رئیس کل دادگستری استان اصفهان: 5108 نفر از زندانیان در اصفهان مشمول عفو و یا تخفیف مجازات شدند



اخبار,اخبار اجتماعی,احمد خسروی‌وفا

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی 5108 نفر از زندانیان مشمول عفو و یا تخفیف مجازات خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی‌وفا با اعلام این که 5108 نفر از زندانیان مشمول عفو و یا تخفیف مجازات شدند، اظهار کرد: در پی اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط با موافقت مقام معظم رهبری تعداد 2555 نفر از زندان‌های استان آزاد شدند که از این تعداد 361 نفر بعد از تقلیل مجازات با استفاده از مرخصی پایان حبس آزاد شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: تعداد 2553 نفر نیز مشمول تخفیف یا تقلیل مجازات شده که در مجموع 5108 نفر از زندانیان زندان‌های سطح استان از شرایط عفو یاد شده بهره مند شدند.

 

همچنین روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان اصفهان از آزادی 1618 نفر زندانی توسط شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

 

سیدمهدی رستگاری با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و آسیب‌شناسی در افزایش نیافتن تعداد زندانیان موثر است، خوشبختانه شوراهای حل اختلاف استان اصفهان موفق شدند از فروردین تا دی‌ماه سال جاری تعداد 2852 نفر از زندانیان را از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانند.

 

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر 14 شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان برای حل و فصل محکومان مالی و قصاص در زندان‌های استان اصفهان مشغول به کار هستند که در جهت صلح و سازش تلاش می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: 1304 نفر از این تعداد توسط شوراهای حل اختلاف شهرستان اصفهان و تعداد 1548 نفر با کمک نیروهای خدوم شوراهای حل اختلاف حوزه‌های قضایی استان اصفهان آزاد شده‌اند.

 

رستگاری در پایان خواست حمایت‌های بیشتر و تقویت شوراهای حل اختلاف در کاهش تعداد زندانیان شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------