خرید بیمه سربازی با اقساط ۱۲ ماهه/ شرایط معافیت کفالت سربازی اعلام شد



سربازی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مشمولان متولد سال ۸۲ امسال به خدمت سربازی می‌روند. فراخوان مشمولان سربازی سال ۱۴۰۰ اعلام شده است. اما همزمان با این خبر، شرایط جدید خرید بیمه خدمت سربازی هم عنوان شده است. اما شرایط خرید بیمه خدمت سربازی چیست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیر کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی شرایط خرید بیمه سربازی و نحوه پرداخت آن را توضیح داده است.

 

به گفته مهدی شکوری، شرط خرید بیمه سربازی این است که فرد در حال حاضر بیمه‌پرداز بوده و قبل از تقاضا هم دارای دو سال سابقه بیمه‌پردازی باشد که نرخ حق بیمه آن ۳۰ درصد است که هفت درصد را از بیمه شده می‌گیریم و ۲۳ درصد را به حساب دولت منظور می‌کنیم.

 

براساس اظهارات شکوری، اگر فردی بخواهد خدمت سربازی خود را بخرد، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و کلیه مراحل به صورت آنلاین برگزار می‌شود. افراد باید از طریق پایگاه اطلاعات سازمان نظام وظیفه، میزان بدهی خود را مشخص و نسبت به پرداخت آن اقدام کند. به گفته این مقام مسئول، فرد می‌تواند بدهی خود را به صورت نقد پرداخت کند و یا به صورت اقساط.

 

مهدی شکوری گفت اگر فردی بدهی خود برای خرید بیمه سربازی را نقدا پرداخت کند، در همان روزی که مبلغ را واریز می‌کند، می‌تواند سابقه خود را هم بگیرد. اما پرداخت بدهی و خرید سربازی صرفا نقدی انجام نمی‌شود و به صورت اقساط هم امکان‌پذیر است.

 

افراد برای خرید اقساطی بیمه سربازی، باید ابتدا مبلغ بدهی را مشخص کنند. بعد از آن می‌توانند مبلغ بدهی را در ۱۲ قسط پرداخت کنند. اما سابقه سربازی بعد از پرداخت اقساط منظور می‌شود.

 

***

 

شرایط معافیت کفالت سربازی اعلام شد

طبق اعلام نظام وظیفه شرایط معافیت کفالت سربازی به شرح زیل است:

 

۱- یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد.

 

۲- یگانه مراقب یا نگهدارنده مادر فاقد شوهر

 

۳- تنها برادر تنی سرپرست خواهر فاقد پدر، همسر و فرزند ذکور غیر محجور

 

۴- تنها برادر سرپرست برادر کبیر نیازمند مراقب و فاقد پدر و همسر و فرزند ذکور غیر محجور و فاقد شغل

 

۵- یگانه سرپرست برادر کمتر از هجده سال تمام

 

۶- یگانه نوه ذکور مراقب یا نگهدارنده جد فاقد فرزند یا جده فاقد شوهر و فرزند

 

۷- مشمولی که همسرش فوت نموده و از او دارای فرزند صغیر بوده مادامی که ازدواج مجدد نکرده است و یا همسری دارد که بعد از ازدواج معلول شده و نیازمند مراقبت باشد.

 

۸- یکی از فرزندان پسر سربازی که در حین خدمت سربازی فوت کند و یا یکی از فرزندان ذکور خانواده‌ای که یک فرزند آن خانواده در حین انجام خدمت سربازی فوت کرده باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------