رئیسی: به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار رحم نکنید



اخبار,اخبار اجتماعی,ابرهیم رئیسی در بازدید سرزده از مجتمع قضایی شهید مطهری
رئیس قوه‌قضائیه در بازدید از مجتمع قضایی شهید مطهری از قضات یکی از شعبه‌ها خواست نسبت به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار رحم نکنند.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابرهیم رئیسی در بازدید سرزده از مجتمع قضایی شهید مطهری از ضمن رسیدگی حضوری به برخی مشکلات مراجعه‌کنندگان و گفت‌وگو با آنان، با مسئولان و قضات این مجتمع نیز به گفت‌وگو پرداخت.

 

در این بازدید معاون قضایی مجتمع شهید مطهری، این مجتمع را یکی از محروم‌ترین مجتمع‌های قضایی شهر تهران عنوان کرد و گفت: انتظار نداشتیم شما از این مجتمع بازدید داشته باشید.

 

وی در پاسخ به سوال رئیسی مبنی بر تعداد قضات مجتمع شهید مطهری اظهار کرد: این مجتمع در دادسرا ۲۷ قاضی و در دادگاه نیز ۲۵ قاضی داریم.

 

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه آمار زندانیان این مجتمع را خواست تا آنها را بررسی کند که اعلام شد مجتمع قضایی شهید مطهری ۲۷ زندانی دارد.

 

رئیسی همچنین در بازدید از شعب مختلف دادسرا و دادگاه مجتمع شهید مطهری، قدیمی‌ترین پرونده‌های هر شعبه را مورد بازبینی و بررسی قرار دارد.

 

یکی از مسئولان مجتمع شهید مطهری، پرونده مربوط به سرقت در این مجتمع را به روز عنوان کرد و گفت: معمولاً سارقان سریع‌ شناسایی شده و دستگیر می‌شوند و در مواردی که شکات رضایت می‌دهند یا رد مال انجام می‌شود، سعی می‌کنیم زیاد حکم زندان ندهیم.

 

رئیس قوه قضائیه در پاسخ افزود: همین را بکنید و تا می‌توانید حکم زندان ندهید البته نسبت به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار رحم نکنید.

 

رئیسی در ادامه بازدید خود به قسمت ابطال تمبر مراجعه کرد که رقمی حدود ۱۰ هزار تومان از مردم دریافت می‌کردند. مسئول این قسمت در پاسخ به سوال رئیسی مبنی بر اینکه چند وقت این مبلغ از مردم اخذ می‌شود اظهار کرد: حدود یک الی دو سال است که مبلغ ابطال تمبر ۱۰ هزار تومان شده است.

 

رئیس قوه‌قضائیه درباره نحوه اخذ وجه از افراد معسر پرسید که مسئول این قسمت پاسخ داد: در مواردی که افراد توانایی پرداخت ندارند، با دستور مسئول مربوطه، به صورت رایگان اقدام می‌شود.

 

رئیسی در پاسخ گفت: در رابطه با کسانی که احساس می‌کنید واقعاً ندارند، فشار نیاورید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------