رئیسی: بررسی حقوقی لایحه امنیت زنان در دستگاه قضایی به اتمام رسیده است



اخبار,اخبار اجتماعی,رئیسی

رئیس قوه قضائیه گفت: کار بررسی حقوقی لایحه امنیت زنان در دستگاه قضایی انجام شده و در این زمینه از نظرات اساتید حوزه و دانشگاه بهره گرفته شده است.

به گزارش مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در نشست با علما، روحانیون، نخبگان و اساتید استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: امروز دانشگاه و حوزه و نخبگان در راستای تحقق منشور گام دوم انقلاب می توانند اثرگذار باشندو نباید اجازه دهیم دشمن با توطئه های رسانه ای و… ما را ناامید کند.

 

وی بیان کرد: امید با حرف میسر نمی شود و امروز تمام عرصه ها در کشور باید در جهت ایجاد امید حرکت کنند، چرا که دشمن به دنبال ایجاد یاس است و در این زمینه بایستی از نظرات نخبگان و صاحبنظران و علما بهره گرفته شود.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: جامعه امروز ما علیرغم تمام توطئه های دشمن در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، یک جامعه رو به پیشرفت است و سند جامع گام دوم انقلاب که رهبری به عنوان یک منشور ابلاغ کرده اند باید توسط حوزه و دانشگاه مدنظر قرار گیرد.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: منشور گام دوم انقلاب تضمین آینده کشور در تمام عرصه ها است و به همین سبب باید در دستور کار قرار گیرد و علما و روحانیون نیز به خوب می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروز موضوعی که تبدیل به دغدغه قوای سه گانه و ملت شده، بحث حجم زیاد از قوانین است و باید قوانین منقح شود. در این زمینه سه قوه جلساتی را برگزار کرده و به این نتیجه رسیده اند که باید کار جمعی انجام شود.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در این زمینه پژوهش و تحقیقاتی نیز انجام شده و این روند تداوم خواهد یافت تا موضوع تنقیح قوانین عملیاتی شود.

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: در دستگاه قضایی فعال شدن بخش های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری در راستای اجرای قوانین از مباحثی است که دنبال می شود چرا که در اجرایی شدن قانون نقش موثر دارد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات قضایی استان مرکزی در ارتباط با آلایندگی صنایع، اظهار داشت: مساله آلایندگی با جان انسان ها سر و کار دارد و نمی توان با پرداخت پول این موضوع را جبران کرد. موضوع حفظ محیط زیست برمبنای قانون یکی از مباحث مهم است و قانون اساسی هر نوع توسعه اقتصادی را منوط به اصل حفظ محیط زیست می داند. حفظ محیط زیست جزو قوانین آمره بوده و در حقیقت بر هر قانونی ارجح است.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: لایحه تامین امنیت زنان از جمله موضوعاتی است که در بیرون از قوه قضائیه تهیه شده اما در دستگاه قضائی در بخش مربوطه در دست بررسی است و تاکنون ارزیابی حقوقی این لایحه انجام شده و در این زمینه با اساتید و صاحبنظران و اعضای حوزه و دانشگاه نیز رایزنی و همفکری صورت گرفته است.

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: همچنین موضوع حمایت قانونی از شرکت ها و موسسات دانش بنیان در راستای تقویت و گسترش این شرکت ها مدنظر قرار دارد چراکه در عرصه اشتغال و تولید سهم مهمی می توانند داشته باشند.

 

وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد از برخی ظرفیت های کشور باید بیشتر بهره گیری شود و مغفول مانده، به طور مثال سهم کشور ما از اقتصاد دریا با وجود دارابودن ۳هزار کیلومتر ساحل، ناچیز و ۳ درصد است، در حالی که بسیاری کشورهای اروپایی با وجود دارا بودن میزان بسیار کمتری از مرز دریایی، سهم درآمدهایشان از اقتصاد دریا بالا است.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یکی از راه های برون رفت صنایع و تولیدکنندگان از مشکلات موجود، تعامل با دانشگاه و بهره گیری از داشته های علمی در راستای توسعه این صنایع است و باید این مهم در راستای رونق تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------