تالاب «هشیلان» فقط یک هفته دیگر دوام می‌آورد



تالاب هشیلان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون مقدار بسیار کمی آب در سراب "سبزعلی" به‌عنوان منبع تامین آب تالاب هشیلان باقی مانده، گفت: تالاب هشیلان تا یک هفته آینده خشک خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فلاحتی با اشاره به وضعیت نامناسب تالاب هشیلان، اظهار کرد: در حال حاضر تمام وسعت تالاب خشک شده و تنها مقدار کمی آب، به اندازه یک یا دو تانکر، در سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تامین آب تالاب وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه با ادامه این روند تالاب هشیلان تا پایان هفته به طور کامل خشک خواهد شد، افزود: بجز آبرسانی با تانکر، مانند آنچه که در سال قبل هم انجام دادیم، راهی برای نجات زیستمندان تالاب وجود ندارد.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: با دستگاه‌های مختلف برای اینکه تانکر جهت آبرسانی به تالاب هشیلان در اختیار محیط زیست قرار بگیرد، صورت گرفته است.

 

وی در خصوص تخصیص آب از سد گاوشان جهت تالاب هشیلان نیز عنوان کرد: اگرچه پیگیری‌های فراوانی انجام دادیم، اما امکان تخصیص آب به تالاب از سد گاوشان وجود ندارد، زیرا در حال حاضر اولویت اصلی این سد تامین آب شرب است.

 

فلاحتی از وضعیت نامناسب سراب نیلوفر نیز یاد کرد و ادامه داد: این سراب نیز اکنون دیگر خروجی ندارد و در آستانه خشک شدن کامل قرار دارد.

 

وی خشکسالی، برداشت بی‌رویه آب از چاه‌های اطراف و فقر منابع آبی زیرزمینی را عامل اصلی خشکی تالاب‌ها و سراب‌های کرمانشاه دانست و تاکید کرد: متاسفانه اکثر رودخانه‌ها نیز وضعیت خوبی ندارند.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از خشک شدن رودخانه "رازآور" نیز خبر داد و اضافه کرد: رودخانه "قره‌سو" نیز وضعیت مناسبی ندارد و در برخی مناطق در آستانه خشک شدن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------