عضو شورای شهر تهران: در حوزه آلودگی هوا امیدی به بهبود نداریم



آلودگی هوای تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: وزارت نیرو کمی دورتر از تهران در زمستان اجازه مازوت سوزی را به نیروگاه ها می دهد.

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در آیین افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران در قالب شصت و پنجمین پویش امید و افتخار گفت: همواره یکی از مشکلات ما محدودیت مراکز معاینه فنی در شهر تهران بود و اقدامات ارزشمندی به جهت بهبود وضعیت مراکز معاینه فنی انجام شده است. همچنین به علت عدم دسترسی ها شهروندان در صف های طولانی برای حضور در مراکز معاینه فنی می ایستادند که اکنون توسعه این خطوط باعث می شود شهروندان دسترسی راحت تر داشته باشند.

 

وی افزود: یکی از موضوعات در تشخیص آلایندگی ها معاینه فنی است چراکه با معاینه فنی خودروها آلایندگی تشخیص داده می شود و هرچه این مراکز افزایش یابد به کاهش آلودگی هوا کمک می شود. بیش از ۸۰ درصد آلایندگی ها از وسایل نقلیه سواری نشأت می گیرد و هرچه معاینه فنی دقیق صورت گیرد، می توان نسبت به کاهش این آلاینده ها اقدام کرد.

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه افتتاح چندین مجموعه مرکز معاینه فنی ناشی از اهتمام مدیریت جدید معاینه فنی تهران است، افزود: ما در حوزه آلودگی هوا امیدی به بهبود نداریم گرچه شهرداری تمام تلاش خود را می کند.

 

پیرهادی افزود: سایر دستگاه های متولی در جهت مقابله با آلودگی هوا مانند وزارت نیرو، وزارتخانه‌های نفت و صمت باید پیش قدم این حوزه باشند، در صورتی که اقدامی شکل نمی گیرد و هر از گاهی جلسات اضطراری تشکیل و بی نتیجه به پایان می رسد.

 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو وظیفه خود در حوزه کاهش آلایندگی را انجام نمی دهد، تاکید کرد: این در حالی است که در فصل زمستان کمی دورتر از تهران اجازه مازوت سوزی به نیروگاه ها را می دهد. میلیون ها موتورسیکلت در شهر تهران فرسوده است و دستگاه هایی که در دولت قبل مجوز تولید کاربراتوری گرفتند، اکنون مقصر آلودگی هستند.

 

وی تاکید کرد: وقتی دولت قبل به جای برگه اسقاط خودرو پول به حساب شخصی افراد ریخت و خودرویی اسقاط نشد، نتیجه اش آلودگی هوا شده است. یکی از موضوعات برنامه چهارم توسعه شهری پایش سیاهه های انتشار است که صرفا شهرداری در آن دخیل نیست و در سایر استان ها هم آلایندگی وجود دارد. شهر تهران به جهت حاکمیتی شرایط خاصی دارد که ۲۰ درصد جمعیت کشور در آن است اما نگاه به شهر صحیح نیست و اقدامات ناصحیحی در آن شکل می گیرد که رسانه ها باید مطالبه گری کنند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که به فکر اسقاط خودرو و موتورسیکلت ها و واردات خودروهای با کیفیت و با سوخت هیبریدی نباشیم، وضعیت آلودگی هوا ادامه دارد. میزان خسارتی که در حوزه سلامت به شهروندان وارد می شود، غیرقابل ارزیابی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------