سیل به 5 هزار و 634 شهرستان، شهر و روستای کشور خسارت زد



اخبار,اخبار اجتماعی

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده کشور گفت: در جریان وقوع سیلاب های متعددی که فروردین امسال شاهد آن بودیم، پنج هزار و 634 شهرستان، شهر و روستا در 25 استان کشور متحمل خسارت شدند.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 213 مورد از رقم یاد شده را شهرستان ها، 273 مورد را شهرها و پنج هزار و 148 مورد را روستاهای کشورتشکیل می دادند.

 

وی همچنین از وارد آمدن خسارت به 180 هزار واحد مسکونی در جریان سیل ماه گذشته خبر داد و افزود: 65 هزار و 358 مورد از این تعداد خسارت کامل دیده و نیازمند احداث مجدد هستند.

 

جمالی نژاد یادآوری کرد: از مجموع واحدهایی که نیازمند احداث مجدد هستند، 53 هزار و 276 واحد در روستاها و 12 هزار و 82 مورد نیز در شهرها قرار دارند.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه از تخریب صد درصدی 744 دهنه پل خبر داد و افزود: 10 هزار و 671 دهنه پل نیز بین 10 تا 90 درصد دچار آسیب و خسارت شده اند.

 

وی همچنین به تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده ناشی از وقوع سیلاب در وزارت کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه که ریاست آن برعهده وزیر قرار دارد، تقریبا هر روز تشکیل جلسه داده و به بحث های پیرامونی مربوط به مناطق آسیب دیده می پردازد.

 

جمالی نژاد گفت: در ذیل این قرارگاه چندین کمیته از قبیل کمیته بازسازی و نوسازی، کمیته تعیین و برآورد خسارت، کمیته اطلاع رسانی، کمیته اجتماعی و مشارکت های مردمی و کمیته بازسازی و نظارت با حضور مسئولانی از وزارت خانه های مختلف تشکیل شده و به صورت ریز به موضوعات مربوط به سیل می پردازند.

 

رئیس ستادبازسازی مناطق سیل زده کشور در ادامه و با بیان اینکه وقوع چنین سیلابی آن هم با این وسعت و دامنه در کشور کم سابقه بوده است، گفت: تقریبا از روز 28 اسفند اولین سیلاب ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا اواخر تعطیلات نوروزی ادامه یافت.

 

وی ادامه داد: وقوع چنین حادثه طبیعی بزرگی با این حجم از خسارت نیازمند کارهای کارشناسی است و متولیان امر به دقت در حال بررسی خسارات وارد شده هستند.

 

جمالی نژاد در پایان و با تاکید بر اینکه حادثه سیل در استان کرمانشاه به خوبی مدیریت شد، از تلاش های شبانه روزی استاندار و مدیران استان برای مدیریت خوب در جریان این حادثه قدردانی کرد.

 

سیلاب یک هزار و 560 میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------