آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

زاینده‌رود برای کشت پاییزه پرآب می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب زاینده‌رود برای کشت بهنگام پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان از ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه جاری رهاسازی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از وزارت نیرو، "حسن ساسانی" با بیان اینکه برنامه‌ریزی توزیع و تاریخ دقیق رهاسازی به‌زودی اعلام خواهد شد، افزود: توزیع آب کشاورزی شبکه‌های غرب و شرق استان اصفهان در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه و به مدت ۱۸ روز انجام خواهد شد و مجموع حجم توزیع آب برای کشت پاییزه کشاورزان ۱۲۰ میلیون متر مکعب از سد زاینده‌رود در نظر گرفته شده است.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۴۲۸ میلیون متر مکعب است، میزان حجم آب ورودی به این سد ۱۳ و خروجی آن ۲۴ متر مکعب بر ثانیه است. برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که حجم مخزن سد زاینده‌رود در پایان سال آبی و پایان شهریور سال ۹۹ از ۴۵۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا نکند.

 

ساسانی یادآور شد: خوشبختانه با بارش‌های مناسب، از اسفند سال ۹۷، آب در رودخانه زاینده‌رود به‌طور مداوم در جریان بوده و بعد از دوازدهم مهر ۹۸ آب به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------