زاینده‌رود برای کشت پاییزه پرآب می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب زاینده‌رود برای کشت بهنگام پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان از ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه جاری رهاسازی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از وزارت نیرو، "حسن ساسانی" با بیان اینکه برنامه‌ریزی توزیع و تاریخ دقیق رهاسازی به‌زودی اعلام خواهد شد، افزود: توزیع آب کشاورزی شبکه‌های غرب و شرق استان اصفهان در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه و به مدت ۱۸ روز انجام خواهد شد و مجموع حجم توزیع آب برای کشت پاییزه کشاورزان ۱۲۰ میلیون متر مکعب از سد زاینده‌رود در نظر گرفته شده است.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۴۲۸ میلیون متر مکعب است، میزان حجم آب ورودی به این سد ۱۳ و خروجی آن ۲۴ متر مکعب بر ثانیه است. برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که حجم مخزن سد زاینده‌رود در پایان سال آبی و پایان شهریور سال ۹۹ از ۴۵۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا نکند.

 

ساسانی یادآور شد: خوشبختانه با بارش‌های مناسب، از اسفند سال ۹۷، آب در رودخانه زاینده‌رود به‌طور مداوم در جریان بوده و بعد از دوازدهم مهر ۹۸ آب به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------