عذرخواهی محسن هاشمی از مردم تهران



محسن هاشمی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
ریاست شورای شهر تهران از مردم تهران برای کاستی‌ها در مدیریت شهری عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه آخرین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: از مردم تهران و همکاران عزیزم اگر کم و کاستی وجود داشت عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم اگر تندی شد و کاستی بود، بنده را ببخشند. تمام کسانی که در شهر تهران ما را یاری دادند، چه ارگان های دولتی و چه خصوصی، امیدوارم با شروع فعالیت شورای ششم موفق و موید باشند. 

 

وی در پاسخ به این سوال که به شورای پنجم چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: از قبل نمره ۱۵ را داده‌ام. 

 

هاشمی در پاسخ به این سوال که کارِ روی زمین مانده از شورای پنجم چیست؟ گفت: دو کار تجهیز حمل و نقل عمومی و آسیب‌های اجتماعی، دو نکته ای است که باید پیگیری شود. نه اینکه بر زمین مانده است بلکه باید بیشتر پیگیری شود.

 

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران: تا مردم هستند مطالبه اصلاحات زنده است

مجید فراهانی در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ادائه گزارشی گفت: پایان کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران مصادف با امضاء فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ است، مشروطه خواهی سرآغاز جنبش مطالبه قانون،آزادی و اصلاح امور ملت ایران است، جنبشی که امروز پس از ۱۱۵ سال ما از نتایج آن در استقرار جمهوری اسلامی،انتخاب نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا،مجلس شورای اسلامی ،انتخاب رئیس جمهور و اعضای خبرگان رهبری برخورداریم. محدود ساختن حرکت اصلاح طلبی ملت ایران به عصر جمهوری اسلامی و غفلت از جرقه های آغازین آن در جریان مشروطیت امری کوته بینانه است ، البته برخی در تداوم همین کوته نگری با تحلیل نتایج یک انتخابات اصلاح طلبی را متوقف شدنی و پایان یافتنی ارزیابی می کند. اما باید بدانند حرکت اصلاح طلبی ملت ایران و مطالبه برای اصلاح امور متوقف شدنی نیست! تا مردم هستند مطالبه اصلاحات زنده است. 

 

وی افزود: امروز و در پایان چهار سال نمایندگی مردم خوب شهرم تهران که این فرصت را در اختیارم قراردادند تا خدمتگذارشان باشم تشکر می کنم، امیدوارم کاستی های عملکردی من و همکارانم را در شورا بر ما ببخشند، ما آنچه در بضاعت داشتیم بکار بستیم اما تحریم های ظالمانه آمریکا و به ویژه ترامپ علیه ملت ایران، شیوع همه گیری کرونا و اثرات اجتماعی،اقتصادی و عملکردی ناشی از آن، رکود تورمی حاکم بر فضای اقتصاد کشور به ویژه بخش ساخت و ساز و چالش تامین مالی بازپرداخت وام ها،دیون پیمانکاران و بدهی های مدیریت شهری ما را از به سرانجام رساندن تام و تمام وعده هایی که داده بودیم باز داشت.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه شورای پنجم، تا امروز با تکیه بر عهدی که با مردم بسته بود توانست در شفافیت،انتشار اطلاعات و دسترسی شهروندان به داده ها، ارتقاء انضباط مالی، صیانت از باغات، اجرای پروژه های توسعه محلی بر اساس نظر مشورتی شورایاران، کاهش شکاف سرانه بودجه به ازای هر نفر شهروند در سطح مناطق جنوبی شهر تهران در مقایسه با مناطق برخوردار و ارتقاء ایمنی و تاب آوری شهر در برابر حوادث و سوانح اقدامات کلیدی را به انجام برساند.  

 

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر بر اساس بندهای ۸-۱۰-۱۲-۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها مسئولیت نظارت مالی بر شهرداری را به عهده دارد و این مسئولیت مهم ترین انتظار شهروندان از شورای اسلامی شهر است، بر اساس نتایج یکی از نظر سنجی های انجام گرفته در شهر تهران پیش از آغاز به کار شورای پنجم، مبارزه با فساد اداری پس از آلودگی هوا و ترافیک مهم ترین مطالبه شهروندان تهرانی از شورا و مدیریت شهری در دوره جدید تلقی می شده است. 

 

این عضو شورای شهر تهران گفت: برای مبارزه با فساد در شهرداری ما نیازمند به شکل دادن زنجیره ای از اقدامات هستیم، اقداماتی که می بایست به صورت مستمر و بدون تعارف و در چارچوب قانون از سوی شورا مورد پیگیری قرار گیرد. یکی از مهم ترین وعده های کلیدی ما پیگیری تشکیل دیوان محاسبات شهری بود که اجرایی شدن آن نیازمند به تصویب موضوع در مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع قانونگذاری بود. دربررسی و آسیب شناسی علت ناکامی ادوار شورای اسلامی شهر تهران در اعمال نظارت مالی دریافتیم که کمیسیون محور بودن شورا، عدم وجود سازو کار پیگیری در هیئت رئیسه، فقدان پیگیری مساله در دبیرخانه شورا زمینه ساز ناکارآمدی ادوار شورا در زمینه اعمال نظارت مالی بوده است.

 

وی تصریح کرد: بر همین اساس به منظور ایجاد هماهنگی میان کمیسیون برنامه و بودجه،هیئت رئیسه و دبیرخانه شورا، تغییر ساختار دبیرخانه شورا و ایجاد معاونت محاسبات و پایش عملکرد اقدام و تعیین یکی از اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد و راهبر این معاونت به تصویب هیئت رئیسه شورا رسید. 

 

فراهانی گفت: از آغاز سال سوم شورای اسلامی شهر تهران تاکنون با بهره گیری از توان و ظرفیت کارشناسی دبیرخانه شورای اسلامی شهر تهران در معاونت محاسبات و پایش اقداماتی همچون استقرار و پیاده سازی سامانه ذیحساب شهر، تدوین پیش نویس و پیگیری تصویب نظام نامه انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری، تدوین پیش نویس و پیگیری تصویب نظام نامه انتخاب ارزیابی و نظارت بر عملکرد قائم مقامان ذیحساب، برگزاری ۵ دوره آزمون ارزیابی صلاحیت های حرفه ای افراد معرفی شده برای تصدی قائم مقام ذیحساب، اخذ گزارشات نظارتی و صورتجلسه تحویل و تحول واحدها از قائم مقامان ذیحساب و تهیه و تدوین گزارش انضباط مالی شهرداری تهران در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را انجام دادیم.

 

وی افزود: آنچه که در این گزارش ارائه شد، روایتگر انجام بخشی از وظیفه نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران بود که با تلاش و همراهی  قائم مقامان ذیحساب منتخب شورا در واحدهای اجرایی، حسابرسان منتخب شورا، نمایندگان مورد تایید و منتخب شورا با پیگیری های کارکنان زحمتکش معاونت محاسبات و پایش عملکرد شورای اسلامی شهر تهران به انجام رسیده است.

 

وی ادامه داد: در آخرین روز فعالیتم در شورا به عنوان یک شهروند از تلاش و همکاری ذی حسابان ، حسابرسان، نمایندگان و کارشناسان عزیزی که در حفظ حق مردم و صیانت از بیت المال تلاش نموده اند و یاری گر شورا در مسیر اعمال نظارت مالی بودند تشکر می کنم و با تاکید بر عهدی که با مردم بستیم اعلام می کنم همانگونه که در دوران حضورم در شورا مطالبه گرانه به مسئولان تذکر دادم از امروز به عنوان یک شهروند مسئولانه امور را پیگیری خواهم کرد. 

 

 لازم به ذکر است که آخرین جلسه شورای پنجم شهر تهران، سه‌شنبه ۱۲ مرداد به ریاست محسن هاشمی‌رفسنجانی و پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------