رئیس سازمان محیط زیست: 5 تالاب کشور به مرکز گرد و غبار تبدیل شده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی,عیسی کلانتری

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب‌های بختگان، تشک، آمل، جازموریان و گاوخونی آب ندارند چراکه حق آبه آنان گرفته شده و امروزه خشک‌ و به مرکز گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

به گزارش تسنیم، عیسی کلانتری عصر امروز در جلسه ستاد نجات‌بخشی تالاب زریبار که با حضور مسئولان استان در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته که رئیس‌جمهور از بنده خواستند به سازمان حفاظت محیط زیست بیایم، دستور پیگیری چهار مسئله اصلی در حوزه محیط‌زیست را صادر کردند.

 

وی گفت: پیگیری کاهش آلودگی هوای کلانشرها، مسئله ریزگردها، پسماندها که مخصوصاً در شمال کشور به یک معضل عظیم تبدیل شده و احیای تالاب‌ها مواردی بودند که رئیس‌جمهور پیگیری آن را از بنده خواسته‌اند.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: احیای تالاب‌ها جزو سخت‌ترین وظایف است چراکه نیازمند آب بوده و غیر از تالاب زریبار، انزلی و شادگان بقیه تالاب‌ها همچون بختگان، تشک، آمل، جازموریان و گاوخونی آب ندارند چراکه حق آبه آنان گرفته شده و امروزه خشک‌ و به مرکز گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

 

وی ادامه داد: شیراز، کرمان، زابل، اهواز و اصفهان به‌شدت تهدید و طرح‌هایی که قبلاً ناقص انجام شد، امروزه خسارت آن را می‌دهیم و برخی از آنان نیز غیرقابل جبران است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------