زدن ماسک در اصفهان اجباری شد/ استاندار تهران: برخورد ارشادی با افرادی که ماسک ندارند



اخبار,اخبار اجتماعی,استاندار اصفهان
استاندار اصفهان گفت: اصفهان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند برخی محدودیت‌ها برمی‌گردد.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، عباس رضایی در حاشیه سی و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: اگرچه بخشی از برنامه‌ریزی‌ها به مسؤولان اجرایی و درمان و بهداشت مربوط می‌شود ولی بخش عمده حفظ سلامت و کاهش ابتلا به بیماری کرونا به مراعات موازین بهداشتی توسط مردم بازمی‌گردد.

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند برخی محدودیت‌ها برمی‌گردد، افزود: البته تلاش می‌کنیم اقداماتی انجام دهیم که به شرایط و محدودیت‌های اسفندماه و فروردین‌ماه گذشته برنگردیم ولی برخی افراد رعایت نمی‌کنند.

 

وی بیان کرد: اخیراً در اصفهان جشن تکلیفی برگزار شده است که در آن ۱۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا و ۲ نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند.

 

رضایی تصریح کرد: آیا امکان نظارت دولتی و حاکمیتی بر تمامی مراسم‌ها، جشن‌ها، برنامه‌ها و دورهمی‌ها وجود دارد، آیا شرایط اقتصادی جامعه اجازه می‌دهد دوباره محدودیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی اعمال شود؟

 

استاندار اصفهان خواستار رعایت موازین بهداشتی توسط آحاد مردم شد و گفت: زدن ماسک از ۱۵ تیرماه در همه اماکن عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌ها و حتی ادارات الزامی است و از سوی دیگر اگر ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی و دولتی نسبت به رعایت بهداشت اهتمام نداشته باشند قطعاً با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز زدن ماسک نشانه احترام به دیگران و توصیه به زدن آن مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

 

رضایی با اشاره به پیشگامی استان اصفهان در تولید ماسک پارچه‌ای، اظهار داشت: زدن ماسک پارچه‌ای نیز مانند ماسک‌های در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های سه لایه جایگزین مناسب است و علاوه براین امکان شستشو و قابلیت استفاده مکرر و از نظر اقتصادی هم دارای مقرون به صرفه است.

 

استاندار اصفهان ادامه داد: امروز مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند که سن ابتلا به کرونا پایین آمده است و حتی در یک مورد خانم جوان ۲۴ ساله بدون بیماری پیش‌زمینه‌ای به واسطه کرونا درگذشته است.

 

وی بیان کرد: برخورد با اصنافی چون باغ تالارها، تالارها، رستوران‌ها، فست‌فودها و امثال آن در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی بدون مماشات، جدی و قاطعانه خواهد بود.

 

رضایی با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها و سلامت مردم خط قرمز مدیریت استان است، تصریح کرد: مردم نیز در صورتی که مواردی از عدم رعایت موازین بهداشتی را مشاهده کردند به شماره‌های اعلام شده اطلاع رسانی کنند تا با آن‌ها برخورد قاطع صورت گیرد.

 

ظرفیت تخت های ویژه کرونا در شهر اصفهان پر شد

عضو ستادملی مقابله با کرونا گفت: اصفهان در وضعیت هشدار ابتلاء به بیماری کرونا قرار گرفته و ظرفیت بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی برای بیماران مبتلا به کرونا پر شده است.

 

محمدرضا محبوب فر در گفت و گو با مهر با اشاره به قرار گرفتن وضعیت هشدار اصفهان در مقابل بیماری کرونا، اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان‌های الزهرا، خورشید، امین، غرضی و شریعتی پر شده است و بخشی از مبتلایان به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع و یا در خانه قرنطینه می‌شوند.

 

وی افزود: اگر شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک پایبند نباشند در دو هفته آینده اصفهان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.

 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا توصیه کرد: لازم است شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی حساسیت به خرج دهند تا بتوان این وضعیت را مدیریت کرد.

 

استاندار تهران: برخورد ارشادی با افرادی که ماسک ندارند

ایسنا نوشت: انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش میزان مبتلایان در استان تهران اظهار کرد: هفته گذشته میزان مراجعین، بستری شدگان و بیماران بخش ویژه در استان تهران افزایش داشته است و متاسفانه عدم رعایت فاصله گذاری در استان تشدید شده است.

 

وی در مورد علت کاهش فاصله گذاری اجتماعی ادامه داد: دستگاه‌های متولی امر، اتحادیه‌ها و برخی از صنوف که مقرر بود جهت بازگشایی همکاری داشته باشند، در عمل همکاری موثری را شاهد نبودیم و به همین دلیل میزان فاصله گذاری اجتماعی در کلانشهر تهران با افت شدیدی همراه شد که نتیجه آن گسترش انتقال شیوع بیماری کرونا بود.

 

استاندار تهران تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ستاد کرونا استان مبنی بر این است که کسانی که در محیط‌های جمعی و بیرون از منزل هستند حتماً با توجه به الزام استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه به اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند و کسانی که از این کار ممانعت کنند ابتدا با برخوردهای ارشادی و راهنمایی و در مرحله دوم از ورود آنها به دستگاه های اداری و حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی جلوگیری می شود.

 

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی سپس خاطرنشان کرد: از همه شهروندان و متولیان امر درخواست می شود در اجرایی کردن این دستورالعمل همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه قطع انتقال چرخه ویروس کرونا فراهم شود.

 

 اجباری شدن استفاده از ماسک در هواپیما

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اجباری شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌های کشور و داخل هواپیماها خبرداد.

 

به گزارش ایسنا، رضا جعفرزاده در این باره اظهارکرد: براساس مصوبه بیست  و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، که در تاریخ هشتم تیر ماه امسال در حضور رئیس جمهور برگزار شد استفاده اجباری از ماسک در اماکن سرپوشیده مورد تاکید قرار گرفت و سازمان هواپیمایی کشوری نیز، مسافران، مشایعت کنندگان و مستقبلین را به استفاده از ماسک ملزم کرد.  

 

وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره)، شرکت‌های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی، فرودگاه‌های خلیج فارس، ماهشهر، خارک، سیری، لاوان، بهرگان، آغاجاری، گچساران، کیش قشم، ماکو، کاشان، چابهار، دزفول و جاسک استفاده از ماسک توسط مسافران و تهیه و تامین ماسک جهت ارائه به پرسنل در محیط کار از جمله ترمینال، کابین هواپیما و ایرساید را الزامی کرد.

 

جعفرزاده با بیان اینکه براساس بخشنامه مذکور از ورود مسافران بدون ماسک به ترمینال‌ها، اتوبوس و هواپیما ممانعت به عمل می آید، ادامه داد: در راستای مصوبه مذکور و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری کرونا، بخشنامه الزام اجرایی شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی و تمامی بخش‌های مرتبط در امر پرواز ابلاغ شد.

 

جعفرزاده با اشاره به اینکه تمامی حاضران در سالن‌های فرودگاه‌ها نیز ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران در صنعت حمل‌و نقل هوایی، دفاتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به صورت مستمر به بازرسی از فرودگاه‌ها و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد مقتضی انجام می‌شود.

 

ورود بدون ماسک به ادارات از 15 تیرماه ممنوع است/ توزیع ماسک در شهر قم

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تردد در ادارات و محیط‌های بسته در قم را منوط به استفاده از ماسک ذکر کرد.

 

بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه با وجود تصورات کارشناسان و متخصصین بهداشت و درمان از کرونا، به روند کاهشی و ثبات کاهش دست پیدا نکردیم گفت: همه انتظار داشتند که پس از ثبات مدیریت و کنترل جامعه شرایط کاهشی ادامه پیدا کند اما به دلیل پیچیدگی بیماری و عدم رعایت موارد بهداشتی شاهد افزایش آمار ابتلا در کشور و استان قم بوده ایم.

 

وی گفت: البته با وجود افزایش آمار در قم هنوز به مرحله هشدار و خطر نرسیده ایم اما این شرایط هم نشان می دهد اگر رعایت نکنیم و مراقبت های لازم را نداشته باشیم آمار روز به روز افزایش یافته و شاهد شرایط بدتر خواهیم بود.

 

معاون استاندار قم با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا گفت: تاکید بر این است که تصمیمات استانی از این پس باید سخت گیرانه به دستگاه ها و مردم ابلاغ شده و نظارت جدی صورت گیرد تا حساسیت ها بیشتر شده و خطر بیش از این نشود.

 

وی اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید داشتند که مراکز بهداشت و درمان در انجام تست ها و اعلام نتیجه آنها سرعت بدهند و نتیجه به خانواده فردا و محل کار وی اعلام کنند تا مراقبت لازم صورت گیرد.

 

سلیمان پور با بیان اینکه کرونا مثل سایر بیماری ها است و مردم نباید از اعلام آن ترسی داشته باشند افزود: استفاده اجباری از ماسک در اتوبوس ها، ادارات، اماکن سرپوشیده و پرجمعیت از 15 تیرماه اجباری خواهد بود و هرکس به این دستورالعمل عمل نکند از دریافت خدمات محروم خواهد شد.

 

وی بیان کرد: حتی اعلام شده که افرادی که قصد ورود به ادارات بدون ماسک را دارند از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به ضرورت پیگیری امور اداری از طریق خدمات دولت الکترونیک گفت: دولت هم تاکید دارد که این خدمات توسعه بیش از پیش یابد.

 

وی گفت: از مردم درخواست داریم از برگزاری مراسمات عزا و عروسی جلوگیری کرده و اگر ضرورت برگزاری وجود دارد با تعداد افراد کم و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های اجتماعی برگزار شود.

 

سلیمان پور بزرگترین دغدغه فعلی را عادی سازی شرایط جامعه و کاهش حساسیت ها نسبت به ابتدای شیوع ویروس عنوان کرد و گفت: تنها راه مقابله با بیماری در شرایط فعلی کنترل رفتار فردی، رعایت فاصله و بهداشت عمومی است.

 

وی بیان کرد: تاکید شده که ماسک با قیمت ارزان و با سهولت در اختیار مردم قرار گیرد و برنامه ریزی شده که اعتبار ویژه به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته تا به خدمات درمانی و تخت های بیمارستانی افزوده شود.

 

معاون استاندار قم تصریح کرد: برنامه ریزی شده که اگر رعایت موازین بهداشتی از سوی فردی انجام نشود حتی ضابطین قضائی موضوع را در دستور کار قرار داده و برخورد قضائی انجام شود.

 

تعطیلی فعالیت مترو و اتوبوس در شیراز

معاون استاندار فارس گفت: از فردا یکشنبه ۱۵ تیرماه به مدت یک هفته اکثر فعالیت‌ها و تجمع‌ها در سراسر فارس تعطیل و تعلیق خواهد بود.

 

عبدالرضا قاسمپور در گفت و گو با ایلنا با اشاره به روند افزایشی شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس و کاهش حساسیت مردم نسبت به این بیماری، گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده، فعالیت‌های جمعی نظیر همایش‌ها، مراسم‌های جشن و عزا، رویدادهای علمی و آموزشی، در سراسر استان فارس به مدت یک هفته ممنوع است.

 

معاون استاندار فارس با اشاره به تعطیلی کامل کافی‌شاپ‌ها، کافی‌نت‌ها، گیم نت‌ها و ... به مدت یک هفته در سراسر استان فارس، گفت: از فردا یکشنبه ۱۵ تیرماه، فعالیت اتوبوس‌های درونشهری در سراسر فارس و فعالیت مترو در شیراز، به مدت یک هفته تعلیق خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه رستورانها و فست فودی‌ها تنها اجازه عرضه غذا به شکل بیرون بر را خواهند داشت، ادامه داد: فعالیت تمام مراکز آموزشی، ورزشی و تفریحی، پارکها و بوستانها در سراسر استان فارس مشمول تعطیل یک هفته‌ای خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد شهرستانهای قرمز فارس از ۶ شهرستان به ۴ شهرستان کاسته شده است، گفت: تمام فعالیت‌های جمعی اعم از آموزشی، تفریحی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ... درشهرستانهای گراش، جهرم، فسا و لار، تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

 

جانشین رئیس ستاد مبارزه با کروناویروس استان فارس  افزود: نماز جمعه در شهرستان‌هایی که وضعیت آنها قرمز است، برگزار نخواهد شد بطوریکه اجتماعات مذهبی نیز در این شهرستان‌ها به شکل کامل تعطیل خواهد بود.

 

معاون استانداری فارس خاطرنشان کرد که فعالیت مراکزی نظیر سینما، موزه، سالن‌های زیبایی و آرایشی، استخر، باشگاه‌های ورزشی، قهوه و چایخانه‌ها و دیگر مراکزی که به شکل تجمعی فعالیت دارند، تعطیل خواهد شد.

 

قاسمپور از تشکیل ۸۲ اکیپ بازرسی در سطح فارس خبر داد و گفت: هر اکیپ با استفاده از ۲ خودرو، روند فعالیت‌ها و اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در سطح استان را رصد و گزارش خواهد کرد.

 

جانشین رئیس ستاد مبارزه با کروناویروس استان فارس یادآور شد که این اکیپ‌ها از ادارات، مراکز خرید، پارک و بوستانها، مراکزی که فعالیت آنها ممنوع اعلام شده و مراکز تولیدی و توزیعی بازدید کرده و روند اجرای پروتکل‌ها را به شکل کامل و دقیق بررسی خواهند کرد.

 

ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در ادارات دولتی ممنوع شد

دکتر حریرچی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، گفت: از فردا (۱۵تیر) ارائه خدمات در ادارات دولتی و اماکن عمومی که محل تجمع باشد، به افرادی که ماسک ندارند ممنوع است.

 

وی افزود: به کارکنان دولتی که ماسک نداشته باشند نیز تذکر داده می‌شود و ضمن درج غیبت برایشان از آنها تقاضا می‌شود اقدامات لازم را انجام دهند، شخص رئیس جمهور این موضوع را در جلسه امروز خود اعلام کردند.

 

بنابر اعلام کانال خبری وبدا، معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: با فرصت حدود ۲ هفته‌ای که برای فراهم آوردن امکانات لازم و در دسترس بودن ماسک داده شد، دیگر کسی نمی‌تواند بگوید ماسک ندارم.

 

وضعیت کرونایی در بابل قرمز شد

فرماندار بابل گفت: با افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی در بابل در روزهای اخیر سبب شد که وضعیت کرونایی در بابل دوباره قرمز شود.

 

قربانعلی ولیزاده بورا به ایرنا گفت: طی نامه ای به طور رسمی از فردا تمامی همایش ها و مراسم های ختم و جشن در بابل ممنوع می شود.

 

وی گفت: همچنین از فردا هیچ جلسه اداری به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و همه به صورت ویدوئو کنفرانس خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت نمی کنند و بدون ماسک در مراسم ها حضور می یابند.

 

وی گفت: اگر بخواهیم وضعیت بابل به شرایط اسفند و فروردین دچار نشود شهروندان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا هر چه زودتر بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.

 

 

زنگ خطر قرمز شدن وضعیت کرونا در اردبیل زده شد/ استفاده از ماسک در اجتماعات ضروری است

فرماندار اردبیل گفت: متاسفانه حساسیت برخی افراد نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و این امر خطر قرمز شدن وضعیت را جدی کرده است.

 

وی افزود: در حال حاضر برگزاری مراسمات ترحیم و عروسی افزایش یافته و خروجی این مراسمات افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است.

 

فرماندار اردبیل بیان کرد: مردم باید از برگزاری این مراسمات جدا خوداری کنند، چرا که خطر بازگشت به روال و محدودیت‌های قبلی با این وضعیت وجود دارد.

 

وی به ضرورت عدم حضور در تجمع‌ها و مراسمات تاکید کرد و گفت: استفاده ازماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها الزامی است و همگان باید این موارد را در اولویت قرار دهند.

 

امامی یگانه از برگزاری مانور فاصله‌گذاری اجتماعی در اردبیل خبرداد و افزود: این مانور نسبت به مانورهای قبلی عملیاتی و اجرایی خواهد بود و با صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

 

فرماندار اردبیل تصریح کرد: بیش از ۵۰ اکیپ در سطح شهرستان اردبیل در راستای نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی در مانور روز یکشنبه حضور خواهند داشت و این نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت مستمر و با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

امامی یگانه هدف از اجرای این مانور را آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم  و نشان دادن حساسیت موضوع کرونا، الزام استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و عموم مردم و برخورد با متخلفان در این حوزه بیان کرد.

 

وی  نقش رسانه‌ها در حساس کردن مردم و فرهنگ‌سازی الزامی بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سبک زندگی مردم باید تغییرکند و زندگی کردن باکرونا شعار این روزهای مردم باشد، مردم باید خود را به شرایط کرونایی عادت داده و در کنار آن الزامات بهداشتی را باجدیت رعایت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------