سیلاب شهر بهارستان را تهدید می‌کند



اخبار,اخبار اجتماعی,سیل در بهارستان
رییس پیمان شرکت عمران بهارستان گفت: بالادست این شهر نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری است در غیر این صورت سیلاب این منطقه را تهدید می‌کند.

مجتبی مهاجری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در محدوده بالادست شهر بهارستان منطقه حیات وحش و کوه‌های کلاه قاضی وجود دارد و بارندگی‌هایی مانند آن چه نوروز امسال شاهد بودیم سبب تهدید منطقه می‌شود.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخشی از جاده مهم و پر رفت و آمد اصفهان - شیراز مشرف به این منطقه است و وقوع پدیده‌هایی مانند سیلاب این شریان حیاتی را هم با بن‌بست و توقف روبه رو خواهد کرد.

 

رییس پیمان شرکت عمران بهارستان افزود: در بالا دست این منطقه نیاز است که به طول حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر سیل بند احداث شود و به غیر از آن ایجاد بند و دیگر سازه‌هایی که در مهار سیل نقش دارد، ضروری است.

 

مهاجری با بیان اینکه این منطقه به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و نوع خاصی از زمین با پدیده فرونشست مواجه نیست، گفت: احتمال وقوع سیل، آبگرفتگی و سیلاب در این منطقه زیاد است، البته با اجرای طرح‌هایی در خود شهر تا روستاهای پایین دست مانند احداث کانال و بویژه حفر چاه‌های جذبی می‌توان آن را مهار کرد.

 

طرح پیشگیری از سیلاب مناطق بالادست، شهر و روستاهای پایین دست شهر بهارستان شامل اجرای بیش از ۱۸ کیلومتر حفر مسیل، ساماندهی، بهسازی مسیر و زدودن نخاله‌ها و تخریب برخی ساختمان‌ها  با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، شهرداری و شرکت عمران بهارستان در حال اجراست.

 

وی اضافه کرد: سعی کرده‌ایم در حدود ۲ دهه گذشته برای حل مسائل عمرانی و شهری وفاق و همکاری را در بهارستان سرلوحه کار خود قرار دهیم و امیدواریم با هم‌افزایی و مساعدت بیشتر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بتوانیم مشکلات مذکور را نیز حل کنیم.

 

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌ شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جاده اصفهان - شیراز قرار گرفته است و بالغ بر یکصد هزار نفر جمعیت دارد.

 

در پی بارش‌های بهاره امسال و جاری شدن سیل بخش‌هایی از استان اصفهان مانند مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------