۱۲ و ۱۳ فروردین هیچ کس حق ورود به بوستان‌های اصفهان را ندارد/ مترو تهران به طور کامل تعطیل نمی شود



اخبار,اخبار اجتماعی,وضعیت اصفهان در سیزده بدر
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طبق گفته دولت بوستان‌ها تا ۱۵ فروردین به طور کامل در همه شهرهای ایران از جمله اصفهان تعطیل است، بنابراین به جای اینکه در روز ۱۳ فروردین که روز طبیعت است به پارک‌ها و بوستان ها برویم، امسال باید برای کمک به بازگشت سلامتی در خانه بمانیم.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تصمیم سازمان فضای پارک‌ها و فضای سبز اصفهان در ایام قرنطینه و مقابله با کرونا، اظهار کرد: بوستان‌های اصفهان به حالت نیمه تعطیل درآمده، وسایل بازی در حال برچیده شدن هستند، ورودی‌ها بسته شده و بوستان‌هایی مثل باغ فدک یا باغ غدیر که حریم و در مشخص دارند کاملا بسته شده است. برای بقیه پارک‌های حاشیه‌ای که عملا نمی‌توان آن‌ها را مسدود کرد هم با نیروی انتظامی هماهنگ شده که ماموران آن‌ها از تردد و شلوغی در پارک‌ها ممانعت کنند، ضمن اینکه کارگران و پرسنل فضای سبز نیز در آن‌جا حضور فعال دارند.

 

 وی در خصوص فعالیت بوستان‌ها در شب، افزود: روشنایی پارک‌ها کاملا حذف شد و  شب ها در اصفهان هیچ پارک روشنی نخواهیم داشت، همه این امور برای مقابله با شیوع کرونا است و ستاد مبارزه با کرونا این قوانین را تصویب کرده است.

 

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حقیقت ستاد مبارزه با کرونا هنوز در حال اطلاع رسانی به شهروندان است، در عین حال که پارک‌های حاشیه‌ای به وسیله بنرهای اطلاع رسانی مقابله با ویروس کرونا تحت پوشش قرار گرفته است.

 

مرتضایی نژاد همه تلاش مدیریت شهری را برای جلوگیری از تجمع در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین دانست و افزود: از امروز (۹ فروردین) قوانین جدی‌تر دنبال می‌شود، همچنین نیروی انتظامی با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری همکاری دارد که از ورود و تجمع در پارک‌ها بدون بحث یا برخورد فیزیکی جلوگیری کنند.

 

وی با تاکید براطلاع رسانی و فرهنگ سازی مبارزه با ویروس کرونا، گفت: شاید هنوز هم بعضی افراد از آگاهی لازم نسبت به این مسئله برخوردار نباشند، پس در اولین اقدام برای جلوگیری از تجمع مردم به وظیفه اطلاع رسانی عمل می‌کنیم، اما گام بعدی برای این اقدام حفاظت و حضور نیروهای انتظامی در اطراف پارک‌ها است.

 

مدیرعامل سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برنامه قطعی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه را بسته بودن بوستان و پارک‌های اصفهان به طور کامل اعلام کرد و افزود: طبق گفته دولت بوستان‌ها تا ۱۵ فروردین به طور کامل در همه شهرهای ایران از جمله اصفهان تعطیل است، بنابراین به جای اینکه در روز ۱۳ فروردین که روز طبیعت است به پارک‌ها مراجعه می‌کردیم، امسال باید برای کمک به بازگشت سلامتی در خانه بمانیم.

 

مرتضایی نژاد ادامه داد: برای این روزها، نگهبانی و برخورد نیروها شدیدتر خواهد شد، به طوری که حتی یک نفر نیز اجازه ورود به پارک را ندارد، برای مثال همیشه بیشترین تجمع در روز ۱۳ فروردین در ناژوان بود که از اول فروردین امسال ورودی‌های آن کاملا بسته شده و در حال هماهنگی با نیروی انتظامی هستیم که حفاظت این مجموعه ها را کاملا برای ما تامین کنند.

 

ورود به بوستان‌ها و عرصه‌های طبیعی استان تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

سرهنگ علی اسدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا برای کنترل این بیماری اظهار داشت: ورود به بوستان‌ها و عرصه‌های طبیعی استان تهران به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانونی تعطیل است.

 

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر استان تهران در حال آماده‌باش هستند و از ورود افراد به عرصه‌های جنگلی و مرتعی جلوگیری به عمل خواهند آورد.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران در پایان خطاب به مردم تصریح کرد: از عموم مردم درخواست داریم در پی شیوع کرونا و حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه و تا عادی شدن شرایط از رفتن به عرصه‌های طبیعی جداً خودداری کنند.

 

مترو تهران به طور کامل تعطیل نمی شود/ محدودیت فعالیت

استاندار تهران گفت از عدم تعطیلی کامل مترو تهران خبر داد و گفت: مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی به طور محدود فعالیت خواهند داشت.

 

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در خصوص تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با توجه به مطرح شدن موضوع تعطیلی مترو در ستاد ملی کرونا این موضوع مورد تأیید قرار نگرفت و مقرر شد مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی به طور محدود فعالیت داشته باشند و مترو تهران به طور کامل تعطیل نمی‌شود.

 

محسنی بند پی با بیان اینکه تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی متوقف شده است افزود: توقف تب سنجی به دلیل همکاری خوب مردم بوده است و مخابرات جهت برقراری تماس با مسافران جهت غربالگری اعلام آمادگی کرده است.

 

استاندار تهران عنوان داشت: برخی از اصناف غیر ضروری در صورت فعالیت و با توجه به اینکه تذکرهای قبلی را دریافت کرده بودند پلمب شده‌اند.

 

وی گفت: برای تشویق مردم جهت استفاده از خریدهای اینترنتی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده چرا که خرید مردم از طریق آنلاین و بدون حضور در اجتماع گام مناسبی در کاهش ترددها محسوب می‌شود.

 

محسنی بندپی بیان داشت: تخت‌های نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت به مردم آماده هستند و در همین راستا ارتش ۲ هزار تخت و سپاه نیز ۵ هزار تخت نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت فراهم نموده است.

 

جلوگیری از از ورود چهار هزار و ۷۹۹ خودروی غیربومی به استان اصفهان

حسین پور قیصری رئیس پلیس راه استان اصفهان در خصوص آمار برخورد پلیس راه با خودرو‌های خاطی که قصد ورود و خروج به شهر‌های استان اصفهان را دارند، اظهار کرد: از بامداد امروز تاکنون از ورود چهار هزار و ۷۹۹ خودرو به شهر‌های استان جلوگیری شده و همه به مسیر بازگشت به استان‌های خود هدایت شدند و به هیچ خودرویی که پلاک اصفهان ندارد اجازه ورود به استان را نمی‌دهیم.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی به سه هزار و ۹۳۴ خودرو که قصد خروج از شهر‌های استان را داشتند تذکر داده شده است.

 

او همچنین درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان اصفهان با توجه به بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر گفت: محور‌های غرب استان لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط در این محور‌ها حرکت کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------