مدیرعامل آبفای اصفهان: جیره‌بندی آب نداریم/ رفع افت فشار آب با اتمام سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ



اخبار,اخبار اجتماعی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ یک مطالبه خاص است و برای تکمیل آن سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و حتی اگر سد زاینده‌رود هم سرریز کند، ظرفیت سامانه اول آب‌رسانی اصفهان جوابگوی تأمین آب شرب مردم نیست.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، هاشم امینی با بیان اینکه واژه سازگاری با کم‌آبی به خصوص در اقلیم‌های خشک و نیمه‌خشک در وزارت نیرو مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه ما در اصفهان با همکاری رسانه‌ها برای تحقق این امر فرهنگ‌سازی خوبی انجام داده‌ایم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در سال 97 در بخش خانگی 6.8 درصد نسبت به سال 96 مدیریت مصرف داشتیم، افزود: در بخش غیرخانگی 7.1 درصد کاهش مصرف داشتیم و در مجموع در حوزه شرب در بخش خانگی و غیرخانگی 6.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به شرایط سخت آبی در تابستان سال گذشته، گفت: خوشبختانه به دنبال بارش‌های امسال، وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود خوب است و مطابق آخرین آمار سد زاینده‌رود بیش از 800 میلیون مترمکعب آبگیری شده این در حالی است که  هنوز در برخی از نقاط  شهر افت فشار آب داریم.

 

رفع افت فشار آب با اتمام سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ

امینی به دلیل افت فشار و بعضاً قطعی آب در برخی طبقات اشاره کرد و افزود: این موضوع به دلیل عدم اتمام  پروژه سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ است، در حالی که اجرای این سامانه باید در سال 86 تکمیل و تحویل شرکت آب و فاضلاب اصفهان می‌شد، اما به دلایل اداری و صدور برخی مجوزها، این پروژه مهم هنوز به اتمام نرسیده. همچنین باید توجه داشت که این طرح به عنوان طرح پدافند غیرعامل، موجب حل مشکل تأمین آب شرب  جمعیت بیش از 4 میلیونی استان اصفهان می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص روند اجرای این طرح، گفت: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اکنون در حال احداث تصفیه‌خانه و خطوط آب‌رسانی این طرح است، تأکید مدیریت استان هم  بر اتمام هر چه سریع‌تر سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان است تا در ایام پیک تابستان بتوانیم از ظرفیت این سامانه استفاده کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه افق سامانه اول آب‌رسانی اصفهان بزرگ در سال 86 تمام شد و بعد از آن باید سامانه دیگری وارد مدار می‌شد، افزود: از سال 86 تاکنون توانستیم  با اعمال مدیریت مصرف آب را عادلانه میان مشترکین توزیع کنیم به طوری که سرانه مصرف آب در اصفهان از 189 لیتر در شبانه‌روز  در سال 86  به 149 لیتر  در سال 97 کاهش یافته است.

 

تجهیز تمام نقاط شهر به ایستگاه آنلاین مدیریت فشار

امینی با اشاره به اقدامات فنی پیرامون توزیع عادلانه آب، گفت: در این راستا شهر اصفهان برای عبور از شرایط سخت به 23 بخش تقسیم شد، همچنین 56 شهر و 300 روستا  که تحت پوشش طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ هستند مجهز به سامانه هوشمند تله‌متری شدند که این امر موجب توزیع میلی‌متری آب شد ونیز تمام نقاط شهر مجهز به ایستگاه آنلاین مدیریت فشار شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در حال حاضر حدود 11 هزار لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز مردم  از طریق تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی تأمین می‌شود  و مابقی نیاز آبی در بخش شرب از طریق چاه‌های متفرقه باید کیفیت لازم را داشته و مورد تأیید مرکز بهداشت استان باشد تأمین می‌شود این در حالی است که  خط قرمز ما در استفاده از آب‌های زیرزمینی، کیفیت است.

 

اصلاً جیره‌بندی آب نداریم

وی تصریح کرد: با وجود کمبود آب، اصلاً  امکان جیره‌بندی آب در استان اصفهان وجود ندارد و با مدیریت مصرف و توزیع تابستان را با خیال راحت پشت سر می‌گذاریم.

 

امینی در خصوص آب‌دهی  چاه‌های فلمن، گفت: در سال‌هایی که بارش نرمال بوده است آبدهی چاه‌های فلمن به بیش از 3 هزار لیتر بر ثانیه رسیده بود  که متأسفانه طی یک دهه گذشته به دلیل وقوع  خشک‌سالی، اکنون آبدهی  این چاه‌ها حدود  300 لیتر بر ثانیه است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه در خصوص کاهش  میزان پرت آب و یا آب بدون درآمد در شبکه‌های شهری، اظهار کرد: طی چند سال گذشته با اقدامات فنی  شرکت آبفا اصفهان، میزان آب بدون به 16.1 درصد رسیده که پایین‌ترین رقم در کشور است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------