وضعیت هوای تهران خطرناک شد/ هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است



آلودگی هوای تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر روی عدد ۴۱۶ قرار گرفته، شاخص ذرات معلق افزایش و هوای تهران به شدت آلوده و خطرناک است.

به گزارش فارس، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر اساس اعلام شرکت کنترل آلودگی هوا بر روی عدد ۴۱۶ قرار گرفته، شاخص ذرات معلق شدیداً افزایش و هوای تهران به شدت آلوده و خطرناک است.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۳۷ قرار داشت و هوای تهران قابل قبول بود. همچنین تهران از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک و ۱۴ روز هوای قابل قبول و یک روز آلوده برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

 

همچنین بیشترین دمای هوای پایتخت 26 و کمترین دمای هوا ۱۸ درجه است.

 

احتمال تعطیلی تهران به خاطر وضعیت نارنجی هوا/ امروز و فردا از منزل خارج نشوید

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در جلسه اضطرار آلودگی هوا دستگاه های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد و احتمال تعطیلی در استان تهران وجود خواهد داشت.

 

حامد یزدی مهر گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی در تهران به وجود آمده و ما از شهروندان تهرانی و مخصوصا گروه‌های حساس می‌خواهیم تا امروز و فردا را از منزل خارج نشوند. به دلیل شرایط نامساعد هوا جلسه فوری اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در این جلسه همه شرایط بررسی خواهد شد و دستگاه‌های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد. احتمال تعطیلی در استان تهران نیز وجود خواهد داشت.

 

پیشنهاد مجازی شدن آموزش مدارس تهران و استان‌های درگیر با گرد و خاک در روز شنبه

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوا شدید در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شده‌اند،‌ گفت: با توجه به تداوم این شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

 

دکتر عباس شاهسونی، با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها و پایتخت گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و شمال غربی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی- عروقی، کودکان و... حساس شمرده می‌شوند و باید احتیاط کنند.

 

وی افزود: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند همچنین تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز تا فردا نیز الزامی‌ است.

 

شاهسونی در ادامه اظهارکرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود همچنین افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد. شاخص فعلی هوا بیش از ۳۰۰ است و این اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

 

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با توجه به تداوم شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( شنبه ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

 

***

 

هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است

شاخص کیفی هوای روز جمعه کلانشهر اصفهان و ۳ شهر مبارکه، سجزی و شاهین شهر آلوده است.

 

محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه شاخص هوای امروز شهر اصفهان براساس داده‌های ۱۳ ایستگاه فعال با میانگین ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، اظهار داشت: کیفیت هوا در ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های انقلاب با شاخص ۱۸۵، استانداری با شاخص ۱۶۰، پروین با شاخص ۱۵۷، باهنر با شاخص ۱۵۸، جِی با شاخص ۱۵۲ و بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۲ در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان است.

 

او با اشاره به قطعی ایستگاه پایش هوا در خیابان رودکی، افزود: شاخص کیفی هوا در خیابان‌های احمدآباد با میانگین ۱۱۳، رهنان و کاوه با ۱۲۰، فرشادی با ۱۳۸، فیض با ۱۳۶، میرزاطاهر با ۱۳۵ و ورزشگاه میثاق با ۱۴۵ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

 

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان، اضافه کرد: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۱۵۲ برای عموم شهروندان ناسالم است و در شاهین شهر با شاخص ۱۳۰ و مبارکه با شاخص ۱۱۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

***

 

گرد و خاک تا چند ساعت آینده به مازندران و گلستان می رسد

کارشناس هواشناسی گفت: احتمال می رود که تا چند ساعت آینده گرد و خاک استان های مازندران و گلستان را هم در بر بگیرد.

 

خانم ایزدی گفت: توده گرد و خاکی که از عراق وارد کشور شده امروز غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. نواحی غربی، مرکزی، دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران هم شاهد این توده گرد و خاک هستند.

 

به گفته کارشناس هواشناسی، این توده گرد و خاک در بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، یزد و کرمان هم کشیده شده، این شرایط تا امشب در کشور ساکن است. توصیه ما به هموطنان این است که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

 

بر اساس پیش بینی هواشناسی، توده گرد و خاکی که از عراق وارد کشور شده امروز غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

 

شنبه موج بارشی جدیدی از غرب وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، غرب و نواحی غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش رخ خواهد داد.

 

طی سه روز آینده در اغلب نقاط کشور در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد و در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------