تمدید محدودیت‌های کرونایی در البرز، بوشهر و فارس/ تعطیل شدن مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران و مراکز پرخطر ۷ شهر قرمز مازندران



اخبار,اخبار اجتماعی,محدودیت های کرونایی در کشور
استاندار البرز با اشاره به شدت مرگ و میر ناشی از کرونا در استان البرز، گفت: اعمال محدودیت‌ها در استان البرز یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش تسنیم، عزیزالله شهبازی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که روز پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون البرز در شرایط هشدار و وضعیت قرمز شیوع کرونا قرارگرفته، اظهارداشت: براساس نامه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌هایی که برای البرز درخواست شده بود، به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

 

وی افزود: طبق اخبار دانشگاه علوم پزشکی استان بیماران مبتلا به کرونا، بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به‌ویژه در جوانان رشد فزاینده‌ای داشته است.

 

استاندار البرز با بیان اینکه در شرایط فعلی تعداد ترخیصی‌ها خیلی کاهش یافته و بیماران بسیاری در صف انتظار تخت‌های مراقب‌های ویژه و دستگاه ونتیلاتور هستند، بیان کرد: باید با تمام امکانات موجود و به مدد رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم اقدام کنیم چراکه وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که تخت‌های نقاهتگاهی نیز به شبکه بهداشت و درمان اضافه شده اند.

 

شهبازی با بیان اینکه در 13 استان کشور که البرز نیز در زمره آن‌ها قرار دارد، شرایط بسیار بدی حاکم است، عنوان کرد: جلسات را باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنیم.

 

محدودیت‌های کرونایی استان بوشهر تمدید شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به افزایش شمار شهرهای قرمز استان از چهار به هشت شهر، براساس تقسیم بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های تعیین شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ در این استان برای یک هفته آینده نیز تمدید شد.

 

دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از 14 تیرماه جاری شهرستان های  بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه در وضعیت قرمز  قرار گرفتند که براساس هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و اختیارات استانداران محدودیت‌هایی برای مدت یک هفته اعمال شد.

 

وی بیان کرد: باتوجه به تقسیم بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدلیل افزایش شیوع بیماری در زمان حاضر به غیر از شهرستان‌های دشتی و جم که در محدوده زرد قرار دارند مابقی هشت شهرستان دیگر استان بوشهرقرمز هستند.

 

کشمیری اضافه کرد: براین اساس باتوجه به استعلام وزارت کشور در خصوص ادامه محدودیت‌ها و گزارش استاندار بوشهر همه محدودیت‌های تعیین شده هفته گذشته برای مدت یک هفته دیگر با تاکید بر نظارت شدید تمدید شد.

 

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: بر این اساس استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته، دستگاه‌های اداری و اماکن عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ارائه نکردن خدمات به افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند، غیبت زدن برای کارکنانی که از ماسک در محیط کار استفاده نمی‌کنند، جلوگیری از هرگونه تجمع تا اطلاع ثانوی، تعطیلی خطوط اتوبوس‌رانی در شهرهای قرمز، برخورد با بازارها، پاساژها و فروشگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند انجام می‌شود.

 

وی گفت:  با جان‌باختن ۷ هم استانی دیگر تعداد افرادی که در استان بوشهر تاکنون بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند به ۱۳۴ نفر رسید.

 

کشمیری یادآورشد: در زمان حاضر ۳۳۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۷۸ مورد مثبت قطعی هستند.

 

وی بیان کرد: براساس آمارها در شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌ و در همین مدت ۶۶ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونا باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده اند که این آمار نشان می‌دهد ورودی به بیمارستان‌ها از خروجی بیشتر است و این به معنی وجود چرخه انتقال بیماری در استان است.

 

کشمیری گفت: ۵۰ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این شمار ۲۹ نفر در بخش‌های ویژه با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون چهار هزار و ۵۰۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۱۶۹ نفر ترخیص شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در مراسم عروسی و ختم و هر تجمع انسانی در این شرایط تا اطلاع ثانوی تاکید کرد. 

 

تعطیلی ۱۰ روزه تمامی مجموعه‌ها و فعالیت‌های ورزشی شهرداری تهران

به دنبال تشدید شیوع ویروس کرونا در پایتخت، فعالیت تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران باردیگر تعطیل شد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، از روز پنجشنبه 19 تیرماه به مدت 10 روز فعالیت تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران و نیز ایستگاه‌های ورزش شهروندی در سطح مناطق 22 گانه متوقف خواهد بود تا کمکی به کاهش سطح شیوع موج دوم ویروس کرونا کند.

 

 بر این اساس، طی مدت یاد شده هیچ یک از فعالیت‌های عمومی ورزشی در سطح مناطق شهرداری تهران برگزار نخواهد شد.

 

پیش از این و با شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران از پنجم اسفند ماه سال گذشته تعطیل و با کاهش محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا، فعالیت 58 مجموعه و نیز ایستگاه‌های ورزش شهروندی از 17 خرداد ماه از سر گرفته شده بود.

 

تعطیلی مراکز پرخطر 7 شهر قرمز مازندران/ بازار آمل شنبه و یک‌شنبه تعطیل اعلام شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی 7 شهر استان مقرر شد تمامی تالارها، رستوران‌ها و قهوه‌خانه و واحدهای پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

 

 حسینقلی قوانلو امروز درباره آخرین تصمیمات در ارتباط با وضعیت بازار باتوجه به اوج‌گیری کرونا در مازندران در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی هفت شهر استان مقرر شد تمامی تالارها، رستوران‌ها و قهوه‌خانه و واحدهای پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

 

وی افزود: باتوجه به شرایط وخیم آمل و با پیشنهاداصناف مقرر شد روزهای شنبه و یک‌شنبه بازار آمل تعطیل باشد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر ضرورت همکاری اصناف، بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها اجباری است و در شهرهای با وضعیت قرمز نظارت‌ها ویژه‌‌تر و برخوردها ویژه‌تر و سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه استفاده از ماسک اجباری است، اضافه کرد: به تمام واحدهای صنفی اعلام کردیم از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند و اگر مشتری بدون ماسک وارد واحد صنفی برخورد با واحد صنفی خواهد بود.

 

قوانلو با اعلام اینکه شرایط استان در زمینه بیماری کرونا وخیم است، اظهار کرد: کل استان به‌نوعی درگیر است برخی شهرها قرمز و برخی شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارند و تاکید ما مردم این بوده که رعایت کنند تا دوباره به شرایط بک ماه قبل برگردیم.

 

هتل‌ها و مراکز اقامتی لرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است

استاندار لرستان گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 

سید موسی خادمی در نشست با اعضای هیات مدیره آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و اعضای انجمن هتل داران که امروز ۱۹ تیرماه صورت گرفت، با اشاره به وضعیت نامناسب بیماری کرونا بر تعطیلی هتل‌ها و اماکن اقامتی تا تغییر اوضاع کنونی و مهار شیوع کرونا تأکید کرد.

 

وی حوزه گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه استان نامید که متأسفانه هم در گذشته به آن توجه کافی نشده و هم در سال‌های اخیر به دلیل موضوع سیل ۹۸ و شیوع کرونا به‌عنوان یک بخش اقتصادی مهم آسیب‌دیده و دچار خسارت شده است.

 

استاندار با اشاره به شرایط نامطلوب شیوع کرونا در لرستان تصریح کرد: تاکنون وضعیت استان در خصوص مدیریت بیماری کرونا به‌خوبی انجام شده، اما شرایط امروز مناسب نیست و ضرورت همکاری همه مردم و رعایت عموم از ضروریات است.

 

خادمی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات محدود درمانی در مقابله با کرونا لازم است در مواردی سختگیری شده و همه مردم، پای‌کار بیایند و مقابله با بیماری کرونا فرهنگ‌سازی شود.

 

محدودیت‌های کرونایی در فارس یک هفته دیگر تمدید شد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری، محدودیت‌ها در سراسر این استان تا پایان هفته آینده تمدید شد، گفت: در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، محدودیت‌ها سختگیرانه‌تر اعمال می‌شود.

 

عبدالرضا قاسم‌پور، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سراسر این استان، تمام تجمع‌های رسمی و غیررسمی، مراسم‌های ختم و عروسی و تجمع‌های علمی و آموزشی لغو شده است.

 

وی ادامه داد: تالارهای پذیرایی و باغ‌های مجالس، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها، گیم‌نت‌ها، کتابخانه‌ها، موسسه‌های آموزشی و اماکن ورزشی و تفریحی تا پایان هفته آینده تعطیل هستند و رستوران‌ها و فست فودها تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

 

معاون استاندار فارس گفت: همچنین مترو، اتوبوسرانی، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز تعطیل خواهند بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------