فروش جعبه سلسله مینگ به قیمت باورنکردنی 18 میلیارد تومان!



 فروش جعبه سلسله مینگ ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
یک جعبه چینی قرن پانزدهمی که چندین دهه مورد توجه قرار نگرفت، به قیمت ۲۸۸.۰۰۰ پوند (حدود ۳۵۸.۰۰۰ دلار) معادل هجده میلیارد تومان فروخته شد و قیمت مورد انتظار خود را در حراجی شکست. 

 به گزارش فرادید؛ این جعبه در سال ۱۹۴۶ تنها به قیمت ۱۹ پوند (۲۴ دلار) خریداری شد و طبق گفته مسئولان حراجی درویتز، انتظار می‌رفت که در هفته گذشته بین ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ پوند (۷۴۰۰ تا ۱۲۴۰۰ دلار) به فروش برسد. 

 

به گزارش فرادید، متصدیان حراجی گفتند این قطعه در دهه ۱۴۳۰ در کارگاه‌های امپراتوری در نزدیکی شهر ممنوعه در پکن ساخته شده است. این قطعه دارای نشان‌های شوان‌دو، پنجمین امپراتور سلسله مینگ (۱۴۲۶-۱۴۳۵) است. 

 

به گفته متصدیان حراج مستقر در برکشایر، جنوب انگلستان، این قطعه یکی از پنج قطعه شناخته شده در جهان است، سه قطعه از پنج قطعه موجود در موزه‌ها یا مجموعه‌های سازمانی هستند و یکی از آن‌ها در یک مجموعه خصوصی است. 

 

 فروش جعبه سلسله مینگ ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

انار نماد باروری در چین قرن پانزدهم بود

 

مارک نیوزتد؛ کارشناس دروو-ویتس در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است: «وقتی برای اولین بار این قطعه را بررسی کردم، آنقدر خوب بود که واقعی به نظر نمی‌رسید، چون ۹۹.۹ درصد قطعات علامت‌گذاری شده با شوان‌دو کپی‌های بعدی هستند. 

 

این قطعه یکی از بخش بسیار جالبی از حرفه من است، احتمالاً دیگر هرگز چنین چیز کمیابی نخواهم دید.» 

 

 فروش جعبه سلسله مینگ ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این جعبه دارای نشانه‌هایی از شوان‌دو، پنجمین امپراتور سلسله مینگ است. 

 

این دست‌سازه با شکل دایره‌ای و ۱۲ سانتی‌متر (۴.۷ اینچ) قطر دارای طرحی از انارهای رسیده، شاخه‌های طلا و شکوفه است. ب نقل از متصدیان حراج، انار در قرن پانزدهم نماد باروری بوده است. 

 

این نخستین باری بود که این جعبه، ۷۷ سال پس از گم شدن آن به حراج می‌رفت. 

 

این قطعه سال ۱۹۴۶ توسط سرگرد ادوارد کاپلستون رادکلیف خریداری شد و پس از مرگ و در سال ۱۹۶۷ میان قطعات کم‌ارزش مجموعه او نادیده گرفته شد. 

 

 فروش جعبه سلسله مینگ ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این نخستین بار است که این جعبه پس از ۷۷ سال در بازار ظاهر می‌شود

 

با این حال، خانواده رادکلیف بعداً این مجموعه را به دروویتس فرستادند؛ جایی که متخصصان اهمیت آن را تشخیص دادند. 

 

نیوزاِستِد در بیانیه‌ای گفته است: «تکه‌های مینای کوآزونه از اوایل دوره مینگ بسیار نادر هستند، زیرا تولید آن‌ها به‌شدت تحت نظارت خواجه‌های کاخ بود.» 

 

«این واقعیت که این قطعه در یک کابینت در اتاق زیر شیروانی یک خانه خانوادگی میان سایر قطعات کم‌ارزش، جایی که از زمان مرگ صاحبانش در سال ۱۹۶۷ خاک میخورد، واقعیت فوق‌العاده‌ای است و ما پیش‌بینی می‌کردیم توجه جهانیان را به خود جلب کند.» 

 

نیوزاستد گفته است این حراج، که روز پنجشنبه برگزار شد، شاهد مناقصه بسیار قدرتمندی میان ۹ شرکت ننده تلفنی بود که در نهایت یک مجموعه خصوصی در آسیا برنده آن شد. 

 

 فروش جعبه سلسله مینگ ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

صاحب قبلی جعبه؛ سرگرد ادوارد کاپلستون رادکلیف

 

این نخستین بار نیست که یک اثر باستانی سلسله مینگ رکورد تخمین حراج خود را می‌شکند. 

 

در جولای ۲۰۲۰ نیز، دو جلد کمیاب از یک دایره المعارف باستانی چینی به قیمت بیش از ۸ میلیون یورو (۹ میلیون دلار) در حراجی فروخته شد که بیش از ۱۰۰۰ برابر قیمت تخمین‌زده بود. 

 

این دایره المعارف که به یونگل دادیان معروف است، در اصل به سفارش امپراتور یونگل، سومین فرمانروای سلسله مینگ (۱۴۰۲-۱۴۲۴) تدوین شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------