غلظت آلاینده‌ها تا ۲ روز آینده در هوای اصفهان افزایش می‌یابد



اخبار,اخبار اجتماعی,وضعیت آب و هوای اصفهان
استمرار شرایط پایداری وضعیت جوی و سکون نسبی هوا در ۲ روز آینده سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و ناسالم شدن هوا در کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی استان می‌شود.

به گزارش ایرنا، کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، وضعیت جوی آسمان این استان را در ۴۸ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

 

حجت‌الله علی عسکریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جو به نسبت پایدار تا آخر هفته بر روی استان است و در این مدت در بیشتر مناطق، آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تا ۴۸ ساعت آینده پدیده خاصی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود، اضافه کرد: به‌دلیل پایداری جوی از روز پنجشنبه به‌ویژه روزهای جمعه و شنبه شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده‌های جوی در شهر اصفهان و مناطق مرکزی در ساعات اولیه روز فراهم است.

 

علی عسگریان ادامه داد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: دمای هوای شهر اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به ۱۶ درجه و در سردترین ساعت به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

 

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه(فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد و برای روز پنجشنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

 

اصفهان به‌دلیل تمرکز صنعت و تردد انبوه وسایط نقلیه موتوری به همراه تراکم جمعیت، یکی از شهرهای آلوده کشور است که در فصل سرما با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها هم روبرو می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------