هواشناسی ایران ۹۹/۲/۲۶| پیش بینی تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه آینده



اخبار,اخبار اجتماعی,هواشناسی ایران
سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های پراکنده در برخی مناطق کشور تا چهارشنبه آینده و کاهش دما در نوار شمالی خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلام و مارندران،‌همچنین در جنوب شرق به ویژه در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

 

فردا علاوه بر مناطق فوق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی پیش بینی شده است.

 

بعدازظهر یکشنبه آینده با نفوذ هوای خنک، کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر و بارش در سواحل شمالی و خراسان شمالی پیش بینی می‌شود. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش‌های پراکنده پبی بینی می‌شود.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه آینده علاوه بر تداوم بارش در استان‌های شمالی، در کل دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب نیز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

 

همچنین در این روز در برخی مناطق استان‌های قم، اصفهان، شمال فارس، نیمه غربی یزد و ارتفاعات کرمان بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. سه شنبه هفته‌ آینده علاوه بر این‌که بارش در نوار شمالی ادامه خواهد داشت، در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، همدان و کردستان و مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 

چهارشنبه آینده بارش در نوار شمالی کاهش یافته و فقط در مناطقی از  استان‌های اصفهان، جنوب فارس، یزد و کرمان بارش همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

 

در تهران از امروز تا صبح یکشنبه کیفیت هوای ناسالم پیش بینی شده است. آسمان پایتخت امروز نیمه ابری بوده و سرعت وزش باد در جهت جنوب-جنوب غربی 11 تا 20 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، تا دو هفته آینده در تهران احتمال بارش باران بسیار اندک است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------