بهترین روش سفر از اصفهان به تهران



سفر به تهران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا، برای مردم اصفهان جذابیت‌های خاص خود را دارد. ساکنین اصفهان به کمک روش‌های مختلفی همچون، استفاده از خودروی شخصی، خرید بلیط اتوبوس، خرید بلیط قطار اصفهان تهران و خرید بلیط هواپیما، به پایتخت سفر می‌کنند و از مکان‌های دیدنی آن مانند، دریاچه چیتگر، باغ کتاب، برج میلاد، باغ‌وحش ارم، کاخ گلستان، برج آزادی، بازار تجریش، پارک پردیسان، توچال، دربند، کاخ سعدآباد، پارک ملت و... بازدید می‌کنند. در این مطلب قصد داریم روش‌های سفر از اصفهان به تهران را موردبررسی قرار دهیم و از میان آن‌ها، بهترین روش را معرفی کنیم.

 

بهترین روش سفر از اصفهان به تهران

 

مسافت اصفهان تا تهران در مسیرهای مختلف چقدر است؟

اصفهان و تهران جزء کلان‌شهرهای مهم و توریستی ایران محسوب می‌شوند و ازلحاظ پتانسیل‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و اقتصادی، از موقعیت استراتژیکی خوبی برخوردار هستند. به همین دلیل، میزان رفت‌وآمد و تردد بین این دو شهر همواره زیاد است. اهمیت تهران، پایتخت بزرگ و پرجمعیت ایران، آن‌قدر زیاد است که علاوه بر گردشگران داخلی، بسیاری از گردشگران خارجی نیز ایران‌گردی خود را از همین شهر شروع می‌کنند.

 

برای سفر زمینی از اصفهان تا تهران که با استفاده از خودروی شخصی صورت می‌گیرد، سه مسیر مختلف وجود دارد که مسافت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مسافت بین این دو شهر از طریق مسیر اول، 446 کیلومتر و به‌واسطه مسیر دوم، 421 کیلومتر است. همچنین، شما می‌توانید از طریق مسیر سوم که مسافتی در حدود 437 کیلومتر دارد، بین این دو شهر جابه‌جا شوید. مسیر ریلی اصفهان تا تهران نیز 410 کیلومتر مسافت دارد؛ اما مسافت مسیر هوایی، به‌عنوان یک مسیر کوتاه و مستقیم، 338 کیلومتر است.

 

آشنایی با روش‌های سفر از اصفهان به تهران

اگر ساکن اصفهان هستید و قصد سفر به تهران را دارید، می‌توانید از روش‌های زیر برای سفر از اصفهان به تهران استفاده کنید.

 

سفر از اصفهان به تهران با خودروی شخصی

استفاده از خودروی شخصی، یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفر از اصفهان به تهران است. افرادی که با خودروی شخصی راهی سفر می‌شوند، می‌توانند در هر نقطه‌ای از مسیر که از رانندگی خسته شدند، در کنار جاده توقف کرده و به استراحت بپردازند. همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، در سفر زمینی با خودرو شخصی، سه مسیر مختلف پیش روی مسافران است. در مسیر اول که مسافت آن 446 کیلومتر است، باید از آزادراه اصفهان نطنز و آزادراه قم تهران عبور کنید.

 

طی کردن این مسافت، 4 ساعت و 40 دقیقه به طول می‌انجامد. در مسیر دوم، شما باید از شهر قم وارد آزادراه قم تهران شده و به سمت تهران حرکت کنید؛ طول این مسیر، 421 کیلومتر است و طی کردن آن، 5 ساعت طول می‌کشد. در مسیر سوم نیز باید از آزادراه ساوه سلفچگان، به سمت تهران حرکت کنید؛ 5 ساعت و 10 دقیقه برای طی کردن مسافت 437 کیلومتری این مسیر، نیاز دارید.

 

سفر با خودروی شخصی، فرصت بسیار مناسبی است که از جاذبه‌های دیدنی موجود در مسیر اصفهان تهران، دیدن کنید. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این مسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• آبشار نیاسر

• کویر مرنجاب

• باغ گیاه‌شناسی

• مسجد افوشته

• آتشکده نطنز

• مناره ساربان

• مسجد کوی میر نطنز

• موزه باستان‌شناسی نطنز

• روستای ده‌آباد

• قلعه جلالی

• عمارت سنگ پلوی کاشان

• خانه مرشدی

• خانه سورگاه افوشته

• خانه حشمت‌الله خان

• کاروانسرای سن‌سن

• خانه کارخانه‌چی

• موزه ملی کاشان

• و...

 

البته به این نکته توجه داشته باشید که در صورت بازدید از جاذبه‌های دیدنی بین اصفهان تا تهران، مدت‌زمان بیشتری طول خواهد کشید تا به تهران برسید.

 

آشنایی با روش‌های سفر از اصفهان به تهران

 

سفر از اصفهان به تهران با اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های سفر از اصفهان به تهران، خرید بلیط اتوبوس‌های مسافربری است. راننده‌های شرکت‌های اتوبوس‌رانی اصفهان، معمولاً مسیر زمینی دوم را برای سفر به تهران انتخاب می‌کنند؛ زیرا مسافت این مسیر نسبت به دو مسیر دیگر، کمتر است و جاده، شرایط بهتری دارد. اتوبوس‌ها معمولاً این مسیر را در مدت 6 ساعت طی می‌کنند. سفر با اتوبوس، یکی از اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر محسوب می‌شود.

 

سفر از اصفهان به تهران با هواپیما

سریع‌ترین و گران‌ترین روش سفر از اصفهان به تهران، سفر هوایی و خرید بلیط هواپیمای اصفهان تهران است. این روش بیشتر مناسب افرادی است که حوصله سفرهای طولانی با قطار و اتوبوس را ندارند یا برای رسیدن به تهران، عجله دارند. طی کردن مسیر هوایی 338 کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی اصفهان تا فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، حدود 40 دقیقه طول می‌کشد.

 

سفر از اصفهان به تهران با قطار

یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های سفر از تهران به اصفهان، سفر با قطار است. مسافران می‌توانند با خرید آنلاین بلیط قطار اصفهان تهران از وب‌سایت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات گردشگری، یک سفر به‌یادماندنی، راحت و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنند. مسیر ریلی بین شهرهای اصفهان و تهران، 410 کیلومتر مسافت دارد و طی کردن آن با قطار، 7 الی 9 ساعت طول می‌کشد.

 

ایستگاه راه‌آهن اصفهان، در میدان آزادی این شهر، خیابان هزار جریب، در پنج کیلومتری جاده شیراز و مقابل سپاهان شهر قرار دارد. مسافران، نیم ساعت قبل از ساعت حرکت قطار باید در این ایستگاه حاضر شوند. ایستگاه راه‌آهن تهران نیز در منطقه شش این شهر و در محله جوادیه واقع‌شده است. مسافران با دسترسی به این ایستگاه می‌توانند از امکاناتی مانند، دستگاه خودپرداز، مینی مارکت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، غرفه مواد غذایی، باجه اطلاعات، تلفن عمومی، باجه رزرو هتل ، اینترنت و... بهره‌مند شوند.

 

آشنایی با روش‌های سفر از اصفهان به تهران

 

خرید آنلاین بلیط قطار اصفهان تهران از وب‌سایت فلای تودی

در این مطلب، انواع روش‌های سفر از اصفهان به تهران همچون، سفر با خودروی شخصی، سفر با اتوبوس، سفر با هواپیما و سفر با قطار را معرفی کردیم. هرکدام از این روش‌ها، طرفداران خاص خود را دارند؛ اما سفر با قطار نسبت به سایر روش‌ها، امن‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. برای خرید بلیط قطار اصفهان تهران، به وب‌سایت "فلای تودی" مراجعه کنید.

 

در این وب‌سایت می‌توانید انواع بلیط قطار مانند، بلیط رفت‌وبرگشت، بلیط کوپه دربست، بلیط ویژه بانوان و بلیط سریع‌السیر را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید. از مزایای دیگر خرید بلیط قطار از وب‌سایت فلای تودی، می‌توان به امکان خرید بلیط قطار از شرکت‌های ریلی مختلف، امکان خرید بلیط قطار و رزرو هتل‌های تهران به‌صورت همزمان، استفاده از تقویم قیمتی و نمودار قیمتی، امکان استرداد آنلاین بلیط قطار اصفهان به تهران و... اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024