طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزشی رد شد



اخبار,اخباراجتماعی,زبان انگلیسی
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رد طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزشی در کمیسیون متبوعش با اکثریت آرا خبر داد.

به گزارش مهر، سید حمایت میرزاده با اشاره به بررسی طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور، گفت: این طرح با اکثریت آرا اعضا کمیسیون رد شد.

وی افزود: همچنین طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها که کلیات آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسید برای اعمال پیشنهادات در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که بر این اساس مهلتی سه ماهه به دولت برای تدوین آیین نامه اجرایی این طرح اعطا شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: افزون بر وزارتخانه‌های سه گانه نام برده در قانون یعنی وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقیقات و فناروی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تمامی مراکز آموزشی و مؤسسات علمی هم مکلف به تعیین این سر فصل‌ها شدند.

میرزاده اظهار داشت: همچنین در متن طرح تأکید شد که اسناد لانه جاسوسی برای تدوین سرفصل‌های متون درسی در اولویت قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: طرح «الزام دولت به حمایت از مراکز علمی – تحقیقاتی ضد استکباری» نیز با طرح «الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و مؤسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شدند» ادغام شد و این طرح به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همچنین اعضای کمیته اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای ناقص قوانین مربوط به آموزش و پرورش و عدم تحقق عدالت آموزشی در استان سیستان و بلوچستان نیز تعیین شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------