لغو حق رای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران توسط بانک مرکزی به دلیل دخالت‌های مغایر با قانون



شورای شهر تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدام مترو، فروشگاه شهروند و برج میلاد در مورد حجاب به هیچ وجه مناسب نیست، یادآور شد: شهرداری اهتمام ویژه به قانون عفاف و حجاب ندارد؛ مترو باید با افرادی که در مورد شرایط اعتراض دارند، گفت و گو داشته باشد

به گزارش ایرنا، مهدی پیرهادی در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از پاکبانان و نیروهای خدمات شهری برای نظافت شهر در روزهای عزاداری، اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری در کنار سازمان زیباسازی کمک کردند تا این مراسم باشکوه در شهر تهران به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از سازمان زیباسازی برای برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر گفت: در اواخر دوره دوم، شورا لایحه ای را برای توسعه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری بررسی کرد؛ مدیریت شهری امنیت شغلی، کمک به حل مسکن کارکنان و ثروت سازی برای کارکنان را در پیش گرفت و سهام بانک شهر و تشکیل صندوق ذخیره با هدف ثروت سازی دنبال شد.

 

وی همچنین تصریح کرد: بنده در تاریخ ۲۹ آذرماه سال ۱۴۰۰ تذکری دادم که صندوق ذخیره شخصیت مستقل حقوقی در بخش خصوصی است و احکام هیئت مدیره نباید توسط شهردار تهران صادر شود و این موضوع برای شهرداری و صندوق مشکل حقوقی ایجاد می کند که شهرداری توضیحاتی در مورد این تذکر برای ما ارسال کرد.

 

امانی با بیان اینکه بانک مرکزی به بانک شهر نامه ارسال کرد که صندوق در مجمع حق رأی ندارد، یادآور شد: نهادهای عمومی غیردولتی حداکثر تا ۱۰ درصد می توانند سهام بانک را داشته باشند و در جلسه مجمع هفته گذشته بانک شهر حق رأی از صندوق گرفته شد و دود آن به چشم کارکنان شهرداری می رود و نگرانیم که سهم کارکنان در صندوق به خطر بیفتد و از شهرداری می خواهیم ورود کند و مانع این اتفاقات شود.

 

مهدی اقراریان همبا اشاره به دشمنی های صورت گرفته در ایام محرم، اظهار کرد: امسال شاهد بودیم که هیئت های مذهبی در سراسر کشور حضوری پرشور داشتند و به دلیل همین بصیرت عاشورایی ملت امام حسین(ع)، خدا را شاکریم که عزاداری ها باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شد؛ تلاش پرسنل خدوم شهرداری تهران نیز در ایام عزاداری قابل تقدیر است.

 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل نگهداشت ایستگاه های اتوبوس و بی آرتی گفت: کسانی که از ایستگاه ها استفاده می کنند از روشنایی و نحوه نگهداشت و نظافت ایستگاه ها گلایه دارند و در بازدیدی که داشتیم دیدیم این گلایه به حق است و از شهرداری می خواهیم اقدام عاجل را در این زمینه انجام دهد و نیازی به تذکر مجدد نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اقدام مترو، فروشگاه شهروند و برج میلاد در مورد حجاب به هیچ وجه مناسب نیست، یادآور شد: شهرداری اهتمام ویژه به قانون عفاف و حجاب ندارد؛ مترو باید با افرادی که در مورد شرایط اعتراض دارند، گفت و گو داشته باشد و امیدواریم آخرین باری باشد که این موضوع را تذکر می دهیم و تکرار آن به منزله سؤال از شهردار تهران در مورد عفاف و حجاب باشد و امید می رود اولین سوال با این موضوع نباشد.

 

سید محمد آقامیری هم ضمن تقدیر از سازمان زیباسازی برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایام محرم، اظهار کرد: سازمان زیباسازی متولی پل های عابر پیاده است و مردم در تمام نقاط دغدغه خرابی پل های مکانیزه را دارند و بعضاً انتظار دارند که پل های عادی نیز مکانیزه شود.

 

وی با بیان اینکه شهر رو به سالمندی می رود، یادآور شد: با توجه به این موضوع باید شهر را مناسب سازی کنیم؛ رمپ های هشت درصدی پیش از این طراحی شده بود و مناطقی برای اجرای آن پیشنهاد داده شد و قول دادند که در دستور قرار بگیرد اما متأسفانه یک مورد از آن نیز اجرایی نشد.

 

آقامیری با اشاره به اینکه استفاده از این رمپ ها بسیار ساده تر از پل های پلکانی است، تصریح کرد: معلولان نیز با این رمپ ها می توانند به راحتی از پل های عابر پیاده تردد کنند.

 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صرف هزینه های میلیاردی برای بوستان ها، خاطرنشان کرد: با این وجود در مناسب ترین فصل سال برای حضور شهروندان در بوستان ها شاهد تجمع معتادان، سگ گردانی و موضوع بی حجابی در بوستان ها هستیم که سلب آرامش شهروندان را به دنبال داشته و بوستان ها یا به باغ وحش و یا به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده است.

 

وی تأکید کرد: قوه قضاییه در این زمینه قانون ندارد و علیرغم اینکه تمام کشورهای دنیا قوانینی برای نگهداری حیوانات خانگی دارند، در کشور ما هیچ برخوردی صورت نمی گیرد و سکوت می کنند و در نهایت تابلویی در پارک ها در این زمینه نصب می شود؛ از کمیسیون حقوقی می خواهیم موضوع را در دستور کار قرار دهند چون مردم فکر می کنند شهرداری که بوستان ها را ایجاد کرده وظیفه برخورد با اراذل و اوباش و جمع آوری معتادان را هم بر عهده دارد در حالیکه پلیس باید وارد شود اما آنها هم از ضعف قوانین سخن می گویند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------