استانداری اصفهان: وزیر نیرو نماینده خود برای حوضه زاینده‌رود را معین کند



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: وزیر نیرو در سفر خود به اصفهان، قول داد که من یک نفر از معاونان خودم را به عنوان نماینده ویژه وزارت‌خانه در حوضه زاینده‌رود تعیین و مستقر می‌کنم که این اتفاق هنوز نیفتاده است و انتظار مردم اصفهان این است که این تصمیم درست وزیر نیرو در اسرع وقت محقق شود.

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به رهاسازی آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان اظهار داشت: آب به شرق اصفهان رسیده و کشاورزان در حال آبیاری زمین‌های خود هستند، در عین حال یکی از مشکلات اساسی ما که کماکان موجود است، برداشت‌های بالادست رودخانه زاینده‌رود است و بارها هم با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو مطرح شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از این برداشت‌ها در استان اصفهان و بخشی دیگر در استان چهارمحال و بختیاری است، تصریح کرد: البته در این بخش از سال، با توجه به وجود باغات در بالادست اصلاً نیازی به برداشت آب وجود ندارد؛ اما در خصوص اصل برداشت، هنوز اتفاقی جدیدی نیفتاده است و لازم است شرکت آب منطقه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی در این خصوص مجدانه اقدام کنند.

 

زینلیان با اشاره به وجود چاه‌های غیرمجاز و مجاز در بالادست رودخانه بیان کرد: باید تلاش کنیم چاه‌های غیرمجاز را مسدود و چاه‌های مجاز را کنتوربندی کنیم و این تلاش در جریان است چراکه روی بعضی از این چاه‌ها هم عمل شده است، اما نسبت به حجم موجود خیلی کم است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تأکید مجدد بر عدم نیاز به برداشت آب در این دوره از سال خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید در بالادست ما باغ داریم و عمده فعالیت هم که در آنجا انجام می‌شود، فلاحت‌پیشگی است و این باغ‌ها الآن خیلی نیازی به آب ندارند.

 

وی با اشاره به لزوم همکاری بین ۲ استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری برای حل بحران آب ابراز کرد: در حال حاضر، همکاری در حداقل ممکن است و عملاً ارتباطی وجود ندارد و دلیل اصلی هم به نظر من عدم مدیریت مناسب وزارت نیرو است، این در حالی است که وزیر نیرو در سفر خود به اصفهان، قول داد که من یک نفر از معاونان خودم را به عنوان نماینده ویژه وزارت‌خانه در حوضه زاینده‌رود تعیین و مستقر می‌کنم که این اتفاق هنوز نیفتاده است و  انتظار مردم اصفهان این است که این تصمیم درست وزیر نیرو در اسرع وقت محقق شود.

 

زینلیان با تأکید مجدد بر نقش محوری وزارت نیرو در ایجاد این ارتباط گفت: اگر وزارت نیرو مسیر کارشناسی را با مشارکت متولیان امر در پیش گیرد، همه در کنار همدیگر قرار خواهند گرفت و کار را پیش می‌برند؛ الآن جلساتی که وزارت نیرو برگزار می‌کند کاملاً مجزا و بدون حضور همه ذی‌نفعان است که لازم است تجدیدنظر جدی صورت پذیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تأکید کرد: این موضوع باید با همدلی و کار کارشناسی حل شود و به این معنا که این مشکل هم‌زمان هر ۲ استان است و  اصفهان و چهارمحال و بختیاری که مثل گذشته که مشکلات زیادی را پشت سرگذاشته‌اند، اکنون هم باید با همدیگر و کنار هم بایستیم و این مسأله را برای هر ۲ استان حل کنیم؛ در ابتدا باید کار کارشناسی انجام شود و بعد بر مبنای این منطق کارشناسی صورت گرفته و اصل مساوات و عدالت ۲ استان مشکل خود را حل کنند.

 

وی با اشاره به آماده‌سازی بسته راهکارهای احیای زاینده‌رود خاطرنشان کرد: این بسته با صرف صدها نفر ساعت کار کارشناسی، آماده شده است و این مسیری است که ما حسب ضرورت شروع کردیم و امید داریم وزارت نیرو هم پای کار بیاید و به نقش کلیدی خود در این زمان حساس عمل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------