جویندۀ گنج در انگلستان یک «طلسم طلایی» کشف کرد



 کشف یک سنجاق‌سینه جادویی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
کشف یک سنجاق‌سینه جادویی شبیه به «دست‌های در حال دعا»، نشان می‌دهد مردم قرون وسطی چگونه امور اسرارآمیز را با اعتقادات دینی‌شان می‌آمیختند. 

به گزارش فرادید؛ سنجاق‌سینه طلای حلقه‌مانند که قسمت بالای آن شبیه دو دست در حالت دعا است، سال ۲۰۲۲ توسط یک جستجوگر گنج در نورفک انگلستان پیدا شد. هلن گیک مورخ می‌گوید روی این سنجاق‌سینه، نوعی طلسم برای محافظت جادویی حک شده است. او می‌گوید: «جدا کردن آنچه مناسک آیینی از امور جادویی، در دوران ساخت این شیء تزیینی بسیار بسیار سخت است.» 

 

 کشف یک سنجاق‌سینه جادویی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

با این حال، دکتر گیک، متصدی یافته‌های نورفک می‌گوید مشخص نیست حروف را باید به چه ترتیبی خواند، به همین دلیل نمی‌توانیم معنای آن‌ها را درک کنیم اما احتمالاً این حروف، جادویی و به نوعی طلسم هستند. دکتر گیگ می‌افزاید برای صاحب سنجاق‌سینه جادویی، احتمالاً درک معنای این حکاکی ضرورتی نداشته است: «این ما هستیم که می‌خواهیم آن را رمزگشایی کنیم، اما مردم قرون وسطی به درک معنای آن نیاز نداشتند. آن‌ها به تاثیر جادویی آن توجه داشتند». 

 

این حروف روی هشت قسمت مجزا حک شده‌اند که توسط دو نقش‌برجسته‌ی گل، گیره و دست تقسیم شده‌اند. دکتر گیگ می‌گوید: «این دست‌های کوچک در کنار هم به حالت عبادت قرار گرفته‌اند. این دست‌سازه از جنس طلاست، بنابراین مسلما یک کالای لوکس آن دوران بوده است.»

 

دکتر گیک معتقد است این نوع سنجاق‌های قرون وسطایی، پنجره‌ای کوچک به دنیای قرون وسطی هستند: «مردمان قرون وسطی سعی داشتند با امور جادویی امور آسیب‌زا را دفع کنند و از خودشان در برابر مرگ محافظت کنند».


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------