افزایش میانگین بارش در سرشاخه های زاینده رود



بارش باران در کوهرنگ،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
میزان بارش سامانه بارشی فعال در استان چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چراغ پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از اواخر وقت روز گذشته پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ استان تحت تأثیر یک سامانه بارشی قرار گرفته است.

 

میزان بارش طی مدت فعالیت سامانه بارشی تا ساعت ۰۶:۳۰ امروز در این استان به شرح زیر اعلام شد.

 

در شهرکرد مرکز استان ۹ میلیمتر، در کوهرنگ ۸۳/۵ میلیمتر( برف کل ۶ سانتیمتر)، در اردل ۸.۸ میلیمتر، در سامان ۸/۷ میلیمتر، در فرخ شهر ۴.۸ میلیمتر، در سورشجان ۱۵.۸ میلیمتر، در فارسان ۱۸.۵ میلیمتر، در دوآب صمصامی ۱۷.۸ میلیمتر، در بن ۱۲.۹ میلیمتر، در شلمزار ۲۰.۷ میلیمتر، در بروجن ۲.۶ میلیمتر، در ایلبگی ۱۵.۲ میلیمتر و دزک ۲۰ میلیمتر بارندگی رخ داده است.

 

این سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز جمعه ۲۰ اسفند در استان فعالیت دارد.

 

 ورودی آب به سد زاینده‌رود از پل تاریخی اورگان شهرستان چادگان

در پی بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته حجم آب ورودی به دریاچه زاینده‌رود در چادگان شدیداً افزایش یافت.

 

 رئیس اداره هواشناسی چادگان:بارش‌های دو روز گذشته در شهرستان بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر ثبت شده است.

 

میزان بارش باران امسال در چادگان ۲۰۰ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۱۶۸ میلیمتر بود.

 

بارش‌های امسال شهرستان تقریبا مشابه میانگین بلندمدت بوده ولی بیشتر به صورت باران و ذخیره برف در ارتفاعات کمتر از میانگین است.

 

افزایش ۵۰درصدی میانگین بارش در سرشاخه زاینده رود

نوید حاجی بابایی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان : طبق پیش‌بینی‌ها و آنگونه که انتظار می‌رفت بارش‌ها در زمستان امسال در استان و سرچشمه‌های آبی حوضه زاینده رود افزایش پیدا کرد و در کوهرنگ تا امروز ۹۴۳ میلیمتر بارش ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۳۴ میلیمتر بود حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و با میانگین بلندمدت برابر است.

 

میانگین بارش استان اصفهان از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون به ۱۱۲ میلیمتر رسیده است، میانگین بارندگی استان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰۰ میلیمتر و در بلندمدت ۱۲۶ میلیمتر بوده است.

 

مقایسه آمارها نشان می‌دهد میانگین بارشی استان تا امروز نسبت به مشابه سال پیش ۱۲ درصد افزایش یافته است با وجود این نسبت به بلندمدت همچنان ۱۱ درصد کاهش بارندگی داریم.

 

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها و آنگونه که انتظار می‌رفت بارش‌ها در زمستان امسال در استان و سرچشمه‌های آبی حوضه زاینده رود افزایش پیدا کرد و در کوهرنگ تا امروز ۹۴۳ میلیمتر بارش ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۳۴ میلیمتر بود حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و با میانگین بلندمدت برابر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------