توصیه‌ سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه جدید بارشی به کشور



اخبار,اخبار اجتماعی

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعدازظهر روز جمعه تاکید کرد: گرچه این سامانه بسیار ضعیف‌تر از سامانه‌های اخیر است، ولی با توجه به حجم روان آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، توصیه می‌شود سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب، تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی بعمل آورند.

به گزارش ایسنا، مدیریت پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه 98/01/16 وارد کشور شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح کشور فعال خواهد بود.

 

پیش‌بینی می‌شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر ، شمال فارس بارش باران بین 10 تا 35 میلی متر رخ دهد.

 

همچنین با حرکت این سامانه به سمت شمال شرق کشور از بعد از ظهر شنبه تا بعد از ظهر روز یکشنبه بارش باران در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی سمنان پیش بینی می‌شود که انتظار می رود بیشینه بارش در این مدت در شمال غرب خراسان رضوی به 30 تا 50 میلی متر برسد و موجب سیلابی شدن موقت مسیل‌ها در این منطقه شود.

 

گرچه این سامانه بسیار ضعیف‌تر از سامانه‌های اخیر است، ولی با توجه به حجم روان آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، توصیه می‌شود سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی بعمل آورند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------