مالزی سه جزیره مصنوعی می سازد/عکس



مالزی به دنبال ایجاد سه جزیره مصنوعی برای سکونت، کسب و کار و تفریح است که برای تامین انرژی در آنها تنها از صفحات خورشیدی و توربین های بادی استفاده می شود. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، جزیره های مصنوعی مالزی شهر Biodiver نام دارد و توسط شرکت Bjarke Ingels Group (BIG) تاسیس خواهد شد.

 

تاسیس این سه جزیره مصنوعی از جاه طلبانه ترین طرح های دولت مالزی است که شباهت های زیادی با طرح دولت دانمارک برای ایجاد نه جزیره مصنوعی در این کشور دارد. این سه جزیره در جنوب سواحل جزیره پنناگ مالزی برپا می شوند و طراحی آنها با همکاری شرکت Hijjas and Ramboll انجام می شود.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,جزیره مصنوعی

جزائر یادشده متشکل از ۴.۶ کیلومتر سواحل عمومی هستند، همچنین در این جزائر ۲۴۲ هکتار پارک ایجاد می شود. ۲۵ کیلومتر ساحل هم برای این جزائر در نظر گرفته شده است. انتظار می رود در مجموع ۱۸ هزار نفر در جزائر یادشده ساکن شوند.

 

اولین جزیره از این سه جزیره که قرار است کانال ها نام بگیرد، ۲۰۲ هکتار وسعت دارد و دارای یک پارک دیجیتال و بخش هایی برای تحقیق، پژوهش و ارتقای کسب و کارهای محلی خواهد بود. از جمله حوزه های پژوهش در این جزیره می توان به واقعیت مجازی و جذابیت های رباتیک اشاره کرد.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,جزیره مصنوعی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------