آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

هشداردوباره درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان / ۷ استان درگیر شدند



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان علائم ظاهری ندارد و مردم در هر شرایطی، پرندگان مهاجر را شکار نکنند و نخورند.

به گزارش  مهر به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی خبر گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه لاشه پرندگان، سریعا این موضوع را به مراکز دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

 

فرشاد طهرانی اضافه کرد: ما از دهه سوم آبان ماه درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدیم و درحال حاضر استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، قم، مرکزی، کرمانشاه و مازندران در معرض ابتلا به این بیماری‌اند.

 

او با بیان اینکه به مسئولین استان‌های گیلان و گلستان هم در این زمینه هشدار داده‌ایم، گفت: این بیماری از طریق پرندگان مهاجر در مسیرمهاجرت از سیبری به نیمکره جنوبی وارد کشور ما می‌شود.

 

طهرانی  با بیان اینکه پرندگان مهاجر به این بیماری مقاومند و علائم ظاهری ندارند، گفت: توصیه جدی می‌شود مردم از شکار و خرید این پرندگان خودداری کنند.

 

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی با اشاره به دو نوع مراقبت فعال و غیرفعال در این حوزه گفت: مراقبت فعال برنامه ریزی شده است و ما از شهریور امسال به ۱۸۰۰ واحد صنعتی مراجعه و از۳۵هزار پرنده نمونه برداری کردیم.

 

او افزود: در مراقبت غیرفعال نیز اگر مردم با تلفات جمعی پرندگان روبرو شوند به ما اطلاع می‌دهند و ما با حضور در محل اقدام به نمونه گیری می‌کنیم.

 

طهرانی با بیان اینکه اگر یک واحد صنعتی آلوده شود تمام پرندگان آن واحد را معدوم می‌کنیم، گفت: همچنین در شعاع ۳ تا ۱۰ کیلومتر از آن واحد اقدامات پیشگیرانه شدیدی اعمال می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی نمی‌تواند با متخلفان برخورد کند، گفت: لازم است دستگاه‌های ذیربط به ما کمک کنند و از عرضه پرندگان مهاجر جلوگیری شود.

 

وی گفت: واکسن این بیماری برای پرندگان وجود دارد، اما چون سیاست جهانی ریشه کنی این بیماری است پرنده‌ها در واحدهای صنعتی واکسیناسیون نمی‌شوند و در برخی کشورها هم که واکسیناسیون دارند با شکست روبرو شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------