مکان‌های ممنوعه در اینستاگرام!



حتی تصور ممنوع بودن عکس برداری از برخی مکان‌هایی که تا به امروز عکس‌های فراوانی از آن‌ها منتشر شده است سخت است! در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی لیستی از این اماکن بپردازیم. 

 چراغ‌های درخشان برج ایفل، «گرند کانیون» با منظره‌ای فوق‌العاده، «کلیسای چاپل» از آثار میکل‌آنژلو و... به نظر می‌رسد این‌ها و بسیاری دیگر از مناظر، ایجاد شده اند که مورد تحسین هنر عکاسی قرار بگیرند. با این حال شاید در گذشته می‌توانستید عکس‌های زیبایی از این اماکن بگیرید، اما این روز‌ها این کار به این راحتی‌ها نیست!

 

حتی تصور ممنوع بودن عکس‌برداری از مکان‌هایی که تا به امروز عکس‌های فراوانی از آن‌ها منتشر شده سخت است! گاهی این محدودیت فقط شامل عدم تصویر‌برداری است، ولی در موارد شدیدتر  باعث می‌شود حتی اجازه حمل و ورود دوربین عکاسی به این اماکن را نیز نداشته باشید. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی لیستی از این اماکن بپردازیم.

 

کاخ یادبود «کامسوسان»

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

کاخ کامسوسان در کشور کره‌ی شمالی یادبود بنیانگذار کره‌ی شمای «کیم ایل سونگ» و پسرش «کیم جونگ ایل» بنا نهاده شد. ورود به این کاخ به هیج وجه آسان نخواهد بود، گردشگران خارجی می‌توانند اجازه دسترسی به داخل کاخ را فقط در تور رسمی دولتی دریافت کنند و فقط تعداد معدودی از افراد می‌توانند وارد کاخ شوند که آن‌ها نیز باید از قوانین خاصی پیروی کنند. به عنوان مثال: گرفتن عکس یا ضبط ویدئو، سیگار کشیدن و صحبت کردن در حین بازدید از کاخ ممنوع می‌باشد. علاوه بر این، بازدید کنندگان باید از میان دستگاهی که گردوخاک آن‌ها را می‌گیرد عبور کنند!

 

برج ایفل

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

برج ایفل یکی از دیدنی‌ترین مناطق جهان است. هرچند که محدودیت‌های خاص خود را نیز دارد. روشنایی برج ایفل در شب نوعی هنر معماری محسوب می‌شود و از قانون کپی‌رایت پیروی می‌کند، بنابراین عکاسی بدون مجوز کتبی از داخل برج ایفل ممنوع است. اما اگر عکاس غیرحرفه‌ای هستید و عکس‌ها را برای استفاده‌ی شخصی خود می‌خواهید، نیاز به مجوز کتبی ندارید.

 

قلعه‌ی «نئوشوانستین» در آلمان

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

به سادگی نمی‌توان عکسی از این قلعه‌ی رویایی گرفت. با توجه به مقررات امنیتی، شما نمی‌توانید عکس یا ویدئویی در داخل قلعه بگیرید و تنها مجاز به بازدید از قلعه در طول تور ۳۵ دقیقه‌ای همراه با راهنمای خود هستید. همچنین نمی‌توانید کالسکه‌ی بچه یا کوله پشتی خود را به داخل قلعه ببرید.

 

پارک ملی گرند کانیون

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

یکی از عمیق‌ترین دره‌ها در دنیا که سالانه ۴ میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد. گردشگران به یک طبقه‌ی مخصوص هدایت می‌شوند تا از منظره‌ای فوق‌العاده بر روی یک پل شیشه‌ای لذت ببرند. این پل شیشه‌ای همان جاییست که شما نمی‌توانید عکس بگیرید یا حتی با خود دوربین ببرید. همچنین بازدیدکنندگان باید با کاور‌های پشمی مخصوص، کفش‌های خود را بپوشند تا به شیشه‌ی زیر پای خود آسیبی نرسانند.

 

تاج محل

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

تاج محل یکی از شگفتی‌های حال حاضر دنیاست که احتمالا خیلی دلتان می‌خواهد عکسی از آن به یادگار داشته باشید، اما این عکس را باید در خارج از این بنا بگیرید. عکس گرفتن در داخل آن ممنوع است. همچنین غذاخوردن، ایجاد سروصدا و سیگار کشیدن نیز در تاج محل ممنوع می‌باشد؛ و اگر می‌خواهید گوشی همراهتان را با خود به داخل ببرید، باید آن را خواموش کنید یا بر روی حالت سکوت بگذارید.

 

کلیسای سیستین

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

این بنا در گذشته به عنوان کلیسا استفاده می‌شده است، اما امروزه به عنوان موزه و یکی از بنا‌های دوره‌ی رنسانس شناخته می‌شود. خیلی عجیب نیست که هر ساله هزاران گردشگر را جذب خود می‌کند، ولی آن‌ها نمی‌توانند عکسی از داخل آن به یادگار داشته باشند. گرفتن عکس یا فیلم داخل کلیسا ممنوع می‌باشد، همچنین گردشگران باید سکوت را در کلیسای سیستین رعایت کنند.

 

کلیسای «وست مینستر» در شهر لندن

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

عکس گرفتن از داخل کلیسا ممنوع است. آن‌ها معتقدند که عکاسی، مانع لذت بردن سایر گردشگران از زیبایی بی‌همتای داخل کلیسا می‌شود. علاوه بر این، عکاسی می‌تواند فضای معنوی حاکم بر کلیسا را که اولین و قدیمی‌ترین کلیسای کارگری هم است، بر هم بزند. تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، دانلود عکس‌های داخل کلیسا از وب‌سایت رسمی خود کلیسا است، اما از آن‌ها هم تنها برای استفاده‌ی شخصی می‌توانید استفاده کنید.

 

آرامگاه لنین

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

امروزه، آرامگاه لنین به اندازه‌ای که در گذشته محبوب گردشگران خارجی بود، نیست. با وجود این، افرادی که داخل آرامگاه می‌شوند اجازه‌ی گرفتن عکس را ندارند. ضمنا آزمایشگاهی که وظیفه‌ی محافظت از جسد مومیایی شده‌ی لنین را دارد، از بدن‌های مومیایی شده‌ی بعضی شخصیت‌های مطرح سایر کشور‌ها نیز حفاظت می‌کند.

 

پارک بین‌المللی «اولرو و کاتا تجوتا»

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,عکس‌برداری

 

عکاسی از این پارک بین‌المللی که در استرالیا قرار دارد همیشه مجاز نیست. شما به مجوزی مخصوص، جهت رسیدن به اهداف تجاری خود (شامل به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی) نیاز دارید. اما اگر عکسی را به منظور استفاده‌ی شخصی خود می‌خواهید باید به خاطر بیاورید که عکاسی در بعضی از این مناطق، به این دلیل ممنوع است که بومیان این مناطق را مقدس می‌دانند. تا جایی که حتی نقاشی کشیدن از روی این مکان‌ها نیز ممنوع می‌باشد.

 

 

برترین‌ها/رسول گل افلاک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------