حکومت کرد و به عنوان نخستین امپراتوری که چین را متحد کرد شناخته می‌شود، مساحتی معادل ۲۶ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد و ساخت آن ۳۸ سال طول کشیده است.

 

 

در سه گودال عظیم واقع در این آرامگاه بیش از ۸۰۰۰ مجسمه در اندازه انسان واقعی وجود دارند که به شکل سرباز و اسب ساخته شده‌ و با نام «ارتش سفالین» ‌ شناخته می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------