حذف 20 درصد از محتوای کتاب‌های درسی برای کنکور/ حضور 60 درصدی دانش‌آموزان مدارس مناطق آبی



اخبار,اخبار اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد کتاب‌های درسی برای آزمون کنکور حذف شده است و در هر صورت معلمان موظف به ارائه آموزش به شکل حضوری یا غیر حضوری هستند و باید تمام این فعالیت‌ها انجام شود.

به گزارش فارس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در ارتباط زنده با معلمین سراسر کشور در شبکه شاد اظهار داشت: کشور ما در شرایط خاصی است و فشار سنگینی به دلیل تحریم‌ها روی مردم است و همه تلاش ما بر کم کردن این فشارها است.

 

وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از کمک خیرین و نهادها و استانداران در امر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کرونا آفاتی را به همراه خود داشت و تاثیر این ویروس درحوزه آموزش، تاثیر خاموشی است و در این حوزه اهمیت اول سلامت دانش‌آموزان است اما دوری از مدرسه نیز ممکن است به سلامت روانی و اجتماعی آن ها خسارت وارد کند؛ باید تلفیق هوشمندانه ای بین سلامت روحی و جسمی دانش آموزان انجام داد.

 

وی ادامه داد: از زمانی که وزارت بهداشت به ما اجازه برگزاری کلاس‌ها را به صورت حضوری داد، برای پایه های اول و دوم ابتدایی کلاس‌ها بصورت اختیاری با حداکثر ده دانش‌آموز برگزار می‌شود و در برخی از استان ها  تا ۸۰ درصد از طرح حضوری استقبال شد و به طور متوسط در کشور، حدود ۶۰ درصد از دانش‌آموزان به صورت حضوری به مدارس می‌روند.

 

حاجی‌میرزایی گفت: مدارسی داریم که زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند، بنابراین در مکان هایی که وضعیت آبی است، حضور دانش‌آموزبا اختیار خانواده‌ها است و همچنین دروس عملی هنرستان‌ها که ساعات محدودی دارند، برگزاری کلاس‌ها بصورت حضوری است؛ می دانیم که خانه محل امنی برای دانش‌آموزان است اما تلاش ما بر این است که مدرسه نیز برای آن ها به مکانی امن تبدیل شود.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با وزارت ارتباطات تعامل داشتیم که متناسب با ظرفیت خود، پوشش اینترنت را توسعه دهند؛ اینترنت شاد به طور کلی رایگان است و اگر کسی بابت فعالیت در این شبکه مبلغی را پرداخت می‌کند، اعلام کند تا پیگیری‌ها صورت بگیرد.

 

وی افزود: شاد یک برنامه هفت ماهه است و در طول این مدت پیشرفت‌های زیادی داشته است، اما این برنامه در حال اصلاحات بیشتری است و انتظار می‌رود با ظرفیت‌های جدید، این برنامه مشکلات کمتری داشته باشد؛ ضمن اینکه در حال تشکیل گروه‌هایی برای پیش‌دبستانی‌ها در شاد هستیم.

 

حاجی‌میرزایی در پایان بیان داشت: ۲۰ درصد کتاب‌های درسی برای آزمون کنکور حذف شده است و در هر صورت معلمان موظف به ارائه آموزش به شکل حضوری یا غیر حضوری هستند و باید تمام این فعالیت‌ها انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------