خسارت سیل به به ۳۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی در اصفهان/ بخشی از جاده اصلی تهران- مشهد مسدود شد



اخبار,اخبار اجتماعی,سیل در ایران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده باش دوباره ۳۴۰ اکیپ امدادی ابن ستاد در استان برای مقابله با سیل احتمالی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایمنا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: بارش باران و تگرگ، رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید مناطق شمال، شرق و مرکز استان به ویژه خوروبیابانک، اردستان و نطنز را فرامی گیرد از این رو ۳۴۰ اکیپ از نیروهای امدادی و ستاد سیل مدیریت بحران در فرمانداری ها، شرکت آب منطقه ای، شهرداری ها، هلال احمر، راهداری، پلیس راهور و فوریتهای پزشکی برای پیشگیری به حالت آماده باش درآمدند.

 

وی با بیان اینکه احتمال سرریز سد زاینده رود و طغیان رودخانه زاینده رود وجود ندارد، افزود: با وجود این خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و محافظت از مزارع و باغات، سازه های گلخانه ای، تابلو ها و داربستها در برابر باد شدید، باران و تگرگ ضروری است.

 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت لایروبی کانالها و زهکش های مزارع و باغات برای پیشگیری از خسارت سیل، توصیه کرد: مردم در شهرستان هایی که احتمال وقوع سیلاب وجود دارد از تردد و یا چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی، دره ها و دامنه کوهها خودداری کنند.

 

شیشه فروش اضافه کرد: بر اثر ناپایداری های جوی، بارش باران و تگرگ در سه روز اخیر محصولات سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات دچار سرمازدگی و خسارت شده است؛ همچنین بارش ها به ۱۴۵ واحد مسکونی، ۲۲ کیلومتر از راهها و ۲۰ رشته قنات و چاه آب کشاورزی خسارت وارد کرد.

 

خسارت سیل و رانش زمین در قزوین

مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران  استان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، به خسارت ده میلیارد تومانی سیل تا دیروز اشاره کرد و گفت: طغیان رودخانه در شهرستان‌های آوج و آبگرم موجب آسیب به پل‌ها شده که میزان خسارت هنوز برآورد نشده است.

 

مهدیخانی افزود: راه ارتباطی روستای عباس آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا به دلیل طغیان رودخانه بسته شد و هلال احمر مایحتاج مورد نیاز روستائیان را تامین کرد و در اولین فرصت راه این روستا باز می شود.

 

او گفت: برخی مناطق الموت غربی و شرقی بعد از بارندگی به دلیل شرایط توپوگرافی دچار رانش شد و مطالعاتی انجام شده که در صورت لزوم و در اولین فرصت روستا‌ها جابه جا شود.

 

جاری شدن سیلاب در غرب سبزوار بر اثر سرریز شدن سیل بند

شهردار سبزوار گفت:با توجه به افزایش بارندگی ها، سیلاب از حوزه خارج ازجاری شدن سیلاب در غرب سبزوار بر اثر سرریز شدن سیل بند محدوده شهری به محلات غربی شهر سبزوار وارد شد.

 

سیدعلی کوشکی افزود: بی‌توجهی به سیل بند شمال غرب و مهار سیلاب در بالادست علت ورود این سبلاب به محدوده شهری بوده و مسئولیت آن طبق قانون بر عهده آب منطقه‌ای است.

 

وی گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تعیین تکلیف ورود سیلاب‌هایی که از شمال غرب و شمال شرق به داخل محدوده شهری در حال حرکت است شرکت آب منطقه‌ای و آبخیزداری سبزوار هیچ اقدامی برای جلوگیری از سیلاب‌های شهری در شمال غرب و شمال شرق سبزوار انجام نداده‌اند.

 

شهردار سبزوار گفت:مهار سیلاب در محدوده شهری بر عهده شهرداری است و ما امادگی خود را برای مهار آب در محدوده سیل بند نیز اعلام کرده ایم، اما در یک دهه گذشته هیچگونه اقدام موثری براساس قانون توزیع عادلانه آب انجام نشده است.

 

کوشکی افزود: امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر در این حوزه اقدامات موثری انجام دهند تا شاهد خسارت جانی و مالی برای شهروندان نباشیم.

 

وی گفت: در پی بارش‌های شدید در سبزوار بامداد امروز ۴۰ مورد آب گرفتگی و جاری شدن روان آب در معابر شهر روی داد که با تلاش نیرو‌های خدمات شهری رفع شد.

 

در ۲۴ ساعت گذشته در سبزوار  در غرب خراسان رضوی بیش از ۳۸ میلیمتر باران باریده و بیشترین بارش را میان شهر‌های استان  داشته است.

 

سامانه بارندگی از دیشب در خراسان رضوی فعال شده و بارندگی در این استان تا سه شنبه نداوم دارد.

 

سیل محور بام – اسفراین را بست

فرماندار گفت: بر اثر بارندگی‌های عصر روز شنبه و جاری شدن سیلاب در شهرستان اسفراین، محور روستای بام به مرکز این شهرستان بسته شد.

 

بخشی از جاده اصلی تهران- مشهد مسدود شد

سرهنگ تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: محور میامی به سبزوار بنا به درخواست اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی و به دلیل سیل‌گرفتگی مسدود شده است.

 

وی تصریح کرد: سیل عصر امروز در جاده سبزوار به سمت میامی در حوزه استان خراسان رضوی رخ داد که سبب آب‌گرفتگی سطح جاده و مسدود شدن این محور شد.

 

به گزارش فارس؛ محور میامی به سبزوار بخشی از جاده اصلی تهران به مشهد است و ممنوعیت تردد در محور سبزوار- تهران به دلیل آب‌گرفتگی عصر امروز اعمال شده بود.

 

معاونت اجتماعی پلیس سبزوار نیز اعلام کرد که در پی بارش نزولات آسمانی، عصر امروز جاده سبزوار ـ تهران به دلیل آب‌گرفتگی شدید از میدان سربداران مسدود شده و تردد در این محور ممنوع است.

 

به گزارش فارس؛ کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان سمنان با استفاده از سیستم‌های هوشمند ITS از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام می‌شود.

 

در حال حاضر، ۵۶ دستگاه ترددشمار، ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

 

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

 

سیلاب جاده قوچان-نیشابور را بست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت:جاده اصلی قوچان- نیشاور در محدوده بخش سرولایت این شهرستان به دلیل آبگرفتگی سطح جاده و سیلاب تا اطلاع بعدی بسته است.

 

سیل ۲ محور روستایی شیروان را قطع کرد

بخشدار سرحد شیروان گفت: جاری شدن سیل در شامگاه شنبه، راه ارتباطی ۲ محور روستایی این بخش را با مرکز شهرستان قطع کرد.

 

علی قویدل شنبه‌شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محور روستای «بیک» به سمت سد بارزو به علت جاری شدن سیلاب و ریزش سنگ، با مشکل مواجه شده و یک پل این مسیر نیز تخریب شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------