مردودی یک کنکوری به دلیل نپوشاندن بینی با ماسک



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مردودی یک کنکوری
چندی پیش امتحان ورودی دانشگاه‌های ژاپن برگزار شد و یک دانشجو به دلیل عدم رعایت قوانین در ماسک زدن از ورود به دانشگاه بازماند. 

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن‌تایمز،‌ دولت ژاپن دستور داده بود که تمامی داوطلبان این آزمون ملزم به زدن ماسک هستند.

 

یکی از دانشجویان داوطلب در این آزمون به روش صحیح ماسک نزده بود و بینی خود را زیر ماسک نپوشانده بود.

 

هنگامی‌که یکی از ناظرهای آزمون نسبت به این اقدام متقاضی به او گوشزد کرد که درست ماسک بزند و به دلیل شیوع کرونا بینی و دهان خود را کامل بپوشاند،‌ دانشجو امتناع ورزید و بر خلاف قوانین تعریف شده عمل کرد.

 

این ناظر گفت: هفت مرتبه به متقاضی خاطی دستور داده شد که به توصیه ناظران برای پوشاندن بینی خود گوش کند ولی او هر بار سرپیچی کرد.

 

جنسیت، سن و اسم این متقاضی به دلیل رعایت مسائل اخلاقی منتشر نشده است و بنا به اعلام مرکز ملی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ژاپن،‌ وی رد صلاحیت شده است.

 

مرکز ملی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ژاپن پیش از این در وب‌سایت و بروشورهای خود به داوطلبان توصیه کرده بود که اگر ماسک نزنند، نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند.

 

این مرکز به افرادی که بنا به دلایلی،‌مثلا مشکلات پزشکی نمی‌توانند ماسک بزنند اجازه داده بود که در اتاق‌های جداگانه آزمون دهند. اسم آنها از قبل مشخص شده بود اما نام دانشجوی خاطی در این لیست قرار نداشته پس متخلف است.

 

گفته شده یک استاد راهنما قبل از توصیه ماسک زدن قبل از بار هفتم، به داوطلب گفت که احتمال رد صلاحیت او در ورود به دانشگاه وجود دارد ولی دانشجو مجددا سرپیچی کرده است.

 

این آزمون با حضور ۵۳۵ هزار و ۲۴۵ متقاضی در ۶۸۱ مرکز سراسر ژاپن برگزار شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------