مخالفت استاندار تهران با بازگشایی تالارهای عروسی/ احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونا به شیراز



اخبار,اخبار اجتماعی,استاندار تهران
استاندار تهران ضمن مخالفت با بازگشایی تالارهای عروسی برای برگزاری مراسم گفت: به عنوان مسئول ستاد مقابله با کرونا استان تهران مخالف بازگشایی تالارها برای مراسم عروسی و غیره هستیم.

به گزارش تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد برخی نگرانی‌ها از افزایش قیمت کالاها اظهار کرد: آنچه مربوط به ذخیره اقلام است به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی نسبت به اقلام استراتژیک وجود ندارد و به وفور تأمین است، و در مورد آنچه به بازگشت محدودیت‌ها و نگرانی بابت آن باز می‌شود، اگر صنوف و اتحادیه‌ها، پروتکل‌ها را رعایت کنند محدودیت‌ها باز نمی‌شود.

 

وی در مورد جمع آوری کودکان کار و خیابان افزود: توافقنامه‌ای با بهزیستی در مورد کودکان کار منعقد شده و منابع مالی در اختیارشان قرار داده شده تا نسبت به پذیرش کودکان کار و خیابانی اقدام کنند که این اقدام با وقفه کوتاه شروع شده و البته باید روند کار سرعت بیشتری بگیرد.

 

استاندار تهران در مورد بازگشایی تالارهای پذیرایی گفت: به عنوان مسئول ستاد مقابله با کرونا استان تهران مخالف بازگشایی تالارها برای مراسم عروسی و غیره هستیم، البته با بازگشایی رستوران‌ها با 50 درصد ظرفیت موافقت شده و اگر تالاری تنها برای پذیرایی و بدون برگزاری مراسم بازگشایی شود موافق هستیم، چراکه یکی از کانون‌های انتشار ویروس این تالارها بودند.

 

بازگرداندن محدودیت‌ها به دلیل اوج گرفتن کرونا در شیراز

شهردار شیراز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ و مخاطره‌ای که سلامت شهروندان این شهر را تهدید می‌کند، از تقویت احتمال بازگرداندن محدودیت و ممنوعیت‌ها خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، حیدر اسکندرپور در یک پیام خطاب به شهروندان هشدار داد که بی‌توجهی برخی نسبت به لزوم رعایت پروتکل‌ها، منجر به اوج گیری موارد ابتلا به کروناویروس در شیراز شده است.

 

او با اشاره به تاثیر حضور مردم در اماکن عمومی و بی توجهی به ضرورت استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی، هشدار داد که در صورت ادامه این روند و با نظر مسئولان بهداشتی، شهرداری مجبور به بازگرداندن محدودیت‌ها خواهد شد.

 

بسیاری از شهروندان در شیراز نسبت به رعایت نشدن اصول بهداشتی و ترددهای غیرضروری در نقاط مختلف شهر، اعتراض کرده و خواستار توجه اکید مسئولان در این خصوص شدند.

 

براساس این گزارش، شماری از شهروندان در تماس با ایسنا، اعلام کردند که وضعیت شیراز به دلیل افزایش شمار مسافران طی روزهای گذشته و نبود نظارت مسئولانه در مبادی ورودی اعم از ترمینال‌های فرودگاهی، راه آهن و اتوبوسرانی برون شهری، به سطح هشدار رسیده است.

 

مخاطبان ایسنا طی پیام‌های اعتراضی خود خواستار اعمال محدودیت از سوی دستگاه‌های ذیربط و نظارت مجدد بر ترددهای برونشهری و حتی درونشهری شدند.

 

برخی از مخاطبان در تماسهای خود، ممانعت از تجمع افراد در نقاط تفریحی، پارک‌ها و اماکن گردشگری، جلوگیری از فعالیت عرضه کنندگان موادغذایی سیار در کنار خیابانها، محدودیت فعالیت اماکن عمومی پرخطر و نظارت بیشتر بر تردد مراجعان به ادارات را خواستار شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، از هفته گذشته، هشدارهایی از سوی مسئولان بهداشتی و درمانی استان فارس و شیراز نسبت به روند افزایشی شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹، اعلام شده است.

 

این در حالیست که اکثر صاحبنظران و مسئولان، بی اعتنایی مردم به ضرورت استفاده از ماسک در اماکن عمومی را عامل اصلی موثر بر افزایش تعداد موارد ابتلا ذکر کرده اند.

 

گزارش خبرنگاران ایسنا حاکیست که طی هفته‌های اخیر، در بسیاری از دوایر دولتی، سطح حساسیت کارکنان و به تبع آن مراجعان به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های اداری کاسته شده است.

 

گزارش‌ها حاکی از تکمیل شدن ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشخص شده برای بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در شیراز و اغلب شهرهای استان فارس بوده و راه اندازی مرکز قرنطینه در شیراز و اضافه شدن تعداد مراکز درمان سرپایی، گواه این موضوع است.

 

خبرنگاران در گزارش میدانی خود تاکید دارند که شمار مسافران خصوصا افرادیکه برای دریافت خدمات درمانی به شیراز سفر می کنند، طی روزهای گذشته و با گشایش مطبها، افزایش چشمگیری یافته و هیچ نظارتی بر این ترددها نیست.

 

حضور همراهان بیماران در کنار خیابانهای منتهی به بیمارستانها و بی توجهی اکثر قریب به اتفاق این افراد نسبت به پروتکل‌های بهداشتی، افزایش حجم ترددها و افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی، از عوامل مهم در رشد عدد بیماران مبتلا در فارس بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------