وزارت آموزش و پرورش: تمام دانش‌آموزان تا پایان هفته آینده به مدارس می‌روند



بازگشایی مدارس،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۰۵ هزار مدرسه مجوز بازگشایی را دریافت کرده‌‌اند، گفت: تا پایان هفته آینده تمام مدارس کشور مجوزهای لازم برای بازگشایی را دریافت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، علیرضا کمرئی درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: تا کنون 105 هزار مدرسه در کشور از نظر «رعایت اصول بهداشتی»، مجوز بازگشایی دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان هفته آینده تمام مدارس کشور مجوزهای لازم برای بازگشایی را دریافت کنند.

 

وی افزود: امروز گام سوم و نهایی بازگشایی حضوری مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برداشته شد.

 

کمرئی تصریح کرد: خوشبختانه با هم دلی و هماهنگی همه همکاران ستادی و صف، تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری مدارس کشور به خوبی انجام شد و در بازدیدی که از مدارس زاهدان داشتیم وضعیت و شرایط بازگشایی مدارس مطلوب بود.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه موضوع فاصله گذاری اجتماعی و تهویه کلاس‌های درس در مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این نکات باید در طول سال تحصیلی با دقت و قوت بیشتری ادامه یابد.

 

وی با بیان این که برنامه زمان بندی و گروه بندی حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در اختیار مدیران و بر اساس شرایط مدارس است، تصریح کرد: امیدواریم در هفته آینده شاهد حضور همه دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

 

کمرئی بر اهمیت نقش والدین در آموزش نکات بهداشتی به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی از سوی دانش‌آموزان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط مدارس توسط عوامل مدرسه قطعاً به استمرار آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان کمک خواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: غربالگری قبل از بیماریابی مهم ترین راه پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کروناست که در این زمینه نیازمند همراهی والدین هستیم تا اگر در خانواده و اطرافیان دانش‌آموزان کسی به علائم بیماری کرونا دچار شد، از حضور فرزند خود در مدرسه جلوگیری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------