هشدار مدیریت بحران اصفهان: آب‌گرفتگی و سیلاب محلی با بارش‌های رگباری در راه است



اخبار,اخبار اجتماعی,آبگرفتگی و سیل در اصفهان
مدیرکل بحران استانداری اصفهان از آب گرفتگی و سیلاب محلی در استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی در استان از اواسط روز شنبه مستقر می‌شود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت می‌گیرد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی اصفهان، اظهار داشت: طبق گزارش هواشناسی یک سامانه ناپایدار جوی بر روی استان مستقر می‌شود که با بارش برف در ارتفاعات و باران در نواحی دیگر خواهد بود.

 

وی افزود: سامانه ناپایدار جوی مذکور باعث کاهش دمای 5 تا 7 درجه‌ای می‌شود و اوج بارش‌ها از روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه ادامه دارد که بیشتر مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان را در بر می‌گیرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، میمه، خور و بیابانک و شهر اصفهان آماده‌باش داده شده است، گفت: در این نواحی باران‌های رگباری پیش‌بینی شده و به همین منظور جلسات ستاد مدیریت بحران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: در این راستا مرخصی‌های افراد لغو و آماده باش شدند، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و اعضای مدیریت بحران در محل‌هایشان مستقر شدند و هواشناسی موظف شد به صورت آنلاین وضعیت هوا و مخاطرات جوی را  بررسی و اعلام کند.

 

شیشه‌فروش ادامه داد: از روز گذشته تیم‌های گشت، نظارت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها شروع شده و تمامی مسیر رودخانه‌ها، دهانه پل‌ها و آب‌راهه‌ها را بررسی می‌کنند تا در صورت وجود مانع آنها رفع شود.

 

وی با اشاره به فعالیت 42 راهدارخانه اظهار داشت: تیم‌های امدادی آنها در مناطق مرتفع از جمله فریدون‌شهر برای برف‌روبی مستقر شدند،  550 دستگاه ماشین آلات راهداری و 750 نیروی راهداری در جاده‌ها مستقر هستند و ارائه خدمت می‌کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در 42 پایگاه هلال احمر تیم‌های امدادی مجهز شدند، 2 بالگرد تیم امداد هوایی از هلال احمر و فوریت‌های پزشکی مستقر هستند و 220 پایگاه اورژانس جاده‌ای از اورژانس اصفهان و کاشان مجهز به اتوبوس‌های بیمارستانی و بالگرد در مناطق برای خدمت‌رسانی به صورت آماده‌باش هستند.

 

وی افزود: همه این اقدامات متناسب با پروتکل‌های بهداشتی حوزه کرونا انجام می‌شود و تمامی نیروهای امداد و نجات  آماده‌باش با استفاده از لوازم حفاظت شخصی از جمله ماسک و دستکش به کار مشغول هستند.

 

شیشه‌فروش با بیان اینکه در شرایط بحرانی کرونا ویروس قرار داریم، گفت: از مردم درخواست می‌کنم از  مسافرت به استان اصفهان به علت انتشار سریع کرونا ویروس و وضعیت جوی خودداری کنند و با توجه به شرایط فعلی همچنان توصیه می‌کنم  در خانه بمانید چرا که امن ترین مکان خانه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------